معاون هماهنگ کننده سپاه خراسان رضوی خبر داد

اعزام ۳۰ هزار نفر از خراسان رضوی به حرم امام خمینی(ره)/ تجلیل از پاسداران بازنشسته

معاون هماهنگ کننده سپاه خراسان رضوی از اعزام ۳۰ هزار نفر از خراسان رضوی به حرم امام خمینی(ره) خبر داد.
کد خبر: ۲۰۶۳۳
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۹ - 01June 2014

اعزام ۳۰ هزار نفر از خراسان رضوی به حرم امام خمینی(ره)/ تجلیل از پاسداران بازنشسته

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از مشهد، به مناسبت روز بزرگداشت پاسدار نشست خبری سرهنگ «علی اکبر افراسیابی» معاون هماهنگ کننده سپاه امام رضا(ع) با حضور رسانههای ارتباط جمعی در سپاه امام رضا(ع) برگزار شد.

سرهنگ افراسیابی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه به وظیفه و جایگاه سپاه اشاره کرد و گفت: سپاه پاسداران طبق قانون اساسی، وظیفه دفاع از دستاوردهای انقلاب اسلامی را به عهده دارد و این نهاد برای بقاء و حیات نظام مقدس جمهوری اسلامی نقش بسیار مهمی را میتواند ایفا کند و لذا پاسداران نیز باید برای دفاع از ارزشهای اسلامی و انقلابی که برای آن خونهای بسیاری ریخته شده متخلق به صفات و فضائل اخلاقی دینی و اسلامی بشوند.

وی افزود: سپاه پاسداران نیز در این جهت گامهایی برداشته و در جهت تقویت بعد معنوی سپاه که از اصول و برنامههای اصلی است برنامههایی را پیش بینی کرده است.

معاون هماهنگ کننده سپاه امام رضا(ع) اظهار کرد: مقام معظم رهبری در دیداری که با فرماندهان ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی داشتند، فرمودند: سپاه پاسداران بعد از گذشت سی و چهار سال هنوز در مسیری که حضرت امام(ره) مشخص کردند در حال حرکت است و در همان خط حرکت میکند.

سرهنگ افراسیابی در ادامه این نشست خبری اهم برنامههای روز پاسدار را اینگونه بیان داشت: برنامههای گرامیداشت روز پاسدار که در کل استان و در ردههای سپاه اجرا میشود شامل، دیدار جمعی از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با نماینده ولی فقیه در استان آیت الله علم الهدی و برگزاری برنامه تجلیل از پاسداران بخصوص پاسدارانی که در حوزههای فرهنگی، علمی و... دارای ویژگیهایی هستند.

معاون هماهنگ کننده سپاه امام رضا(ع) تصریح کرد: برای آشنایی پاسداران نسل جدید با فرهنگ اصیل پاسداری که پاسداران نسل اول انقلاب پایهگذاری کردند مراسم خاطره گویی در ردههای سپاه برگزار میشود.

وی در ادامه به برگزاری جلسات شب شعر و خاطره با حضور پاسداران اشاره کرد و تصریح کرد: با توجه به اینکه لشکر ۵ نصر مدتی است که در منطقه جنوب شرق ماموریت دفاع از مرز را به عهده داشته لذا در این هفته برنامه بازدید و دیدار با همکاران پاسدار که در نقاط مرزی در حال خدمت هستند را داریم.

سرهنگ افراسیابی گفت: برای ارج نهادن به مقام پاسدارانی که بازنشسته شدهاند برنامه تجلیل و دیدار در نظر گرفته شده است. اقدامی که برای اولین بار در سطح ردههای سپاه صورت گرفته برگزاری اردوهای جهادی است که بصورت مستقل و ویژه پاسداران طرحریزی شده است.

وی دیدار با مراجع تقلید و اساتید اخلاق، دیدار با خانوداه شهداء پاسدار و معرفی توانمندیهای سپاه در حوزههای مختلف و تجلیل از جانبازان و خانواده جانبازان را از دیگر برنامهها عنوان کرد.

سرهنگ افراسیابی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل تصریح کرد: اگر امروز در مقابل استکبار ایستادیم و دنیای غرب را به چالش کشاندیم از حرکتی است که امام راحل آن را بوجود آورد و به سبب دم مسحایی حضرت روح الله مردم ما سربلند شدند و برای ملتهای دیگر بعنوان سرمشق معرفی شدند.

معاون هماهنگ کننده سپاه امام رضا(ع) با اشاره به اینکه این سپاه به عنوان کمیته اعزام ستاد ارتحال حضرت امام وظیفه اعزام زائرین بمنظور حضور در بیست و پنجمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) را بر عهده دارد، گفت: جهت حضور خیل مشتاقان در مراسم بیست و پنجمین سالگرد رحلت امام خمینی(ره) و به منظور تجدید بیعت با مقام معظم رهبری ظرفیت در نظر گرفته شده برای حضور زائرین از استان خراسان رضوی سی هزار نفر میباشد که با توجه به آمار سالهای گذشته پیش بینی میشود بیست هزار نفر اقدام به ثبت کنند.

سرهنگ افراسیابی در خصوص اعزام کاروانهای استان خراسان رضوی بیان داشت: اولین گروه زائرین مرقد حضرت امام(ره) که متشکل از ۳۰۰ نفر از کارمندان دولت میباشند در قالب ۶ دستگاه اتوبوس امروز یکشنبه اعزام میشوند، عمده اعزام استان فردا صبح از مجتمع آیهها در قالب ۴۰ دستگاه اتوبوس انجام میشود.

وی در مورد هزینه این سفر خاطر نشان کرد: پنجاه درصد هزینه را خود زائرین متقبل شدهاند و مابقی را از محل اعتبارات دولتی و توسط مسئولین استان تامین گردیده است.

سرهنگ افراسیابی خاطرنشان کرد: میزان حضور خواهران و برادران با توجه به سال گذشته پنجاه درصد خواهران و پنجاه درصد برادران پیش بینی شده است.

وی افزود: از سی هزار نفر ظرفیت در نظر گرفته شده هیجده هزار نفر سهمیهای است که به شهرستانها داده شده و دوازده هزار نفر به شهر مشهد اختصاص داده شده که شش هزار نفر آن از ادارت و ارگانها میباشند و شش هزار نفر دیگر آن عموم مردم هستند.

سرهنگ افرسیابی در پایان گفت: بازخوانی وصیتنامه امام خمینی(ره) در شب ارتحال آن عزیز سفر کرده در مساجد شهر مشهد و برگزاری مسابقه از سخنان و وصیتنامه ایشان از دیگر برنامههای دیگر ستاد ارتحال حضرت امام(ره) در استان خراسان رضوی است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار