سردار علی اکبر پورجمشیدیان:

«شهید حاج ذاکر حیدری» سربازی تمام عیار و تمام قد برای انقلاب بود

معاون هماهنگ کننده‌ نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: شهید ذاکر حیدری سربازی تمام عیار و تمام قد برای انقلاب بود. برایش مهم این بود که برای انقلاب سرباز خوبی باشد.
کد خبر: ۲۱۷۶۹۴
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۹ - 14December 2016

به گزارش دفاع پرس از آذربایجان شرقی، سرتیپ پاسدار علی‌اکبر پور جمشیدیان، معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: سردار شهید ذاکر حیدری از نیروهای قدیمی توپخانه لشکر عاشورا و دست پرورده شهیدان تهرانی مقدم و حسن شفیع زاده بود.وی از نیروهای فرمانده شجاع سپاه اسلام حسن شفیع زاده در توپخانه لشکر 31 عاشورا و گروه توپخانه 60 رسالت بود.

سردار پورجمشیدیان افزود: ذاکر حیدری سال‌های متمادی معاون عملیات گروه توپخانه 60 رسالت نیروی زمینی سپاه بود. زمانی که در مقام جانشین این گروه انجام وظیفه می‌کرد، به خاطر توانایی عملیاتی و ستادی و برخورداری از تجربه بالایی که از دوران دفاع مقدس با خود داشت، مسئولیت عملیات سپاه عاشورا را به ایشان واگذار کردیم. به نظرم بعد از اینکه برادر مطلق از عملیات سپاه عاشورا به تیپ امام زمان (عج) منتقل شد، شهید حیدری، در سپاه استان، بهترین گرینه برای این پست مدیریتی و عملیاتی بود. او توانست کارهای عملیاتی سپاه استان را در مقاطع بسیار حساس به شایستگی اداره کند.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه خاطر نشان کرد : از کارهای مهمی که در زمان تصدی مسئولیت شهید حیدری بر عملیات سپاه استان اتفاق افتاد، زلزله غمبار منطقه ارسباران بخصوص شهرستان ورزقان بود. زحمات این عزیز عاشق خدمت در آن حادثه عظیم هیچ وقت از اذهان مردم شریف آن دیار فراموش نخواهد شد. او خود فرزند آن دیار بود و به خاطر تعلق خاطری هم که به سرزمین مادری‌اش داشت، اولین گروه امدادی را در سپاه استان تشکیل داده، با تجهیزات کافی و لازم، اولین ساعات زلزله در منطقه حاضر شدند. بنابراین اولین گروه امدادی به فرماندهی او شبانه خودشان را به منطقه ورزقان رساندند و بلافاصله کارشان را شروع کردند.

 این رزمنده دوران دفاع مقدس ابراز داشت : من خودم از نزدیک شاهد تلاش بی وفقه حاج ذاکر در امدادرسانی به زلزله زدگان بودم. رساندن امکانات به مردم در اولین ساعات زلزله و بیرون آوردن زنده‌ها  از زیر آوار، اولویت کاری ایشان بود. او با تدبیر و مدیریت جهادی و مثال زدنی خود، افراد زیادی را از مرگ حتمی نجات داد. حاج ذاکر امکانات بسیار خوبی را به مردم منطقه رساند. فکر می‌کنم چند شبانه روز چشم روی هم نگذاشت و یک لحظه آرام و قرار نداشت. روستا به روستا، خانه به خانه می‌رفت تا به مردم آسیب دیده کمک کند. تصاویر  بسیار روشنی از صحنه‌های کمک‌رسانی شهید حیدری به زلزله‌زدگان ارسباران در ذهنم ماندگار شده است.

وی افزود: البته زحمات و تلاش‌های این شهید سعید به مساله زلزله ورزقان خلاصه نمی‌شود. ایجاد امنیت در استان آذربایجان‌شرقی، قضایای مربوط به فتنه و انتخابات 88 و... را فراموش نمی‌کنم. آقای ذاکرحیدری از آنهایی بود که که واقعا تلاش کرد و یکی از نفرات اصلی بود که باعث شد ما در تبریز مشکل جدیدی پیدا نکردیم. فتنه‌گرها دنبال این بودند که تبریز و آذربایجان را به هم بریزند. بحمدالله فتنه را توانستیم مدیریت کنیم. برادرمان ذاکر حیدری دراین قضایا نقش موثری داشتند.

سردار پورجمشیدیان در ادامه گفت : حاج ذاکر حیدری سربازی تمام عیار و تمام قد برای انقلاب بود. پس از سی و چند سال خدمت و حضور در صحنه‌های جهاد و شهادت به افتخار بازنشستگی نائل آمده بود؛ با این حال برایش فقط انجام وظیفه مهم بود، تکلیف را کجا می‌توان انجام داد؟ کدام صحنه نیاز به حضور دارد؟ ایران یا خارج از کشور؟ این‌ها برایش مهم نبود. مهم این بود که برای انقلاب سرباز خوبی باشد. مهم این بود که تکلیفش را برای انقلاب انجام دهد و عهدی را که با امام خمینی (ره) بسته به سرانجام مطلوب برساند.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه خاطرنشان کرد : با تمام وجود در صحنه‌ها حاضر بود. زمانی احساس کرد بیاید در انتخابات مجلس شورای اسلامی از منطقه ورزقان کاندید شود. این کارش هم از روی هوای نفس نبود. بلکه می‌خواست در این سنگر برای انقلاب سربازی کند. اینکه نتیجه چه می‌شود، برایش مهم نبود، مهم انجام تکلیف بود.

وی اظهار داشت: لذا شما بعد از انتخابات می بینید چون رای نیاورده، نمی‌رود خانه‌اش بنشیند. مهم این بود که تکلیف را انجام دهد و داد. تا دید آن صحنه دیگر تمام شده، خودش آمد با اصرار و پافشاری ماموریت دفاع از حرم اهل‌بیت(ع) و حرم حضرت زینب (س) را برگزید.

سردار پورجمشیدیان در خاتمه افزود : من خودم رفتم فعالیت‌ها و تلاش‌های او را در جبهه مقاومت از نزدیک دیدم. حاج ذاکر، از فرماندهان موثر و موفق توپخانه در جبهه سوریه بود؛ در بحث هدایت خط مقدم و چینش خوب دیدبان‌های زبده توپخانه نقش آفرینی می‌کرد. شهید حیدری در اداره صحنه فرماندهی و کنترل آتش در آنجا نقش بسزایی داشت و همه فرماندهان جبهه مقاومت از حضور موثرش راضی بودند. در آخر جانش را فدای اهل بیت(ع) کردند. با تمام وجودش برای انقلاب و راه و مرام امام خمینی ( ره ) و مقام عظمای ولایت و برای انقلاب اسلامی سوخت؛ ولی لحظه ای قدم  به عقب نگذاشت.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار