سردار نقدی در دیدار جمعی از نخبگان:

علوم انسانی در غرب اشتباه گرفته شده است/ دغدغه بسیج، مدیریت دانش در کشور است

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: بهترین راه برای استفاده از ظرفیت های پنهان توسط نخبگان در بسیج، ورود نخبگان و قبول مسئولیت در بسیج می باشد چراکه بسیج قسمت داوطلبانه زندگی هر فرد است و با هیچ شغل دیگری تعارض ندارد.
کد خبر: ۲۱۵۸
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۲ - 17August 2013

علوم انسانی در غرب اشتباه گرفته شده است/ دغدغه بسیج، مدیریت دانش در کشور است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار محمدرضا نقدی رییس سازمان بسیج مستضعفین در دیدار با جمعی از نخبگان علمی که از فرزندان و خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران بودند، اظهار داشت: بهترین راه برای استفاده از ظرفیت های پنهان توسط نخبگان در بسیج، ورود نخبگان و قبول مسئولیت در بسیج می باشد چراکه بسیج قسمت داوطلبانه زندگی هر فرد است و با هیچ شغل دیگری تعارض ندارد.


وی ارتباط نخبگان با اقشار تخصصی بسیج را برای شناسایی و استفاده از ظرفیت ها در جامعه ضروری دانست و گفت: امروز دغدغه بسیج و مهمترین صورت مسئله علمی، مدیریت دانش در کشور است که غیر از تولید دانش است چراکه امروز ظرفیت بالایی برای تولید دانش در کشور وجود دارد.

رییس سازمان بسیج مستضعفین مدیریت دانش را شناسایی و اطلاع از اهداف، اولویتها، چگونگی دستیابی و امکانات موجود در وضعیت علمی کشور عنوان کرد و تصریح کرد: امروز هیچ مرجعی در کشور بصورت متمرکز وجود ندارد که بداند در کشور از لحاظ علمی چه داشته و چه میخواهیم.

نقدی با اشاره به وجود نقشه جامع علمی و سند راهبردی 1404 کشور افزود: با وجود فعالیتها و دستاوردهای بسیار در زمینه مسائل فناوری در کشور، مدیریت دانش در کشور به سختی و خیلی کند پیش میرود که در بسیج نیز این حرکت آغاز شده و از آنجا که مدیریت دانش از بالاترین لایههای فعالیت علمی است، به موفقیتهای چندانی دست نیافتهایم.
 
وی تشکیل 19 پژوهشکده مجازی توسط بسیج را برای شبکه سازی و تعامل تخصصی بین افراد جامعه یادآور شده و ادامه داد: مرکز هدایت و حمایت از تحقیقات بسیج نیز با هدف ارتباط بین متخصصان، صورت مسائل موجود و مصرف کنندگان تولیدات علمی در کشور می باشد که با راه اندازی فن بازارهای تخصصی عملیاتی شده است.
 
جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج با اشاره به فعالیت آی اس آی برای تامین و حل مسائل غرب توسط اساتید و دانشجویان خاطرنشان کرد: بسیج تلاش نمود تا به صورت رسمی برای مقالاتی که به حل مشکلات داخل کشور می پردازند، امتیازی تعلق بگیرد.
 
وی مدیریت دانش را مادر همه ی پروژه ها دانسته و خاطرنشان کرد: در علوم انسانی نیز مهمترین موضوع، مدیریت علوم انسانی اسلامی است و امروز علوم انسانی در غرب با علوم تجربی به اشتباه گرفته شده است چراکه روش تحقیق علوم انسانی مانند علوم تجربی نیست که با آزمایش و تجربه به دست آمده و قانون شود.
 
سردار نقدی، مقام اول و بسیار بالای ایران در رشته های فلسفه و فقه در جهان را یادآور شده و بیان کرد: انسان بسیار پیچیده تر از مسائل محسوس و تجربی است که غلط بودن این روش نیز در علوم انسانی امروز در کشور ما ثابت شده است. مسلمانان سراسر جهان نیز چون علوم انسانی اسلامی از وحی گرفته شده است، هیچ اختلاف مهمی با یکدیگر نخواهند داشت.
 
وی در پایان دغدغه امروز را نه مقالات علمی بلکه تولید علم نافع و علوم انسانی اسلامی عنوان نموده و اظهار داشت: دو دانشجوی علوم سیاسی که یکی در ایران و دیگری در آمریکا درس می خوانند، هر دو در رابطه با آمریکا به سازش می رسند و حتی در داخل کشور نیز برخی کارشناسان از طریق علمی نمی توانند به مقاومت در مقابل استکبار و آمریکا برسند و حال آنکه رهبری به عنوان دانشمندترین فرد در زمینه سیاسی همچون امام راحل؛ مقاومت، ایستادگی و سازش ناپذیری را مطرح می کنند.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار