یکی از رزمندگان دوران دفاع مقدس:

فتح خرمشهر حاصل عزم ملی و مدیریت جهادی رزمندگان بود

یکی از رزمندگان دفاع مقدس گفت: امروز بهترین الگو برای مردم و جوانان ما در مقابل جنگ اقتصادی و فرهنگی دشمن، درسها و افتخارات دوران هشت سال دفاع مقدس و حماسه‌هایی نظیر فتح خرمشهر است چرا که مدیریت جهادی و عزم ملی رزمندگان اسلام این فتح را رقم زد.
کد خبر: ۱۹۸۹۸
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۲ - 24May 2014

فتح خرمشهر حاصل عزم ملی و مدیریت جهادی رزمندگان بود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از شهرکرد، "مهران مرادی" پیشکسوت دفاع مقدس ضمن بزرگداشت سوم خرداد و سالروز فتح خرمشهر بیان داشت: یکی از مهمترین عملیاتهای دوران هشت سال دفاع مقدس که از ابعاد مختلف سیاسی، نظامی و منطقهای از اهمیت زیادی برخوردار است عملیات بیت المقدس در سال ۶۱ بود که منجر به فتح و آزادسازی خرمشهر شد.

مرادی افزود: عملیات بیت المقدس در بامداد روز دهم اردیبهشت سال ۱۳۶۱ با رمز یا علی بن ابیطالب(ع) آغاز شد و تعداد ۴ قرارگاه با ترکیب نیروهای سپاه، بسیج و ارتش در ۴ مرحله انجام شد و بالاخره با عنایت حضرت باری تعالی و توجهات حضرت ولیعصر(عج) در سوم خرداد ۱۳۶۱ رزمندگان اسلام جشن پیروزی فتح خرمشهر را در مسجد جامع خرمشهر گرفتند.

وی اذعان داشت: فتحی که پس از ۳۴ روز مقاومت و ۱۹ ماه اسارت شهر خرمشهر به دست مزدوران بعثی حاصل شده بود باعث خوشحالی و خرسندی مردم عزیزمان به ویژه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) شد به طوری که حضرت امام(ره) بلافاصله پیامی را خطاب به رزمندگان و دلاورمردان خداجو فرستادند و در بخشی از پیام فرمودند: سپاس بی حد بر خداوند قادر که کشور اسلامی و رزمندگان متعهد و فداکار آن را مورد عنایت و حمایت خویش قرار داد و نصر بزرگ خود را نصیب ما فرمود.

مرادی با اشاره به گوشهای دیگر از سخنان امام به رزمندگان گفت: این جانب با یقین به آن که ما النصر الا من عندالله از فرزندان اسلام و قوای سلحشور مسلح که دست قدرت حق از آستین آنان بیرون آمد و کشور بقیه الله الاعظم را از جنگ گرگان آدمخوار که آلتهایی در دست پلید خیانتکاران قرن به خون کشیده شده و خونین شهر نام گرفت تشکر میکنم و آنان فوق تشکر من هستند، آنان به یقین مورد تقدیر ناجی بشریت و برپا کننده عدل الهی در سراسر گیتی میباشند، آنان به آرم "ما رمیت اذ رمیت و لکن الله رمی" مفتخرند.

وی تاکید کرد: عملیات بیت المقدس یکی از عملیاتهای غرور آفرینی بود که انعکاسهای خبری گستردهای در سطح جهان داشت چرا که رزمندگان غیور سرافرازانه توانسته بودند بیش از ۱۹ هزار اسیر عراقی که از کشورهای مختلف جهان در آنها بودند را بگیرند.

مرادی بیان داشت: این نشان از آن دارد که ایران اسلامی تنها با یک صدام بعثی نمیجنگیده و در واقع یک ائتلاف نانوشتهای بین ابرقدرتهای شرق و غرب بوده، پس از این عملیات غرور آفرین یکی از روزنامههای فرانسه به نام لوموند نوشت: سقوط صدام آغاز شده است و این واقعیتی است که آمریکا را به وحشت انداخته است، این حوادث نشان از ثبات انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران دارد.

فرمانده سپاه ناحیه شهرستان شهرکرد تصریح کرد: میزان تاثیرگذاری این عملیات غرورآفرین مجدی بوده است که منجر به تغییر استراتژی حزب بعث عراق در جنگ شد و جنگ را به عنوان اولویت اصلی کشورش و بسیج همه جانبه نیروی انسانی و تقویت یگانهای خود و پرهیز از درگیریهای مستقیم با رزمندگان را دربرداشت و چه خوب امام خمینی(ره) فرمودند: فتح خرمشهر فتح خاک نیست فتح ارزشهای اسلامی است.

وی افزود: رزمندگان دوران هشت سال دفاع مقدس با ولایتمداری به ندای مقتدا و امام خود لبیک گفتند و با شکست دادن توطئهها و تحریمهای دشمن سربلند از این جنگ تحمیلی بیرون آمدند.

مرادی خاطرنشان کرد: امروز بهترین الگو برای مردم و جوانان ما در مقابل جنگ اقتصادی و فرهنگی دشمن، درسها و افتخارات دوران هشت سال دفاع مقدس و حماسههایی نظیر فتح خرمشهر است چرا که مدیریت جهادی و عزم ملی رزمندگان اسلام این فتح را رقم زد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار