سردار اکبرشاهی خبر داد؛

افزایش تعداد قطارهای مسافربری تهران به خوزستان

فرمانده پلیس راه آهن کشور گفت: با دستور مديرعامل راه آهن برای مراسم اربعین حسینی، تعداد قطارها در مسيرهای تهران-اهواز، اهواز-خرمشهر و خرمشهر-شلمچه افزایش یافته است.
کد خبر: ۲۱۳۳۸۲
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۵ - 16November 2016
افزایش تعداد قطارهای مسافربری تهران به خوزستان

به گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، سردار «عليرضا اکبرشاهی» فرمانده پلیس راه آهن کشور از تشکيل قرارگاه امنيتی – انتظامی اربعين در ستاد فرماندهی پليس راه‌آهن کشور خبرداد و گفت: دستورهای لازم در اين زمينه به يگان‌های تابعه ابلاغ شده است.

وي با اشاره به بازديد از يگان‌های پليس راه‌آهن در تهران، قم، اراک و لرستان، بيان کرد: اين بازديدها به منظور اطمينان از تأمين نظم و امنيت زائران از مبدأ حرکت تا مقصد، در محورهای هدف و منتهی به گذرگاه‌های مرزی انجام شده است.

فرمانده پليس راه‌آهن کشور، پيگيری‌های لازم در جهت افزايش تعداد قطارهای مسافری ناوگان ريلی در محورهای منتهی به مرز عراق از طريق مسئولان شرکت راه آهن را يکی از مهم‌ترين اقدامات پليس راه‌آهن برای مراسم اربعين دانست و افزود: با دستور مديرعامل راه آهن اين افزايش در مسيرهای تهران-اهواز، اهواز-خرمشهر و خرمشهر-شلمچه انجام شد.

وی افزود: راه اندازی قطار تهران به کربلا از مسير شلمچه و بصره نيز در همين راستا بود که به صورت عادی سه شنبه هر هفته به سوی کربلای معلی حرکت خواهد کرد.

اين مقام ارشد انتظامی با اشاره به پيگيری نصب سکوي مسافری مناسب در ايستگاه راه آهن شلمچه، خاطرنشان کرد: دو سکو، 2 کيلومتر پيش و پس از ايستگاه شلمچه برپا شده است تا رفت و آمد مسافران تسهيل شود.

سردار اکبرشاهی ادامه داد: پليس راه آهن موکبی به نام خدام حضرت رقيه(س) را نيز در ايستگاه راه آهن شلمچه با هدف خدمت به زائران اربعين حسينی برپا کرده است که کارکنان پليس راه‌آهن در زمان استراحت خود در اين موکب به زائران عزيز خدمت می‌کنند.

فرمانده پليس راه آهن کشور درباره احصاء نيازمندي‌های مأموريت پيش رو به لحاظ نيرو، تجهيزات و انجام هماهنگی‌های لازم، خاطرنشان کرد: نيروی کمکی به محورهای هدف اعزام شدند و تجهيزات کنترلی نوين، مانند دستگاه ايکس‌ری، جهت به کارگيری در ايستگاه‌های راه‌آهن هدف، به ويژه خرمشهر نصب و راه‌اندازی شد.

وی اضافه کرد: همچنين با انجام هماهنگی لازم با مديرکل راه‌آهن جنوب براي مسطح کردن پارکينگ ايستگاه راه‌آهن خرمشهر، ظرفيت آن تا دو هزار خودرو افزايش يافت و هم‌اکنون آماده بهره برداری است.

سردار اکبرشاهي ايجاد تعامل با واحدهای امدادی، از جمله عوامل اورژانس، آتش‌نشانی و به ويژه واحدهای واکنش سريع در ايستگاه‌های پر تردد و مهم را از ديگر اقدامات پليس راه‌آهن برای تامين امنيت هرچه بهتر زائران امام حسين(ع) برشمرد.

وی در پايان با آرزوی قبولی طاعات و عبادات زائران اباعبداله‌الحسين(ع) و ارائه توصيه‌ها و هشدارهای پليسي به آنان در هنگام سفر با قطار، تأکيد کرد: در مسير بازگشت به وطن از آوردن هرگونه اشياء و کالاهايی که بر اساس قانون ممنوع است، جداً خودداری کنند.
 
انتهای پیام/211
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار