جلالی:

پایش عملکرد یک سازمان لازمه آینده‌نگری و برنامه‌ریزی است

رییس دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله(عج) گفت: پایش عملکرد یک سازمان ضمن اینکه باعث بهبود عملکرد آن خواهد شد، در پیش‌بینی و برنامه ریزی یک اصل است.
کد خبر: ۲۱۸۱۷۹
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۳ - 19December 2016
پایش عملکرد یک سازمان لازمه آینده‌نگری و برنامه‌ریزی استبه گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، جشنواره مالک اشتر دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله(عج) با حضور سردار «احمد عبداللهی» معاون بهداشت و درمان سپاه، سردار قادری دبیر اشراف سپاه و «علیرضا جلالی» رییس دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله(عج) برگزار شد.
 
در این مراسم معاون بهداشت و درمان سپاه ضمن ضروری خواندن پایش در یک سازمان به چرایی این موضوع پرداخت و خاطرنشان کرد: پایش عملکرد یک سازمان باعث بهبود عملکرد آن خواهد شد. همچنین پایش در پیش‌بینی و برنامه ریزی یک اصل است. فایده دیگر پایش ایجاد یک فضای رقابتی سازنده نیز است. رعایت قوانین و استانداردها هم از دیگر مزایای پایش است.

وی افزود: تقدیر و پاداش می‌تواند باعث انگیزه و نشاط در مجموعه سازمانی شود. البته نکته‌ای را که نباید از یاد برد این است که پایش باید منطقی و هدفمند باشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله(عج) در ادامه عوامل ایجاد سامانه منطقی پایش را برشمرد و تصریح کرد: برای پیاده کردن یک سامانه منطقی پایش باید چند گام را برداریم. اول اینکه اهداف سازمان به صورت کاملا روشن تعریف شود. دوم عوامل کلیدی موفقیت سازمان شناسایی شود. بعد هم داده‌ها جمع‌آوری شود که البته نیاز به ابزار مدرن دارد. و در نهایت تحلیل درست داده‌ها راهگشا خواهد بود.

در پایان از دکتر آزاد برگزیده تحقیقات و دکتر اخوان مقدم برگزیده دانشکده‌ها، دکتر پورتقی برگزیده مراکز درمانی و  دکتر احمدی‌زاده برگزیده معاونت‌ها و رحیمی برگزیده مدیریت مستقل رده‌ها با اهدای لوح و جوایزی تقدیر شد.

انتهای پیام/211
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار