انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد و اداره ثبت اختراع دانمارک

یادداشت تفاهم همکاری بین مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور جمهوری اسلامی ایران و اداره ثبت اختراع و علایم تجاری دانمارک منعقد شد.
کد خبر: ۲۱۸۲۰۷
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۸ - 19December 2016

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد و اداره ثبت اختراع دانمارکبه گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، در این مراسم «شهین ممتحن» معاون مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: این تفاهم نامه دومین تفاهم نامه همکاری با کشورهای عضو اتحادیه اروپا پس از ایتالیا در خصوص گسترش همکاری‌های دو جانبه در حوزه‌های مرتبط با مالکیت معنوی است.

وی پیوستن جمهوری اسلامی ایران به معاهدات مختلف بین المللی در حوزه مالکیت معنوی در سال‌های اخیر را نشانه رشد و توسعه این عرصه و توجه به ضرورت‌ها و اقتضائات این حوزه موثر در دنیای امروز برشمرد.

ممتحن هدف از انعقاد این تفاهم‌نامه همکاری را گسترش روابط در زمینه تبادل کارشناس، تبادل تجارب در حوزه حمایت از مخترعین و گسترش ارتباطات حقوقی مالکیت معنوی و تسهیل فرآیندهای تجاری سازی اختراعات و برگزاری همایش‌ها و نشست‌های تخصصی برشمرد و ابراز امیدواری نمود امیدواریم این تفاهم‌نامه زمینه همکاری بیشتر برای سرمایه‌گذاران و تجار دو کشور را فراهم کند.

وی یادآور شد: با انعقاد این تفاهم‌نامه تلاش خواهد شد تا مسئولین حوزه مالکیت معنوی دو کشور به نحو مستمر در جریان توسعه و پیشرفت‌های قانونی حوزه مالکیت معنوی و حمایت و ترویج فعالیت‌های نوآورانه و نیز تغییرات صورت گرفته در شیوه خدمات رسانی به مخترعین در دو کشور قرار گیرند.

خانم کریستینا کلین گنبرگ رئیس اداره ثبت اختراع دانمارک نیز ضمن اشاره به ثبت یک هزار و 600 اختراع در این کشور گفت: اداره اختراع در دانمارک سابقه 120 ساله دارد و هم اکنون 200 نفر در آن مشغول به کار هستند.

وی با ابراز خرسندی از پیشرفت‌های حوزه ثبت اختراعات در ایران خاطرنشان کرد: ایران کشوری مهم و دارای جایگاه ویژه در سطح دنیاست و امیدواریم این تفاهم‌نامه زمینه مناسب برای همکاری و توسعه مالکیت معنوی بین دو کشور را فراهم کند.

این تفاهم‌نامه با حضور سفیر کشور دانمارک در ایران و مسئولین اداره ثبت اختراعات این کشور به امضای رؤسای ادارات ثبت اختراع دو کشور رسید.

انتهای پیام/211
نظر شما
پربیننده ها