رئیس پلیس راهور تهران:

کاهش ۵۰ درصدی تخلفات خطوط ویژه پایتخت/ اجرای سه طرح ترافیکی در دستور کار پلیس

رئیس پلیس راهور تهران از اجرای طرح برخورد با تخلفات موتورسواران، تخلفات شبانه و سامان‌دهی خطوط ویژه خبر داد.
کد خبر: ۲۰۴۶۴
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۱ - 31May 2014

کاهش ۵۰ درصدی تخلفات خطوط ویژه پایتخت/ اجرای سه طرح ترافیکی در دستور کار پلیس

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سرهنگ تیمور حسینی، رئیس پلیس راهور تهران در گفتوگویی اظهار کرد: طرح شبانه از چهار ماه قبل در تهران آغاز شده است و ماموران بر اساس وظایف ذاتی، هر شب اقدام به گشتزنی و برخورد با تخلفات میکنند.

وی ادامه داد: خوشبختانه در یک ماه گذشته میزان حوادث شبانه پایتخت به ویژه در بزرگراهها کاهش چشمگیری یافته و بزرگراههای پایتخت، دیگر جولانگاه عدهای از متخلفان نیست.
 
رئیس پلیس راهور تهران از کاهش تخلفات در خطوط ویژه و ساماندهی این معابر خبر داد و افزود: خوشبختانه طرح ساماندهی خطوط ویژه از یک ماه قبل در دستور کار پلیس راهور قرار گرفت و ماموران با تمرکز روی این خطوط از تردد خودروهای غیرمجاز و موتورسیکلتها در خط ویژه جلوگیری کردند. برآوردهای اولیه نشان از کاهش 50 درصدی تخلفات در خطوط ویژه دارد، اگرچه پلیس نیز معتقد است هنوز با نقطه آرمانی در این حوزه فاصله داریم. خطوط ویژه در برخی خیابانها مانند مولوی و مصطفی خمینی به صورت کامل ساماندهی نشده است.
 
حسینی با اشاره به افزایش حضور خودروهای کفی  پلیس در سطح شهر برای برخورد با موتورسواران متخلف گفت: طرح برخورد با موتورسواران متخلف در پایتخت آغاز شده است و پلیس بدون اغماض با تخلفات موتورسواران به ویژه حرکت در پیادهرو، حرکت در خلاف جهت، عبور از چراغ قرمز و نداشتن کلاه ایمنی برخورد میکند. برنامه مفصلی برای ساماندهی موتور سواران داریم که سعی میکنیم به مرور زمان آن را اجرا کنیم.
 
وی افزود: طرحهای ضربتی یک هفتهای برای برخورد با موتورسواران جوابگو نیست و به عنوان یک مسکن مقطعی ممکن است در بازهای از زمان جوابگو باشد. ساماندهی موتورسواران نیاز به زمان و طرح های کاربردی دارد.
 
رئیس پلیس راهور تهران در مورد اینکه چرا طرحهای ترافیکی در رسانهها اعلام نمیشود، گفت: سعی داریم طرحهای ترافیکی را بدون جنجال و هیاهو برگزار کنیم تا مردم اثرگذاری طرحها را در سطح شهر حس کنند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار