اجمالی/سردار مومنی خبر داد

اجرای طرح‌های جدید پلیس راهور با هدف کاهش 40 درصدی سوانح

رئیس پلیس راهور ناجا از اجرای طرح‌های فرهنگی و امنیتی خبر داد و گفت: تلاش داریم با اجرای این‌ طرح‌ها شاهد کاهش 40 درصدی سوانح و حوادث رانندگی باشیم.
کد خبر: ۲۰۹۸۱
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۳ - 07June 2014

اجرای طرح‌های جدید پلیس راهور با هدف کاهش 40 درصدی سوانح

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس، سردار «اسکندر مومنی» رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در نشست خبری که در پلیس راهور برگزار شد، از اجرای دو طرح و برنامه در آینده خبر داد و اظهار کرد: تلاش داریم تا با اجرای این طرحها شاهد کاهش 40 درصدی سوانح و حوادث باشیم.

وی افزود: فرهنگ سازی، توسعه دوربینهای هوشمند، خروج خودروهای ناایمن و فرسوده از اوایل امسال از طرحهای جدید پلیس راهور است که پس از نهایی شدن این طرحها کاهش قابل توجهای در سوانح و حوادث به وجود خواهد آمد.

سردار مومنی با اشاره به ضعفی که در معاینه فنی خودروها وجود دارد، اذعان کرد: از سال 88 بنا به دلایلی که نمیدانیم پلیس از مراکز معاینه فنی حذف شد و در مجموعه به یک شکل سوری درآمد. معاینه فنی باید به مرکزی تبدیل شود که هر خودرویی که این مجوز را گرفت، صلاحیت تردد در جادههای کشور را داشته باشد.

رئیس پلیس راهور با اشاره به اینکه 30 هزار کیلومتر از جادههای پرتردد کشور مشخص شده است، گفت: اگر بتوانیم این 30 هزار کیلومتر را به سیستمهای هوشمند مجهز کنیم، شاهد روند خوبی خواهیم بود و با تفاهم نامهای که با سازمان راهداری امضا کردهایم کارهای خوبی در جادهها صورت خواهد گرفت.

سردار مومنی آرامش رانندگان در جادهها را یکی از دلایل اصلی کاهش سوانح و حوادث دانست و گفت: افزایش آرامش در رانندگی با نظارت کامل پلیس و افزایش سیستم هوشمند در جادهها تخلفات را در جادههای پرتردد به حداقل ممکن خواهد رساند که توسعه ارتقاء ایمنی وسایل نقلیه یکی دیگر از اولویتهای راهور در ناجا است.

وی افزود: در دوماهه اول امسال 134 هزار خودرو شماره گذاری شده که 183 درصد افزایش داشتهایم و 9 هزار و دویست و هجده دستگاه خودرو خارجی با 16 درصد افزایش شماره گذاری شده است.

رئیس پلیس راهور در خصوص نظارتهای مردمی و سامانه پیامکی 110 و 120 تشریح کرد: طرح نظارت مردمی در خودروهای سنگین در تابستان امسال اجرا میشود و مردم میتوانند با استفاده از سامانه پیامکی 110 و 120 که برای نظارتهای مردمی راه اندازی شده امکان نظارت همگانی را فراهم سازند. امکان نظارت بر حمل و نقل توسط پلیس، دوربینهای هوشمند و بازرسان نامحسوس صورت میگیرد که نظارت پلیس به صورت شبانه روزی صورت میگیرد. همچنین 127 هزار ارتباط مردمی از طریق سامانه 110 و120 به ثبت رسیده که 80 درصد تذکر، 14 درصد منجر به اعمال قانون و 6 درصد تقدیر و تشکر از رانندگان بود.

سردار مومنی در ادامه از کاهش 32 درصدی کشتهها سوانح رانندگی در دو ماه نخست سال خبر داد و افزود: تصادفات نیز 18 درصد کاهش یافته و این یک تغییر اساسی در فعالیتهای پلیس راهور است.

رئیس پلیس راهور فرهنگسازی و رعایت قانون توسط مردم را یکی از اصلیترین اولویتهای پلیس راهور دانست و گفت: فروردین امسال کمترین کشته را نسبت به ده سال گذشته داشتهایم که این با فرهنگسازی و رعایت قانون توسط مردم صورت گرفت. ما میتوانیم با همین فرهنگ سازی 15 درصد کاهش سوانح و حوادث را در ادامه داشته باشیم.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار