سردار مهماندار در نشست خبری:

ترافیک تهران وضعیت وخیمی دارد/ مخدوش کردن پلاک ماشین جرم است

رییس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: الان ترافیک تهران مثل بیماری است که در وضعیت وخیمی قرار دارد و یک مداخله کوچک مانند زمان‌هایی که بارندگی وجود دارد وضعیت آن را وخیم‌تر می‌سازد.
کد خبر: ۲۱۷۴۲۸
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۶ - 13December 2016
ترافیک تهران وضعیت وخیمی دارد/ مخدوش کردن پلاک ماشین جرم استبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، سردار سرتیپ دوم «محمدرضا مهماندار» رییس پلیس راهور تهران بزرگ در نشست خبری که صبح امروز برگزار شد، اظهار داشت: تهران در ساعات اولیه صبح و بعد از ظهر در تسخیر خودروها است. زیرا ترافیک در این ساعات به ظرفیت اشباع خود رسیده است یعنی نه تنها ظرفیت اضافه نداریم بلکه کم هم داریم.
 
وی ادامه داد: الان ترافیک تهران مثل بیماری است که در وضعیت وخیمی قرار دارد و یک مداخله کوچک مانند زمان‌هایی که بارندگی وجود دارد وضعیت آن را وخیم‌تر می‌سازد، بنابراین چون ترافیک تهران هیچ ظرفیت اضافه‌ای ندارد اگر اکنون برای رفع آن چاره‌ای اندیشیده نشود در آینده وضعیت بدتر هم می‌شود. پس مدیریت کلان کشور باید فکری برای این موضوع اتخاذ کند.
 
مهماندار گفت: برای کاهش حجم ترافیک در تهران در کوتاه مدت می‌توان، اقداماتی مانند برخورد با تخلفات ساکن، افزایش سرعت رسبدگی به تصادفات، کنترل حوزه زوج و فرد و اصلاح هندسی برخی نقاط، انجام داد.
 
رییس پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: در بخش توزیع مواد غذایی هیچ سازماندهی وجود ندارد زیرا در اوج ترافیک صبحگاهی توزیع موادغذایی موجب تحمیل بار مضاعف ترافیک بر شهر می‌شود. از سوی دیگر نداشتن نگاه ترافیکی در برگزاری برخی موضوعات که در شهر روی می‌دهد، مانند همایش‌ها و نمایش‌ها، ترافیک را افزایش می‌دهد.
 
وی تصریح کرد: معابر مناطق یک، دو، سه و دوازده در صبح و بعد از ظهر با حجمی بیش از 25 درصد ظرفیت مواجه هستند که این موجب بوجود آمدن صف و انتظار برای سرنشینان خودورها می‌شود، به نحوی که یک مسیر 15 دقیقه‌ای را در 45 دقیقه طی می‌کنند.

مهماندار در ادامه با اشاره به اینکه پلیس فقط مسئول اجرای قوانین است، عنوان کرد: ترافیک تهران نیازمند تغییر و سازماندهی است؛ شاید سه سال پیش می‌شد از کنار آن گذشت، ولی امروز این قابلیت وجود ندارد. پس برای رفع مشکل موجود نیازمند همکاری سایر دستگاه‌ها و خرد جمعی هستیم.

وی با بیان اینکه باوجود اینکه خودورهای شخصی 40 درصد در جابجایی درون شهری نقش دارند، ولی در زمان اوج ترافیک 67 درصد ظرفیت معابر را در تسخیر خود قرار می‌دهند، گفت: با استفاده از 1100 دوربین نظارتی که در سطح شهر نصب شده‌اند، ترافیک را به صورت جامع ملاحظه می‌کنیم.
 
مهماندار سپس با اظهار این مطلب که رویدادهای مذهبی مانند ماه‌های محرم و صفر یا تغییر فصل در افزایش و کاهش ترافیک موثر هستند، به جرم بودن مخدوش ساختن پلاک خودورها اشاره کرد و افزود: مخدوش ساختن پلاک خودور برابر مقررات و قوانین موجود علاوه بر جریمه، جنبه قضایی نیز دارد بدین معنی که چنانچه خودرویی با پلاک مخدوش مشاهده شود، مالک خودور علاوه بر جریمه به دادسرا نیز معرفی می‌شود تا برابر مجازات تعیین شده که از شش ماه تا یک سال حبس را شامل می‌شود، با آنها برخورد شود.
 
وی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون با مالکان شش هزار خودرو با پلاک مخدوش برخورد شده که 1600 دستگاه متعلق به یک ماه گذشته است، بیان داشت: در خصوص طرح ترافیک و زوج و فرد هم باید اذعان داشت که این طرح‌ها بیشتر طرح‌های محیط زیستی هستند که به منظور کاهش آلودگی محیط زیست انجام می‌شود با این حال طی سال جاری بیش از 600 هزار مورد جریمه نقض ورود به محدوده‌های طرح ترافیک و زوج و فرد برای مالکان خودروهای متخلف صادر شده است.

انتهای پیام/231
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار