فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان:

امروز مراقب از مبانی فکری، اعتقادی و معنوی جامعه اهمیت دارد

فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) گفت: امروز باید مراقب مبانی فکری و اعتقادی و معنوی جامعه و به خصوص خانواده ها و فرزندانمان باشیم چرا که دشمن از این مسیر وارد شده و می خواهد با ایجاد پوچی و تغییرافکار و اعتقادات به اهداف شوم خود برسد.
کد خبر: ۲۱۴۸۵۹
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۸ - 26November 2016

به گزارش دفاع پرس از سمنان، محمدتقی شاهچراغی در گردهمایی خواهران بسیجی، بسیج جامعه زنان سپاه شاهرود که با حضور بیش از 300 نفر در مسجد امام رضا(ع) به میربانی حوزه فاطمه الزهرا(س) برگزار شد در سخنانی با گرامیداشت هفته بسیج و یاد و خاطره امام راحل و شهدا با بیان اینکه بسیج یکی از موهبت های الهی به انقلاب اسلامی است اظهار کرد: امام راحل که تمام کارهایش از روی حکمت است بسیج این شجره طیبه را بنا نهاد تا حافظ انقلاب اسلامی و مروج اسلام ناب در جان باشد و تاکید امام راحل بر این بود که این تفکر باید جهانی شود و بسیج مستضعفان جهان شکل گیرد.

وی افزود: انقلاب اسلامی به برکت ایمان و مجاهدت ملت ایران به ثمر نشست و در ادامه با تشکیل نهادهای مقدسی چون بسیج این نهال امروز به درخت تناور و پرثمری تبدیل شده که یکی از ثمرات مهم آن نهاد بسیج و تفکر بسیجی است.

شاهچراغی با بیان اینکه باید بدانیم امروز وظیفه بسیج و بسیجی چیست خاطر نشان کرد: رهبر فرزانه انقلاب در سخنان اخیر خود در جمع بسیجیان به این وظایف اشاره فرمودند و بر تقوا در بسیج تاکید کردند چرا که تقوا لازمه تفکر و حرکت بسیجی در جامعه است.

وی افزود: در جنگ نرم امروز دشمن در تلاش است بی تقوایی را در جامعه رشد دهد و تلاش او در جنگ نرم ایجاد بی بند و باری و دور کردن جامعه ز معنویت و اعتقادات است و هیچ مجموعه ای از این تهدیدات و تیرهای زهرآگین دشمن در امان نیستند.

فرمانده سپاه قائم استان سمنان تصریح کرد: توجه به معنویت و ایمان و در یک کلام تقوا و دوری از گناه سبب می شود تا یک فرد بسیجی به سمت آرمان ها و اهدافش حرکت کند و از مسیری باید در آن حرکت کند منحرف نشود.

وی با بیان اینکه در کنار تقوا روحیه انقلابی نیز باید وجود داشته باشد گفت: روحیه انقلابی سبب می شود تا از هیچ چیز و هیچ کس انسان ترسی نداشته باشد و فقط در مسیر رضای خداوند متعال گام بردارد و در این راه هیچ سستی و کاهلی در او راه پیدا کند و به سمت تعالی و رشد قدم بردارد.

شاهچراغی با بیان اینکه دوران دفاع مقدس اوج رشد و تعالی ملت و به خصوص جوانان ما بود اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس معنویت و تقوا و اخلاص و ولایت پذیری و انقلابی بودن در جامعه موج می زد و همه با اتحاد و همدلی در برابر دشمن تا دندان مسلح ایستاده و او را بیرون راندند.

وی تاکید کرد: امروز نیز ما در جنگ قرار داریم اما این جنگ به مراتب سخت تر از جنگ نرم است و باید تلاش کنیم در این جنگ نیز موفق شویم و توشه این جنگ نیز مانند جنگ سخت همان تقوا و انقلابی گری و اخلاص و اتحاد و همدلی است و باید این مولفه ها را در خود تقویت کنیم.

شاهچراغی با بیان اینکه مادران و بانوان در این جنگ نقش موثری دارند گفت: در دفاع مقدس ما شاهد بانوان مستحکم و مقتدر بودیم که زینب وارد شوهران و همسران خود را به جبهه می فرستادند و وقنی هم شهید می شدند با صلابت بودند و در پشت جبهه هم به هر نوع به جبهه کمک می کردند.

وی افزود: امروز وظیفه شما همسرداری و فرزنداری و حفظ بنیان خانواده است چرا که دشمن امروز در مرزها نیست بلکه درون خانه شما و با امواج شبکه های مجازی و اجتماعی و ماهواره به نبرد شما آمده است.

فرمانده سپاه قائم استان سمنان تاکید کرد: امروز باید مراقب مبانی فکری و اعتقادی و معنوی جامعه و به خصوص خانواده ها و فرزندانمان باشیم چرا که دشمن از این مسیر وارد شده و می خواهد با ایجاد پوچی و تغییر هویت و افکار و اعتقادات به اهداف شوم خود دست پیدا کند.

وی افزود: باید همه تلاش کنیم تا حول محور ولایت و با ترویج تفکر بسیجی در خانواده و جامعه در برابر این تندبادهای سهمگین جنگ نرم مقابله کرده و دشمنان را در مسیر حرکتی خود ناکام بگذاریم.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها