سرلشکر جعفری:

در مقابله با تهدیدات کاملا موفق بوده ایم/ عده ای در کشور به دنبال تغییر مسیر انقلاب هستند

فرمانده کل سپاه گفت: آن عرصه ای که ما تا کنون به طور کامل و 100 درصد در آن موفق بوده ایم عرصه مقابله با تهدیدات مختلف علیه انقلاب در حوزه های مختلف نظامی، امنیتی، سیاسی، فرهنگی و غیره بوده، که بزرگترین آن جنگ هشت ساله بود.
کد خبر: ۲۱۴۶۷۴
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۹ - 24November 2016
در مقابله با تهدیدات کاملا موفق بوده ایم/ عده ای در کشور به دنبال تغییر مسیر انقلاب هستندبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه صبح امروز در جشنواره مالک اشتر بسیج اظهار داشت: در طول یک سال گذشته اگر به بیانات رهبری نگاه کنیم می بینیم بیشترین دغدغه و نگرانی مورد اشاره ایشان در موضوع انقلاب و خطراتی است که در این مقطع حساس متوجه انقلاب است؛ مانند خطرات ناشی از نفوذ به صورت انفرادی یا جریانی یا هر تهدیدی که به صورت جدی مطرح  می شود، که دراین رابطه راهکارهایی ارائه دادند و از ما خواستند در این خصوص، یعنی برای مقابله با تهدیدات، نقش ایفا کنیم.

وی افزود: آن عرصه ای که ما تا کنون به طور کامل و 100 درصد در آن موفق بوده ایم عرصه مقابله با تهدیدات مختلف علیه انقلاب در حوزه های مختلف نظامی، امنیتی، سیاسی، فرهنگی و غیره بوده، که بزرگترین آن جنگ هشت ساله بود.

فرمانده کل سپاه تصریح کرد: در مسایل امنیتی هم همین گونه است؛ مانند فتنه 88 که بزرگترین فتنه بود؛ اما نتیجه آن پدیده 9 دی شد. این‌ها همه نتایج سلبی حاصله در برابر دشمن در راستای حمایت از انقلاب اسلامی است؛ لذا علت موفقیت در این عرصه ها به این دلیل است که خطر به خوبی حس می شود.
 
سرلشکر جعفری ادامه داد: درواقع هر کجا خطر را حس می کنیم علیه آن بسیج می شویم؛ اما آنجایی که خطر حس نمی شود مشکل داریم؛ به ویژه در رابطه با اقدامات سلبی مانند تهدیدات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی؛ چون اینجا تهدیدات از نوع تهدیدات نرم است.

وی گفت: هرچقدر که تهدیدات سخت تر باشند، مقابله با آنها آسان تر می شود؛ مانند جنگ هشت ساله و تهدیدات امنیتی؛ اما درخصوص تهدیدات پیچیده نرم سیاسی و فرهنگی دغدغه وجود دارد.
 
فرمانده کل سپاه در ادامه با اشاره به نقش موثر بسیج عنوان کرد: بسیج از آنجایی که نقش تعیین کننده ای در حفظ انقلاب دارد، برای حضور در عرصه های مختلف هیچ محدودیتی ندارد؛ لذا باید در تمامی عرصه ها نقش خود را به خوبی ایفا کند.

سردار جعفری افزود: اینکه بسیجی سیاسی است، ولی حزبی و جناحی نیست، را خیلی ها متوجه نمی شوند؛ اما بسیج حتما در مقابل جریان ضد انقلاب می ایستد؛ البته امروز مفهوم ضد انقلاب به ضد انقلاب اوایل انقلاب بازنمی گردد، بلکه منظور این است که کسی با ماهیت انقلاب یعنی ولی فقیه مخالف باشد؛ پس هر کس در این رابطه اقدامی انجام دهد، ضد انقلاب محسوب می شود؛ بنابر این شناخت ضد انقلاب امروز کار بسیار سختی است.

وی گفت: رهبر انقلاب بارها گفتند که در مسائل خارجی نباید نگاه به غرب داشته باشیم؛ اما بعضی ها در داخل نه تنها خطوط ترسیم شده توسط رهبری را برای حرکت انقلاب اسلامی قبول ندارند، بلکه به دنبال اصلاح آن هستند؛ یعنی به دنبال اصلاح مسیر تعیین شده برای انقلاب اسلامی هستند.

فرمانده کل سپاه تصریح کرد: اساس حرکت انقلاب اسلامی، ظلم ستیزی و کمک به مظلومان عالم است؛ ولی عده ای می گویند «چه کار داریم به اینکه در غزه و لبنان چه می گذرد، یا آل سعود خائن در یمن چه می کند، ما باید مردم خود را دریابیم»؛ این شعار یک شعار  عوام فریبانه است.
 
انتهای پیام/ 
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار