دبیرکل تجمع دموکراتیک بحرین خبر داد؛

شکست اقدامات امنیتی آل خلیفه علیه جنبش تمرد

دبیرکل تجمع دموکراتیک بحرین تأکید کرد که اقدامات امنیتی حکومت بحرین در مقابل استقبال مردم از جنبش تمرد، بی فایده و شکست خورده است.
کد خبر: ۲۰۹۹
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۸:۱۶ - 15August 2013

شکست اقدامات امنیتی آل خلیفه علیه جنبش تمرد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، فاضل عباس روز چهارشنبه در گفتگو با العالم اظهار داشت: فعالیت های جنبش تمرد از دیشب با بستن مغازه ها آغاز شده و به کلیه مناطق منامه به ویژه سار، الدراز، بنی جمره، خیابان بدیع و حتی مرکز منامه در بازار قدیم کشیده شده است. همچنین راهپیمایی ها از بامداد امروز آغاز شده که با مقابله نیروهای امنیتی مواجه شده است. در برخی از مناطق نیز شاهد درگیری آنها با تظاهرکنندگان بودیم.
وی افزود: مردم بحرین به طور کامل برای برگزاری این تظاهرات آماده هستند و کلیه فروشگاهها تعطیل شده اند و همه مردم به تظاهرات خواهند پیوست و به نافرمانی اعلام شده و تظاهرات ادامه خواهند داد.


عباس خاطرنشان کرد: ما بر این باوریم که اقدامات امنیتی حکومت بی نتیجه خواهد بود. زیرا مردم به طور گسترده ای از فراخوان تمرد استقبال کرده اند و شمار زیادی از صاحبان مراکز تجاری و فروشگاه ها مراکز خود را در پاسخ به فراخوان بسته اند.


دبیرکل تجمع دموکراتیک بحرین تصریح کرد: از صبح امروز نیروهای نظامی بحرین با تظاهرکنندگان درگیر شده اند و حکومت به راه حل امنیتی روی آورده است. این در حالی است که روش مزبور کاملا اشتباه است. زیرا این بار شمار بسیاری از مردم به فراخوان تمرد پاسخ مثبت داده اند و با وجود ایجاد موانع سیمانی و کشیدن سیم خاردار در برخی مناطق، تظاهرات به طور گسترده ای برگزار شد.


وی افزود: حکومت آل خلیفه جز از طریق گفتگوی واقعی با مخالفان در راستای دستیابی به یک راه حل سیاسی، قادر نخواهد بود این جنبش را متوقف یا روند آن را کند نماید. از سوی دیگر تاکنون نه تنها هیچ گونه اقدامی برای حل بحران کنونی از سوی حکومت مطرح نشده است بلکه آل خلیفه همواره در راستای افزایش سرکوب گام برمی دارد.


عباس خاطرنشان کرد: دیدار نخست وزیر رژیم آل با برخی از طرفداران حکومت نشان دهنده افزایش سرکوب مردم است و نوید گام برداشتن در مسیر حل مشکلات را نمی دهد. این درحالی است که راه حل امنیتی از آغاز انقلاب مردم در 14 فوریه 2011 تاکنون هیچ نتیجه ای رژیم به همراه نداشته است.


دولت بحرین اقدامات امنیتی گسترده ای را در منامه و سایر مناطق آن کشور با هدف مقابله با فراخوان تمرد، اتخاذ کرده است. همچنین نیروهای رژیم آل خلیفه از چند روز پیش ، حملات امنیتی پیش دستانه علیه انقلابیون و مخالفان را برای جلوگیری از اعترضات جنبش تمرد و تظاهرات بزرگ این جنبش طی امروز 14 آگوست (23مرداد ماه) آغاز کرده بودند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار