معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع در بازدید از مرکز فرهنگی ایلام مطرح کرد؛

ضرورت شناسایی و معرفی استعدادهای پنهان در حوزه دفاع مقدس

معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع گفت: ضروریست استعدادهای نهفته در تار و پود خاک استان ایلام در حوزه های دفاع مقدس به درستی شناسایی و معرفی شود.
کد خبر: ۲۱۴۵۶۸
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۳ - 23November 2016

به گزارش دفاع پرس از ایلام، سرهنگ منتظری مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان ایلام در دیدار با سردار تمیزی معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع اظهار داشت: استان ایلام دارای 425 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق است.

وی ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، عراق به اختلافات مرزی دامن زد و پیش از شروع جنگ تحمیلی استان ایلام را بارها مورد تجاوز قرار داد. این تعرضات بتدریج افزایش یافت تا اینکه به جنگ تمام عیار منجر شد. حملات متعدد هوایی ارتش عراق به بیمارستانها، مدارس، تاسیسات و مخازن نفت، نیروگاه های برق، منابع آب و منازل مسکونی به ویژه اردوگاه های جنگ زدگان، گوشه ای از جنایات رژیم عراق را در ایلام نشان می دهد.

مدیر اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس ایلام بیان داشت: مهران و دهلران شهرهای بودند که در دوران جنگ 4 بار اشغال و سپس آزاد گردیدند. استان ایلام طی 8 سال دفاع مقدس همزمان در سه محور میمک، مهران و دهلران با نیرو های نظامی عراق در نبرد بود. حال با توجه به دغدغه اصلی برای تشکیل مرکز فرهنگی دفاع مقدس در استان و نقش این استان مرزنشین در دوران طلایی دفاع مقدس و هرچه بهتر شناخته شدن این جنگ در صدد هستیم مرکز فرهنگی  دفاع مقدس را تجهیز نمایم.

در ادامه این دیدار سردار تمیزی ضمن بازدید از مرکز فرهنگی دفاع مقدس اظهار داشت: باید  از مهمترین ظرفیت های موجود در استان، استعدادهای نهفته در تار و پود خاک استان در حوزه های دفاع مقدس است که باید به درستی شناسایی و معرفی شود که در همین راستا آزادسازی مهران در دوران دفاع مقدس از بزرگترین افتخارهای نظام و نشان دهنده غیرت، اتحاد و هبستگی ملت ایران در پاسداشت ارزش های اسلام و انقلاب است و آزادسازی مهران، نشانگر اوج قدرت ایمان و اراده خالصانه سربازان رشید اسلام بود که تمام جهانیان را وادار به تقبل عزت، سربلندی و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی کرد.

لازم به ذکر است در این دیدار تفاهم نامه ای برای  تجهیز مرکز فرهنگی تهیه گردید  ، که به امضای سردار تمیزی و سرهنگ منتظری رسید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار