سردار دهقان در گردهمایی بسیجیان وزارت دفاع:

نیازمند تفکر بسیجی در دولت هستیم/ بسیاری از کارهای به نتیجه نرسیده وزارت دفاع در سال‌های اخیر به بهره‌برداری رسیدند

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: تنها راهی که با آن می‌توان از گردنه‌های فرارو عبور کرد، اتکا به بسیجیان و اشاعه فرهنگ بسیجی است و ما در دولت نیازمند تفکر بسیجی هستیم.
کد خبر: ۲۱۴۸۹۶
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۸ - 26November 2016
نیازمند تفکر بسیجی در دولت هستیم/ بسیاری از کارهای به نتیجه نرسیده وزارت دفاع در سال‌های اخیر به بهره‌برداری رسیدندبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سرتیپ «حسین دهقان» وزیر دفاع صبح امروز در گردهمایی بسیجیان وزارت دفاع اظهار داشت: ما همواره به بسیج نیازمندیم و در این‌خصوص فرقی هم نمی‌کند که چه دولتی بر سر کار باشد.
 
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح افزود: بسیج متعلق به همه مردم است و آحاد ملت ما بسیجی هستند.
 
سردار دهقان گفت: بسیج ندای آزادی‌بخشی است که امام راحل برای رهایی ملت‌ها به ارمغان آوردند.

وی بیان کرد: فلسفه وجودی بسیج این است که ملتی که انقلابی به وجود آورده و نظامی را مستقر کرده، خطر بزرگی برای آن‌هایی است که در طول زمان به بهره‌گیری از تفکرات انسان‌ها برای دستیابی به زر و زور تلاش کرده‌اند؛ لذا این انقلاب همواره مورد خشم، عداوت و کینه صاحبان زر، زور و تزویر بوده است. از این رو بسیج به وجود آمد تا به مقابله با دشمنان خدا و اسلام و به دفاع از جغرافیای ایران اسلامی و سایر کشورهای اسلامی و آزادی‌خواه بپردازد.

وزیر دفاع خاطرنشان کرد: همواره در یک عرصه درگیری با نظام سلطه که در راس آن آمریکاست، هستیم؛ لذا ملت بایستی همواره آماده باشند و از جغرافیای خود، باورها، هویت و در یک کلمه «اسلام» دفاع کنند. بسیج تجلی‌دهنده این نقش به ملت است.

سردار دهقان افزود: این آمادگی موجب بازدارندگی و ایجاد ترس در بین دشمنان خواهد شد.

وی اظهار داشت: بسیجی فردی با اخلاص، مومن، بصیر و دارای عمل آگاهانه است، که بدون هیچ چشم‌داشتی به دفاع از انقلاب می‌پردازد.

وزیر دفاع در ادامه به زمینه شکل‌گیری بسیج و تداوم آن پرداخت و عنوان کرد: در دوران مبارزه با طاغوت، ملت به صورت یکپارچه با یک هدف به میدان آمدند. تفکر و اندیشه بسیجی در دورانی متولد شد که ثمره آن پیروزی انقلاب بود. پس از آن و در دوره استقرار نظام، بسیج به مقابله با غائله‌های متفاوت در کشور پرداخت. اوج حضور بسیج در دوران دفاع مقدس بود. با حضور بسیج و مردم مانع از دستیابی دشمن بعثی به اهدافش شدیم و جنگ را به نفع خود به پایان رساندیم.

وی با بیان اینکه بسیج در دوران دفاع مقدس، دوره بلوغش را طی کرد، گفت: بعد از جنگ، بسیج در عرصه‌های فرهنگی، سازندگی، علمی و... پیشتاز شد و در این عرصه‌ها علاوه بر پیشتازی، نوآور و مبتکر بود.

سردار دهقان در این رابطه گفت: بسیج جریانی مستمر و پیوسته است، که همواره با تغییراتی که در نظام به وجود آمده، در میدان حضور داشته و ترویج‌دهنده ارزش‌ها بوده است.

وزیر دفاع در ادامه با انتقاد از کسانی که فعالیت‌های بسیج را «بی‌قانونی» قلمداد می‌کنند، گفت: اگر کم‌توجهی و سهل‌انگاری در کاری صورت بگیرد، بسیج در چارچوب قانون حضور پیدا می‌کند و به تسهیل، تصحیح و تقویت کار می‌پردازد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، بیان کرد: امروز اگر همه دنیا از بسیج استفاده می‌کنند، ناشی از تجربه ملت ماست که در طول 37 سال به دست آورده ایم.

وزیر دفاع وجوه ممیزه بسیج با دیگر نهادها را پیشتازی، ابتکار در عمل، خطرپذیری، بصیرت، ایمان، عشق‌ورزی و توکل به خدا دانست و خاطرنشان کرد: از موضع دولتی بیان می‌کنم که ما معتقدیم، تنها راهی که با آن می‌توان از گردنه‌های فرارو عبور کرد، اتکاء به بسیجیان و اشاعه فرهنگ بسیجی است و ما در دولت نیازمند تفکر بسیجی هستیم.

سردار دهقان در ادامه خطاب به بسیجیان گفت: بسیجیان عزیر تنها به عنوان «بسیجی» داشتن، کفایت نکنند و همواره در راستای افزایش بنیه اعتقادی، بصیرت و توان عملی تلاش کنند.

وی تاکید کرد: امروز ابعاد انتقال فرهنگ بسیجی را در جای جای کشورهای اسلامی ازجمله در عراق، سوریه و یمن می‌بینیم. مردم این کشورها با باور بسیجی به میدان آمده و در برابر شر و ظلم مقاومت می‌کنند. 
 
سردار دهقان همچنین با اشاره به راهپیمایی عظیم اربعین حسینی گفت: این راهپیمایی یک حرکت بسیجی بود. ملت با پذیرش همه سختی‌ها، حرکت کردند و آرمان‌هایشان را تجلی بخشیدند.
 
وزیر دفاع که در جمع بسیجیان این وزارتخانه سخن می‌گفت، با اشاره به دستاوردهای دفاعی و نظامی عنوان کرد: وزارت دفاع با روحیه بسیجی توانسته ساخت پیچیده‌ترین فناوری‌ها را ممکن سازد. بسیاری از کارها که در یک و نیم دهه پیش به نتیجه نرسیده بودند، با اتکا به همین روحیه به بهره‌برداری رسیدند.
 
وی در پایان گفت: بسیاری از طرح‌ها در ذهن و روی کاغذ بودند، اما به مدد فرهنگ و روحیه بسیجی عملی شدند. این مدل باید در تمامی عرصه‌های ملی به خصوص در حوزه‌های  علم و اقتصاد اجرایی شود.

انتهای پیام/ 211
نظر شما
پربیننده ها