قائم مقام نمایشگاه بین المللی قرآن کریم خبر داد

برگزاری اولین جشنواره انیمیشن در نمایشگاه قرآن امسال

قائم مقام نمایشگاه بین المللی قرآن کریم گفت: جشنواره انیمیشن برای نخستین بار در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم برگزار می‌‌شود که آثار منتخب جوانان مسجدی در آن عرضه خواهد شد.
کد خبر: ۲۱۸۰۳
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۵ - 17June 2014

برگزاری اولین جشنواره انیمیشن در نمایشگاه قرآن امسال

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس، «فرزین ضرغامی» قائم مقام نمایشگاه بین المللی قرآن در نشست خبری بیست و دومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم اظهار کرد: با توجه به اینکه امسال فعالیتهای هنری و سینمایی در زمینه تولیدات قرآنی پررنگتر خواهد شد، فعالیتهای هنری نمایشگاه به متولی این امر در کشور یعنی اداره کل هنری وزارت ارشاد سپرده شد که به تبع مدیرهنرهای تجسمی این وزارتخانه مسئول امور هنری نمایشگاه خواهد بود.

وی با بیان اینکه به دنبال ارائه کاری فاخر هستیم، گفت: تلاش داریم هنرهای نمایشی به اجرا در آمده در سالهای گذشته را بازخوانی و دوباره به اجرا بگذاریم. همچنین بخشی از گنجینه هنرهای موزه معاصر که دارای مضامین قرآنی هستند و دیده نشدهاند، در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار میگیرد.

ضرغامی تصریح کرد: از مجموع 80 کار مفهومی که از هنرمندان تجسمی به نمایشگاه رسیده بود، 12 اثر انتخاب شده به نمایش گذاشته میشود. همچنین برای اولین بار جشنواره انیمیشن امسال برگزار میشود که آثار منتخب جوانان مسجدی در آن عرضه خواهد شد.

وی در ادامه از برگزاری جشنواره «ماوراء از دریچه سینما» شامل 60 فیلم 114 ثانیهای، بلند، کوتاه و مستند قرآنی از بین 500 فیلم ارسال شده خبر داد و افزود: همراه با نمایش این فیلمها نشستهای نقد و بررسی با حضور عوامل و تولیدکنندگان برگزار خواهد شد.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار