سردار فدوی:

آمریکا در خلیج فارس درمانده است/ شجاعت و جسارت نیروهایمان را ارتقا می‌دهیم

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: ما با تکیه به دانش خود توانسته‌ایم استکبار جهانی را در منطقه و خلیج فارس به چالش بکشیم.
کد خبر: ۲۱۷۷۵۱
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۸ - 15December 2016
آمریکا در خلیج فارس درمانده است/ شجاعت و جسارت نیروهایمان را ارتقا می دهیمبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، دریادار «علی فدوی» فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جمع کارکنان و نخبگان سازمان جهاد خودکفایی و معاونت دانش و پژوهش این نیرو ضمن تبریک هفته وحدت و روز پژوهش اظهار داشت: باور اینکه بتوانیم تغییر و تحول در خود و اهدافمان به وجود بیاوریم، مهم است. به خصوص اینکه باور کنیم «ما می‌توانیم».
 
وی ادامه داد: یک مجموعه تحقیقاتی باید به طور مستمر در جوشش، نوآوری و تغییر و تحول باشد؛ تغییری که نخبگان و محققین علمی را در رسیدن به اهدافشان کمک کند. این تغییر باید روند صعودی و در جهت سیر تعالی باشد.
 
فرمانده نیروی دریایی سپاه با تاکید بر اینکه با روشهای عادی نمی توان به مقابله با دشمن پرداخت، گفت: باید از راه های میانبر که همان راه جهادگونه، سریع، با کیفیت و خلاقانه است، استفاده کرد.
 
سردار فدوی خاطرنشان کرد: اگر به تاریخ علم و اندیشمندان ایرانی توجه کنیم؛ می بینیم که خواجه نصیرالدین طوسی و بوعلی سینا از راه عادی و طبیعی به مدارج علمی دست نیافتند، بلکه با تغییر و تحول و با استفاده از راه های میانبر به آن مقام رسیدند.
 
وی ادامه داد: نباید دچار تفکرات غلط شد که فقط به هوش و مدرک در کار علمی و پژوهشی اکتفا کرد، بلکه باید در درجه اول کوشش وسیع علمی را سرلوحه کار قرار داد. لذا دیگر مدرک شرط لازم و کافی برای صلاحیت علمی نیست بلکه داشتن تخصص و کارآیی در روند شکلگیری و پیشرفت علمی میسر است.
 
فرمانده ندسا در ادامه با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه تحقیق و پژوهش باید کاربردی باشد، تصریح کرد: تحقیق و پژوهش در نیروی دریایی سپاه را باید کاربردی کنیم. این یکی از موضوعاتی است که ما باید آن را دنبال کنیم و براساس نیازمندیهایمان متخصص جذب کنیم و فعالیت پژوهشی و تحقیقاتی انجام دهیم.
 
دریادار فدوی با بیان اینکه پژوهش و تحقیقات چه در عرصه صنعتی و چه در عرصه غیرصنعتی باید در راستای ماموریت اصلی سپاه یعنی حفاظت از دستاوردهای انقلاب اسلامی باشد، اظهار کرد: نیروی دریایی سپاه باید موضوع حفاظت از دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه دریا و خلیج فارس را دنبال کند و در این راه باید شجاعت و جسارت را نیز ارتقا داد.
 
وی ادامه داد: بی شک اراده کُن فَیَکُونُ خداوند را می توان سرلوحه کار خود قرار داد؛ یعنی به معنای باش، پس می‌شود. به عبارتی این قدرت الهی است که می تواند، بشود. بنده خداوند هم اگر از او اطاعت کند، این قدرت را دریافت می کند و با این اراده می توان بر قله های رفیع علم و دانش رسید.
 
فرمانده نیروی دریایی سپاه بیان کرد: خداوند متعال، مسلمانان را فرمان می دهند تا با شدت هر چه بیشتر در جهت کسب اقتدار بکوشند. اقتداری که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در برابر دشمنان می تواند برتری ببخشد. علم و دانش کلید این اقتدار و توانمندی است.
 
وی در ادامه ضمن تقدیر از فعلان حوزه دانش و پژوهش به دلیل کسب رتبه نخست در سپاه و در بین نیروهای مسلح در این حوزه طی سال های اخیر، اضافه کرد: ما نباید در این موضوع حد یقفی قائل باشیم، چراکه دنیای علم و دانش بی نهایت است و با اراده و باور می توان، پله های ترقی را طی کرد .و باید کوشش خود را در راه پیشرفت علمی مضاعف کنیم. به این رشد علمی باید سرعت ببخشم و با توجه به نیازمندی ها و توانمندی هایمان پیش برویم. توانمندی هایی که تا به امروز توانسته است، آمریکا را در برابر ما مستاصل کند.
 
سردار فدوی با بیان اینکه ما در نوک پیکان مبارزه با استکبار هستیم، اظهار داشت: برای مقابله با استکبار جهانی باید به علم و دانش بومی تکیه کرد. ما باید ایرانی مقتدر و مستقل داشته باشیم. سهم نیروی دریایی سپاه در این بین نیز اقتدار در حوزه تولید علم بومی و اهتمام به امر پژوهش است.
 
فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: ما باید بدون تعصب، از دانش همه استفاده کنیم، حتی از دانش دشمن؛ اما در نهایت باید به دانش بومی خود متکی باشیم. دانشی که در نیروی دریایی سپاه توانست امنیت خلیج فارس را تامین کند و قدرت دریایی ما را در منطقه افزایش دهد.
 
وی در پایان بیان کرد: ما با تکیه به دانش خود توانسته ایم استکبار جهانی را در منطقه به چالش بکشیم و به خاطر قدرت بازدارندگی نیروی دریایی سپاه جنگ از دستور کار آمریکا در خلیج فارس خارج شده است و عقبه آن مدیون دانش بومی و صنعت دفاعی ماست و این دانش بومی بر اثر تحقیق و پژوهش به دست آمده است. در بُعد نظری و غیر صنعتی، شناخت ماهیت راهبرد دشمنان انقلاب و آمریکا درحوزه ماموریت ندسا می باشد که بحمدالله با تلاش سازمان جهاد خودکفایی و معاونت دانش و پژوهش این امر میسر شده است.
 
انتهای پیام/ 211
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار