عالم لبنانی در گفت و گو با دفاع مقدس:

اندیشه و پیام امام راحل بر انقلاب مصر تاثیر گذار بود

کارشناس لبنانی با اشاره به تاثیر گذاری امام (ره) بر انقلاب مصر گفت: اندیشه و پیام امام راحل بر انقلاب مصر تاثیر گذار بود.
کد خبر: ۲۰۹۵۱
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۸ - 08June 2014

اندیشه و پیام امام راحل بر انقلاب مصر تاثیر گذار بود

حجت الاسلام شیخ علی  خلیفه عالم لبنانی با اشاره به تاثیر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در جهان اسلام به خبرگزاری دفاع مقدس گفت: امام راحل علاوه بر مسلمانان بر روی مسیحیان جهان ومردم لبنان تاثیر قابل تاملی دارند.

وی ادامه داد: تاثیر امام خمینی (ره) بر سراسر جهان اسلام فراگیر است به طوری که رزمندگانی که در سوریه می جنگند به هنگام شهادت عکس امام خمینی(ره)  و قرآن را به همراه خود دارند و این اطمینان و اعتماد را از شخصیت امام و موضوع مهمی چون ولایت فقیه دریافت کردند.

عالم لبنانی گفت: تمام مستضعفین جهان اعم از شیعه و سنی و مسیحیان جهان، خود را مدیون امام می دانند و بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی را معجزه دوران خود قلمداد می کنند.
 
کارشناس لبنانی با اشاره به تاثیر گذاری امام (ره) بر انقلاب مصر گفت: اندیشه و پیام امام راحل بر انقلاب مصر نیز تاثیر گذار بود،  اگرچه انقلاب مردم مصر کامل نشد اما جهان عرب و اهل سنت مصر نمی توانند به امام رضوان الله احترام نگذارند و یا خود را مدیون ایشان ندانند.
 
وی تصریح کرد: اصل انقلاب مردم مصر به اسم اسلام آغاز شد و انقلاب اسلامی ایران و شخصیت امام(ره) بر انقلاب مصر تاثیر گذار بود و فرهیختگان این کشور به این مهم اعتراف می کنند و این موضوع بسیار صریح بوده  و قابل کتمان نیست.
 
 حجت الاسلام خلیفه ادامه داد: در حالی که در جهان عرب و کشورهای غربی و امریکایی دین و دینداری اعتباری نداشت قیام امام خمینی (ره) موجب شد جهانیان نگرش ویژه ای به سمت شیعیان و تفکر دینی و اسلامِ انقلابی داشته باشند چراکه در گذشته شیعه منحصر به چند شهر معدود چون قم و نجف بود اما با قیام امام(ره)  فرهنگ تشیع و خون امام حسین(ع) به تمام جهان انتشار پیدا کرد، ما در گذشته از این که می خواستیم اعلام کنیم شیعه هستیم در مضیقه بودیم اما امروز افتخار می کنیم و با سربلندی اعلام می کنیم که شیعه هستیم از این رو حرکت امام (ره) مثل اعجاز بود.
 

نظر شما
پربیننده ها