در مراسم رونمایی از نماهنگ «آزادی» حامد زمانی عنوان شد؛

گلریز: موسیقی انقلاب با پشتیبانی امام (ره) پیشرفت کرد/ زمانی: حرفهای زیادی در عرصه موسیقی انقلابی بر زمین مانده است

محمد گلریز با بیان اینکه امام خمینی (ره) اولین کسی بودند که از موسیقی انقلابی حمایت کردند، گفت: موسیقی انقلاب با پشتیبانی امام (ره) پیشرفت کرد.
کد خبر: ۲۱۸۰۸۸
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۱ - 18December 2016
گلریز: موسیقی انقلاب با پشتیبانی امام (ره) پیشرفت کرد/ زمانی: حرفهای زیادی در عرصه موسیقی انقلابی بر زمین مانده است
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، مراسم رونمایی از آهنگ «آزادی» حامد زمانی عصر امروز با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا زایری، محمد گلریز خواننده سرودهای انقلابی و برخی شخصیت‌های فرهنگی در برج آزادی برگزار شد.

«محمد گلریز» در ابتدای این مراسم با بیان اینکه موسیقی ارزشی از ابتدای انقلاب شروع شد، اظهار داشت: افتخار داشتم که در جریان تمام اتفاقات انقلاب حاضر بودم. همه دنیا حامی طاغوت بود و امام (ره) به پشتوانه مردم، اسلام را در ایران به جریان گذاشت.

وی گفت: مرحوم «صبحدل» از کسانی بود که شعر انقلابی را وارد ادبیات کرد. شاهنگیان، خشنود و رویگری از اولین کسانی بودند که برای انقلاب خوانند. سرآمد همه هنرمندان انقلاب استاد «سبزواری» است، که تا سال‌های بعد نیز نمونه نخواهد داشت. ایشان قبل از انقلاب با جرات سرود «خمینی ای امام» و «برخیزید» را سرود.

خواننده انقلابی کشورمان درباره اجرای اولین سرود انقلابی خود گفت: من جز گروهی بودم که «سرود برخیزید» را پیش از ورود حضرت امام (ره) خواندیم و بعد از مدتی نیز وارد رادیو شدم.

گلریز افزود: موسیقی انقلاب با پشتیبانی امام (ره) پیشرفت کرد. ایشان اولین کسی بودند که از موسیقی انقلابی حمایت کردند. وقتی که خیلی حرف و حدیث درباره موسیقی وجود داشت، به خدمت امام (ره) رسیدیم. مرحوم سید احمد به نقل از امام (ره) گفتند در کشورمان سلیقه‌های زیادی وجود دارد؛ اما شما باید موسیقی‌هایی مانند سرود «شهید مطهری» را بخوانید.

وی ادامه داد: به محضر امام (ره) رسیدیم و حاج احمد ما را به امام معرفی کرد. به عنوان آخرین نفر دست امام را بوسیدم و امام دستشان را بلند کردند و گفتند خداوند شما را برای اسلام حفظ کند؛ که این جمله نقطه جوشش موسیقی انقلاب شد.

گلریز در پایان بیان کرد: آمریکا اعتراف کرده که میلیاردها هزینه موسیقی فاسد در ایران می‌کنیم؛ اما برخی از برنامه‌های ما موسیقی فاسد را در مجامع ترویج می‌دهد. مقام معظم رهبری در جمع شعرا درباره مرحوم سبزواری گفتند «مردم سنندج سرود انقلابی را زمزمه می‌کردند».
 
حجت‌الاسلام زایری در ادامه این مراسم بیان کرد: حامد زمانی را به خاطر قرارش و ایستادگی در جریان حق دوست دارم. قاسم صرافان را نیز به خاطر عبارات شعرش دوست دارم. ان‌شاءالله که جریان انقلاب همچنان کارهای خوب تولید کند.
 
احمدرضا نجفی بازیگر سینما و تلویزیون نیز در سخنان کوتاهی اظهار داشت: من اولین کلیپ موسیقی که همیشه می‌بینم و دارای ویژگی‌های غرور، شهامت و ایستادگی است، کلیپ‌های حامد زمانی است، که با نگاه هویتی و استقلال و پایداری و امید حس دینی و ملی خوانده می‌شود.
 
وی افزود: ما مدیون نسلی هستیم که استقامت را ادامه می‌دهد. کار حامد زمانی ادامه راه شهیدانی چون جهان‌آرا برای دفاع از کشور و آزادی خرمشهر است.

نجفی با اشاره به زیاده‌خواهی‌های غرب، خطاب به حامد زمانی گفت: حامد زمانی و خواننده‌های انقلابی بتازند، که ما با شما هستیم.

حامد زمانی در بخش پایانی مراسم گفت: من همیشه می‌گویم که هدفم چیست. ما هنوز کارها و حرف‌های نزده‌ای داریم. در مسیری قدم گذاشتم و می‌خواهم تا آخر در این مسیر بمانم. هنوز با قله‌ای که برای خودمان ترسیم کردیم، فاصله داریم.
 
وی گفت: شش سال است که کار انجام می‌دهم و «کلیپ آزادی» هشتادمین کاری است که انجام می‌دهم.
 
قاسم صرافان، شاعر نماهنگ «آزادی» نیز درباره شعرِ این اثر گفت: موسیقی‌های ارزشی بیشتر از مداحی مورد استقبال قرار می‌گیرد. حامد زمانی شور دوران جنگ را که توسط آهنگران آغاز شد، ادامه می‌دهد. فریب بزرگی پشت واژه آزادی وجود دارد، که خواستم پشت پرده آن را در شعرم نشان دهم.
 
انتهای پیام/ ۱۲۱
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار