دبیر دوازدهمین جشنواره تئاتر بسیج هنرمندان استان زنجان خبر داد؛

2 متن نمایشی از زنجان به مرحله کشوری دوازدهمین جشنواره تئاتر بسیج زا یافت

دبیر دوازدهمین جشنواره تئاتر بسیج هنرمندان استان زنجان از راهیابی دو متن نمایشی از زنجان به مرحله کشوری دوازدهمین جشنواره تئاتر بسیج خبر داد.
کد خبر: ۲۱۲۶۴۳
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۴ - 12November 2016

به گزارش دفاع پرس از زنجان، داوود خیری اظهار داشت: سازمان بسیج هنرمندان دوازدهمین جشنواره تئاتر بسیج را با هدف تحقق آرمان‌های مقدس نظام جمهوری اسلامی ایران و شناسایی و جذب هنرمندان بسیجی با تأکید بر نگارش نمایشنامه‌های جدید برگزار می‌کند.

وی با اشاره به شیوه برگزاری این جشنواره گفت: این جشنواره با هدایت و نظارت استاد راهنما در قالب ارتقای سطح نمایشنامه‌نویسی و همچنین پرهیز از آثار تکراری و عاریتی با تکیه بر توان هنرمندان بسیجی برگزار می‌شود.

مسؤول انجمن نمایش بسیج هنرمندان استان زنجان با اشاره به اولویت‌های موضوعی این جشنواره که شامل ادبیات پایداری، نمایش و اقتصاد مقاومتی، ادبیات پسااستعماری، نمایش و مدافعان حرم، ادبیات مقاومت، نمایش و شهدای حرم و ادبیات دفاع مقدس، نمایش و شهدای غواص است، گفت: تاکید بر ادبیات جنگ، نمایش و استعمار مدرن، ادبیات زنان، نمایش و گوهر آفرینش، ادبیات متعهد، نمایش و رسانه‌های مجازی، ادبیات پسا استعماری، نمایش و تهاجم فرهنگی، ادبیات پسا استعماری، نمایش و مقام والای زن و ادبیات پایداری، نمایش و حجاب و عفاف نیز از دیگر محورهای موضوعی این جشنواره است.

خیری با اشاره به روند برگزاری این جشنواره هنری اضافه کرد: در ابتدا پس از اعلام فراخوان 18 خلاصه داستان نمایش به صورت تایپ شده به سازمان بسیج هنرمندان استان ارسال شد و این متون توسط هیأت بازخوانی که متشکل از امیر نعمتی، جواد جریان قلم و یعقوب حسنی بود، مورد بررسی قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه از متون ارسالی 6 متن به لحاظ ضعف ساختاری و عدم تطبیق با اهداف جشنواره کنار گذاشته شد و 12 متن برای حضور در جشنواره به سازمان مرکزی بسیج هنرمندان ارسال شده است، افزود: پس از این مرحله دوره آموزشی سه روزه برای منتخبان با حضور استان‌های قزوین زنجان و گیلان برگزار شد.

دبیر دوازدهمین جشنواره تئاتر بسیج هنرمندان استان زنجان با اشاره به اینکه پس از برگزاری دوره آموزشی و بازنویسی متون مرحله بازبینی آثار برگزار و دو متن از سه متن راه یافته به مرحله استان در مرحله پذیرش شد، اضافه کرد: در این مرحله از دویست متن راه‌یافته به جشنواره دو اثر «هزار تن من» به نویسندگی آرزو بهرامی و «نقطه سر جنگ» نوشته داود حیدری از سه متن انتخابی در مرحله اول از استان زنجان، مورد تایید هیأت بازخوان دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج قرار گرفتند.

خیری با اشاره به فرصت دو ماهه تعیین شده برای متون انتخاب شده در راستای ساخت نمایش مربوط و همچنین اجرای عمومی آن اضافه کرد: این نمایش‌ها باید پنج روز اجرای عمومی داشته باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار