جعفری خبر داد؛

ایجاد بستر مناسب برای تولیدات سینمایی و دفاع مقدس

رئیس مرکز امور هنری و سینمایی بنیاد حفظ آثار از ایجاد بستر مناسب برای تولیدات هنری و سینمایی دفاع مقدس خبر داد.
کد خبر: ۲۱۲۵۷۶
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۸ - 11November 2016
ایجاد بستر مناسب برای تولیدات سینمایی و دفاع مقدسبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، جعفری رئیس مرکز امور هنری و سینمایی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس از ایجاد بستر مناسب برای تولید محصولات هنری و سینمایی مرتبط با دفاع مقدس خبر داد و گفت: با شکل‌گیری سازمان هنری و سینمایی حفظ آثار که از ادغام دو سازمان هنری و سینمایی حفظ آثار ایجاد شده ظرفیت جدیدی فراهم شده که در حوزه مربوط به هنر و سینمای دفاع مقدس با شناسایی و ساماندهی دستگاه‌های فرهنگی مرتبط بویژه نیروهای مسلح ظرفیت‌های جدیدی در این خصوص ایحاد شود.

وی با اشاره به پراکندگی ظرفیت‌های این حوزه، گفت: سازمان درصدد انسجام بیشتر  این ظرفیت‌ها برای تقویت این حوزه در بحث دفاع مقدس است که در صورت انجام این کار زمینه‌های زیادی فراهم خواهد شد.

جعفری با اشاره به اینکه کشورهای دیگر به ژانرها و بحثهای دفاعی و فرهنگی دفاعی خود توجه ویژه دارند گفت: ما نیز ظرفیت فوق‌العاده، باوری عمیق و ذخایر فکری و اعتقادی بسیاری در این حوزه داریم که باید حداکثر استفاده از آن شده و معارف دفاع مقدس از طریق بخشهای هنری و سینما به جامعه منتقل شود.

رئیس مرکز امور هنری و سینمایی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس گفت: در این زمینه از نظر کیفی روندی رو به رشد را شاهد هستیم که نشان دهنده بلوغ نسبی است و باید ظرفیت هنرمندان تقویت شده و با همفکری آنان ظرفیتهای جدیدی را در اختیار قرار داده تا این جریان بالندگی بیشتری پیدا کند.

جعفری در ادامه تاکید کرد: سینمای دفاع مقدس یک ژانر سینمایی تلقی نمی‌شود بلکه یک مکتب سینمایی بوده و صاحب نگاه و ایده و عقبه‌های اندیشه‌ای و دارای مبانی فکری است که باید از آن حداکثر استفاده شده و خلاءهای آن جبران شود.

وی افزود: سازمان هنری و امور سینمایی بنیاد حفظ آثار نشر آثار دفاع مقدس وظیفه دارد با همکاری نیروهای مسلح و دستگاه‌های فرهنگی به تولیدات بهتر در این زمینه کمک کند و حلقه وصلی بین تولیدکننده و سازمانهای مرتبط برای استفاده از ظرفیت‌ها و بسترسازی این فعالیتها باشد.
 
منبع: تسنیم
نظر شما
پربیننده ها