سردار حزنی در نشست خبری مطرح کرد؛

اجرای بیش از 34 هزار پروژه محرومیت‌زدایی در کشور توسط سپاه

دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه گفت: سپاه تا به امروز 34 هزار و 312 پروژه محرومیت زدایی در عرصه‌های آبخیزداری، احداث پل، ساخت مدرسه، پایگاه بسیج، خوابگاه دانش آموزی، برق رسانی، مجموعه ورزشی و غیره در سراسر کشور اجرا کرده است.
کد خبر: ۲۱۸۳۲۲
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۱ - 20December 2016
اجرای بیش از 34 هزار پروژه محرومیت‌زدایی در کشور توسط سپاه
به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار «سیدضیاءالدین حزنی» دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه در نشست خبری که صبح امروز(سه‌شنبه) برگزار شد، اظهار داشت: سپاه تا به امروز 34 هزار و 312 پروژه محرومیت زدایی اجرا کرده است که در عرصه‌های آبخیزداری، احداث پل، ساخت مدرسه، پایگاه بسیج، خوابگاه دانش آموزی، برق رسانی، مجموعه ورزشی و غیره بوده است.
 
وی ادامه داد: سپاه مسئول محرومیت زدایی در کشور نیست زیرا این مسئولیت با دولت است اما سپاه برای کمک به دولت در فعالیت‌های محرومیت زدایی وارد شده زیرا اولین ماموریت سپاه برقراری امنیت در کشور است.  
 
سردار حزنی با اشاره به اینکه حضور سپاه در فعالیت‌های محرومیت زدایی با طرحی که شهید شوشتری در سیستان و بلوچستان آغاز کردند، شروع شد، گفت: فعالیت‌های محرومیت زدایی سپاه در مناطق محروم به جهت عمق بخشی داخلی و ایجاد امنیت پایدار انجام می‌گیرد البته در جمهوری اسلامی همه برای رفع محرومیت زدایی کار کرده و می‌کنند اما علیرغم تمام کارهایی که در این رابطه صورت گرفته، همچنان شاهد عقب ماندگی و محرومیت در برخی نقاط کشور هستیم.
 
وی درباره ویژگی طرح‌های محرومیت زدایی در سپاه نیز بیان داشت: یکی از ویژگی‌های طرح‌های محرومیت زدایی در سپاه این است که 80 درصد پروژه‌ها کوچک، عام المنفعه و زودبازده هستند و توسط مردم بومی هر منطقه به اجرا در می‌آیند؛ علاوه بر این در مناطق دور افتاده و صعب العبور انجام می‌شوند.  
 
دبیر قرارگاه محرومیت زدایی سپاه ادامه داد: در فعالیت‌های محرومیت زدایی سپاه تمام گروه‌های تخصصی، شرکت‌ها و موسسات تابعه قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص)، نیروهای سه گانه زمینی، دریایی و هوافضا، سپاه‌های استانی، گروه‌های جهادی، دانش آموزی، طلاب، شوراهای اسلامی روستاها، ائمه جمعه و جماعات، بخشداری‌ها و فرمانداری‌ها، مشارکت و فعالیت دارند.
 
وی در خصوص وضعیت حاشیه نشینی در شهرها هم اظهار داشت: بر اساس آمار سازمان زندان‌ها تعداد 9 میلیون نفر از مردم کشورمان در حاشیه شهرها زندگی می‌کنند که این باعث شده تا 75 درصد زندانیان را ساکنین چنین مناطقی شامل شوند؛ بدین ترتیب حاشیه نشین‌های اهواز و مشهد به نسبت مابقی مناطق از وضعیت بدتری برخوردارند.
 
سردار حزنی با اشاره به اینکه بهترین پروژه‌های ما در مناطق صعب العبور ساخته می‌شوند، تصریح کرد: عرصه‌های محرومیت زدایی قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) شامل چهار حوزه عمرانی، امدادی، آموزشی و فرهنگی می‌شود که در بخش غیر عمرانی تاکنون 42 هزار بسته بهداشتی و درمانی، 89 هزار بسته آموزشی، 76 هزار سبد خواروبار، برگزاری 1880 کلاس آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، ویزیت رایگان 271 هزار نفر در بیمارستان‌های صحرایی، کمک به 2857 بیمار صعب العلاج، تامین 1700 سری جهیزیه برای نو عروسان و غیره صورت گرفته است.
 
وی سپس با اشاره به یک نمونه از پروژه‌های عمرانی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) که در راستای محرومیت زدایی مناطق محروم انجام می‌شود، عنوان کرد: تاکنون 10 پروژه موج شکن به منظور بهره برداری صیادان در زمان صلح و نظامیان در زمان جنگ در مناطق محروم ساحلی کشورمان احداث شده که احداث هر یک از این موج شکن‌ها بین 3 و نیم میلیارد تا 5 میلیارد تومان هزینه در پی دارد.
 
دبیر قرارگاه محرومیت زدایی سپاه ادامه داد: یکی از طرح‌های این قرارگاه رفع محرومیت از 3455 روستا به عنوان الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت است که در این مناطق چهار فعالیت اصلاح زیر ساخت‌ها، ایجاد اشتغال، افزایش سلامت مردم و فعالیت‌های فرهنگی صورت می‌گیرد؛ بر این اساس در 31 استان کشور این طرح در سه تا 12 دهستان اجرا می‌شود البته در برخی روستاهای کردستان و سیستان و بلوچستان تمام دهستان‌های آنها تحت پوشش این طرح قرار می‌گیرند.
 
وی با اشاره به اینکه اکنون احداث 5442 مسکن مددجویی را در روستاهای محروم در دست اقدام داریم، اظهار داشت: برخی برای انجام ندادن کار در روستاهای محروم هزاران دلیل می‌تراشند ولی ما باید به دلیل خشنودی خداوند کار در این مناطق را به سرانجام برسانیم پس اگر می‌خواهیم محرومیت در کشورمان ریشه کن شود همچون دوران دفاع مقدس باید همه مردم و مسئولان از جناح های مختلف به عوامل ایجاد محرومیت حمله کنیم.
 
انتهای پیام/231

نظر شما
پربیننده ها