حجت الاسلام لاری در گفت و گو با دفاع مقدس:

فطرت بیدار انسان قطعاً گرایش به سمت موعود دارد

اگر امام موعود و زنده را به جوان شیعی به خوبی معرفی کنیم، او احساس می کند که در تمام لحظات زندگی، امام در کنارش است و اگر کسی احساس کرد که امام در کنارش است، بهترین فرصت و موقعیت را برای تکامل و رشد عالی خود پیدا می کند.
کد خبر: ۲۱۱۵
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۷ - 16August 2013

فطرت بیدار انسان قطعاً گرایش به سمت موعود دارد

حجت الاسلام لاری قائم مقام موسسه آینده روشن در گفت و گو با خبرگزاری دفاع مقدس ضمن بیان ضرورت طرح مباحث مهدوی باتوجه به وقوع بیداری اسلامی و آگاهی رسانی عمومی گفت: بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص عبور از این پیچ مهم تاریخی، نیاز به یک الگو و افقی داریم که نقشه را مطابق با آن طراحی کنیم.

وی در ادامه افزود:اگرآینده و افقی که در مسیرحرکت به سمت آن هستیم را ببینیم و با نگاه به آن افق کارها را پیش ببریم، قطعاً در بیداری اسلامی اثرگذار خواهیم بود. ما در بیداری اسلامی یک نقطه اشتراک می خواهیم، چه نقطه ای بهتر از مهدویت که همه حول یک منجی اجتماع کنیم و با درنظر گرفتن آن منجی، کارمان را پیش ببریم، از تفرقه پرهیزواتحادمان را تقویت کنیم.

قائم مقام موسسه آینده روشن با بیان لزوم معرفی امام زمان(عج) به عنوان موعود وعده داده شده، افزود: اولاً با توجه به بیداری اسلامی، ثانیاً اعتقاد به موعود و منجی( ما در دین خود معتقد به امام مهدی(عج) هستیم و در ادیان دیگر نیز شخص دیگری را به عنوان موعود می شناسند و در راستای او حرکت می کنند) اگر موعود خودمان را معرفی کنیم و دیگران هم موعود خود را معرفی کنند و سپس قدرت انتخاب را به مخاطب بدهیم و مخاطب نیز انتخاب کند که کدامیک از این موعودها می تواند به ابعاد وجودی انسان پاسخ دهد، مامعتقد هستیم که فطرت بیدار انسان قطعاً گرایش به سمت مهدی(عج) دارد.

وی با بیان این مطلب که پرداختن به موضوع مهدویت به عنوان یکی از موضوعات اثرگذار در تاریخ بشر می تواند به جامعه امروز کمک کند وهم بصورت ویژه کمک نسل جوان ما باشد اضافه کرد: اگر امام موعود و زنده را به جوان شیعی به خوبی معرفی کنیم، او احساس می کند که در تمام لحظات زندگی، امام در کنارش است و اگر کسی احساس کرد که امام در کنارش است، بهترین فرصت و موقعیت را برای تکامل و رشد عالی خود پیدا می کند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار