روحانی اسکاتلندی در گفت‌و‌گو با دفاع پرس:

تکفیری‌ها «یزید» زمانه هستند/ آزادسازی «فلسطین» یک مسئله «انسانی» است

شیخ «ریحان احمد رضا» روحانی جوان سنی مذهب اهل اسکاتلند جریان تکفیری را خطری بسیار مهم برای تمام مسلمانان عنوان کرد و آن را ادامه حرکت یزیدی‌ها در برابر خط امام حسین (ع) در زمان حاضر دانست.
کد خبر: ۲۱۸۰۳۶
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۴ - 19December 2016

تکفیری‌ها یزید زمانه هستند/ آزادسازی فلسطین یک مسئله انسانی استشیخ ریحان احمد رضا، نماینده سازمان جهانی «منهاج القرآن» که از شهر گلاسکوی اسکاتلند در شمال بریتانیا است،‌ در گفت‌و‌گو با خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس اظهار داشت: هم اکنون بین 750 تا 800 جوان از انگلیس برای پیوستن به گروه‌های تکفیری و در اصل برای نابود کردن دولت بشار اسد و کشتن مردم سوریه و عراق راهی این دو کشور شده‌اند.

وی در ادامه افزود:‌ جوانانی که با اجازه دولت انگلیس به عراق و سوریه رفته‌اند، هیچ شناختی از اسلام ندارند. یک گروه از این افراد تازه‌مسلمان هستند و گروه دیگر افرادی هستند که تنها نام مسلمان را دارند. به همین دلیل است که من هرگز با رسانه‌های غربی گفت‌وگو نکرده‌ام زیرا آن‌ها مدعی مسلمان بودن این افراد هستند و من در پاسخ همیشه می‌گویم یک نفر عالم مسلمان به من نشان دهید که به داعش ملحق شده باشد!

این روحانی اسکاتلندی ادامه داد: چنین سؤالی به این خاطر است که تفکرات افراطی داعش هیچ شباهتی به تعالیم و ارزش‌های اسلام که بر پایه عشق و رحمت است، ندارد. به همین دلیل ما یک برنامه ترتیب دادیم که در آن به شبهه‌افکنی و تفکرات غلط تکفیری‌ها پاسخ داده می‌شود. اساس مقابله من با گروه‌های تکفیری برگرفته از مفاهیم قرآن و سنت نبی اکرم(ص) است.

شیخ ریحان همچنین درباره نقش تکفیری‌ها در کم‌رنگ کردن اهمیت قدس قبله اول مسلمانان، اظهار داشت: موضوع فلسطین یک موضوع انسانی است. برخی از مردم سعی در پر رنگ کردن وجهه مذهبی آن دارند؛ اما به نظر من موضوع فلسطین مربوط به تمام بشر است. یکی از سؤالاتی که من همیشه از جوانان می‌پرسم این است که چرا این گروه‌های تکفیری برای جنگ و مبارزه راهی عراق و سوریه شده‌اند؛ اما به دنبال نبرد برای آزادسازی فلسطین نیستند؟! این نشان می‌دهد که آن‌ها در اقدامات خود هدف خالصانه ندارند.

وی گفت:‌ تکفیری‌ها برخلاف سیره رسول خدا(ص) و سرورمان حضرت امام حسین(ع) عمل می‌کنند؛ زیرا امام حسین(ع) هنگامی که راهی کربلا شد اقدام به خروج مسلحانه نکرد؛ زیرا هدفش خشونت نبود؛ اما یزید که از نظر من و برادرانم در جمعیت «منهاج القرآن» کافر است، اقدام به آن جنایات خشونت‌آمیز در برابر ایشان کرد؛ همانطور که تکفیری‌ها نیز مانند او چنین می‌کنند.

شیخ ریحان احمد رضا تصریح کرد: ما در این دنیا دو شیوه بیشتر نداریم؛‌ یکی شیوه خشونت‌آمیز و تروریستی یزیدی است که شیوه تکفیری‌هاست و دیگری هم شیوه رحمت الهی که شیوه‌ حسینی و بر پایه عشق، رحمت و تعالیم اسلام است و این موضوع تا روزی ادامه می‌یابد که بساط تمام این گروه های تکفیری به وسیله مولای ما حضرت مهدی(سلام الله علیه)برچیده شود إن شاء الله.

انتهای پیام/421

نظر شما
پربیننده ها