نتایج رای اعتماد مجلس به وزیران پیشنهادی؛

وزرای دفاع و کشور مخالف نداشتند/ سه وزیر پیشنهادی رای اعتماد نگرفتند

نتایج شمارش آرای نمایندگان به وزرای پیشنهادی دولت یازدهم اعلام شد.
کد خبر: ۲۱۱۹
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۲ - ۲۱:۳۶ - 15August 2013

وزرای دفاع و کشور مخالف نداشتند/ سه وزیر پیشنهادی رای اعتماد نگرفتند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، شمارش آرای نمایندگان مجلس شورای اسلامی به 18 وزیر پیشنهادی دولت یازدهم دقایقی پیش پایان یافت. از میان 18 وزیر پیشنهادی دولت یازدهم، عبدالرضا رحمانیفضلی و سردار دهقان، وزرای پیشنهادی کشور و دفاع مخالف نداشتند.

در جلسه علنی عصر امروز مجلس، پس از بررسی برنامه های وزرای پیشنهادی و صحبت های رئیس جمهور، صلاحیت محمدعلی نجفی به رای گذاشته شد که وی با 142 رای مثبت، 133 رای منفی و 9 رای ممتنع از مجموع 284 نماینده حاضر نتوانست رای اعتماد مجلس را برای وزارت آموزش و پرورش کسب کند.

همچنین محمود واعظی با کسب رای اعتماد نمایندگان مجلس شورای اسلامی به عنوان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات انتخاب شد.

از مجموع 284 نماینده، 218 نماینده رای مثبت و 20 نماینده رای ممتنع و برای آقای واعظی رای منفی دادند. در این جلسه 45 نماینده نیز به وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات رای منفی دادند.


مجلس شورای اسلامی در جلسه امشب خود به وزیر پیشنهادی اطلاعات رأی اعتماد داد. محمود علوی از مجموع  283نماینده حاضر 227 رأی موافق، 38 رأی مخالف و 18 رأی ممتنع کسب کرد.


نمایندگان مجلس شورای اسلامی به وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی رای اعتماد دادند. در ادامه جلسه علنی مجلس، برای وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی رای گیری شد که علی طیب نیا با کسب 274 رای موافق از مجموع 284 نماینده حاضر در جلسه توانست رای اعتماد نمایندگان را جلب کند. هفت نفر از نمایندگان نیز به وزیر پیشنهادی اقتصادی و دارایی رای مخالف و سه رای ممتنع دادند.


نمایندگان مجلس شورای اسلامی به وزیر پیشنهادی امور خارجه رای اعتماد دادند. در ادامه جلسه علنی مجلس، برای وزیر پیشنهادی امور خارجه رای گیری شد که محمد جواد ظریف با کسب 232 رای موافق از مجموع 281 نماینده حاضر در جلسه توانست رای اعتماد نمایندگان را جلب کند. 36 نفر از نمایندگان به وزیر پیشنهادی امور خارجه رای مخالف و 13 نیز رای ممتنع دادند.


نمایندگان مجلس شورای اسلامی به  وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی رای اعتماد دادند.

در جلسه رای اعتماد مجلس برای رای اعتماد وزرا ، علی ربیعی از 284نماینده حاضر ،163رای موافق ، 100رای مخالف و 21رای ممتنع کسب کرد و به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی راه یافت.


محمود حجتی با کسب177 رای موافق به عنوان وزیر جهاد و کشاورزی از مجلس رای اعتماد گرفت. در این جلسه 284 نماینده حضور داشتند که حجتی موفق به کسب 177 رای موافق شد و 26 نماینده نیز به وی رای ممتنع دادند. در این جلسه 81 نماینده نیز به وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی رای منفی دادند.


مصطفی پورمحمدی با کسب201 رای موافق به عنوان وزیر دادگستری از مجلس شورای اسلامی رای اعتماد گرفت. در این جلسه 284 نماینده حضور داشتند که پورمحمدی رای موفق به کسب رای اعتماد نمایندگان شد.
64 نماینده به وزیر پیشنهادی دادگستری رای منفی و 19 نماینده نیز به وی رای ممتنع دادند.


نمایندگان مجلس شورای اسلامی به وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح رأی اعتماد دادند. حسین دهقان با 269 رأی موافق، 10 رأی مخالف و 5 رأی ممتنع از محموع 284 نماینده حاضر به عنوان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح رأی اعتماد گرفت.


مجلس شورای اسلامی به وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رأی اعتماد داد. مجلس با 260 رأی موافق، 18 رأی مخالف و شش رأی ممتنع از 284 نماینده حاضر به سید حسن قاضی زاده هاشمی رأی اعتماد داد.


عباس آخوندی وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی موفق به کسب رای اعتماد از مجلس شد. آخوندی در این جلسه از مجموع 284 نماینده حاضر موفق به کسب159 رای موافق ، 107رای مخالف و 18 رای ممتنع شد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی به وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت رای اعتماد دادند. محمد رضا نعمت زاده با کسب 199 رای موافق از مجموع 283 نماینده حاضر در جلسه توانست رای اعتماد نمایندگان را جلب کند. 60 نفر از نمایندگان به وزیر پیشنهادی امور خارجه رای مخالف و 24 رای ممتنع دادند.

مجلس شورای اسلامی به وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری رأی اعتماد نداد. نمایندگان مجلس برای جعفر میلی منفرد 105 رأی موافق، 162 رأی مخالف و 15 رأی ممتنع دادند بنابراین وی نتوانست به وزارت علوم راه یابد.

مجلس شورای اسلامی به وزیر پیشنهادی کشور رای مثبت داد. عبدالرضا رحمانی فضلی با 256 رای مثبت، 19 رای منفی و 9 رای ممتنع توانست رای اعتماد مجلس را برای وزارت کشور کسب کند.

مجلس شورای اسلامی به زنگنه به عنوان وزیر نفت رای موافق داد.

پس از بررسی برنامه های وزرای پیشنهادی و صحبت های رئیس جمهور، صلاحیت بیژن نامدار زنگنه به رای گذاشته شد که با 166 رای مثبت، 104 رای منفی و 13 رای ممتنع از 283 نماینده حاضر توانست رای اعتماد مجلس را برای وزارت نفت کسب کند.


نمایندگان مجلس به وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی  رای اعتماد دادند. علی جنتی توانست از مجلس 234 رای موافق، 36 رای مخالف و 12 رای ممتنع را از 284 نماینده حاضر کسب کند و به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی راه یابد.


نمایندگان مجلس شورای اسلامی به وزیر پیشنهادی نیرو رای اعتماد دادند. در ادامه جلسه علنی مجلس، برای وزیر پیشنهادی نیرو رای گیری شد که حمید چیت چیان با کسب 272 رای موافق از مجموع 284 نماینده حاضر در جلسه توانست رای اعتماد نمایندگان را جلب کند. هفت نفر از نمایندگان به وزیر پیشنهادی نیرو رای مخالف و پنج نفر نیز رای ممتنع دادند.


نمایندگان مجلس به وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان رای اعتماد ندادند. مسعود سلطانی فر در پایان رای گیری از نمایندگان مجلس، از 283 نماینده حاضر، 117 رای موافق، 148 رای مخالف و  18 رای ممتنع کسب کرد و برای تصدی وزارت ورزش و جوانان رای لازم را نیاورد.

نظر شما
پربیننده ها