آیت الله آملی لاریجانی:

آن هایی که تمام فکر و ذکرشان ارتباط با آمریکاست، نگاه توحیدی ندارند

رییس قوه قضاییه گفت: آن هایی که تمام فکر و ذکرشان این است که با آمریکا و کشور قدرتمندی ارتباط برقرار کنیم، نگاه توحیدی ندارند.
کد خبر: ۲۱۸۶۲۹
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۲ - 22December 2016
آن هایی که تمام فکر و ذکرشان ارتباط با آمریکاست، نگاه توحیدی ندارندبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، آیت الله «صادق آملی لاریجانی» رییس قوه قضاییه در سومین نشست هم اندیشی اساتید بسیجی دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور اظهار داشت: نگاه توحیدی به روح و عزت انسان سامان می دهد و این نگاه عزت آفرین است.

وی با بیان اینکه نگاه توحیدی زندگی انسان را عوض می کند، تصریح کرد: در ساحت سیاسی امام خمینی (ره) که همه ما و بلکه جامعه انسانی به ایشان مدیونیم، اگر فرمودند: «آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند»، تعارف نبود. ایشان می فرمودند در کنار قدرت حق تعالی، کار دشمنان و شیطنت هایشان چه اثری دارد. وقتی انسانی همچون امام (ره) به قدرت مطلق الهی نگاه دارد، دیگران دیده نمی شوند. صبر و اقتدار ناشی از این نگاه است.

رییس دستگاه قضا عنوان کرد: نگاه توحیدی اگر به سیاست خارجه برسد، موضع نیز توحیدی می شود. آن هایی که تمام فکر و ذهنشان این است که با آمریکا و کشور قدرتمندی ارتباط برقرار کنیم، نگاه توحیدی ندارند.؛البته من نمی گویم که دیپلماسی نداشته باشیم، اما نگاه توحیدی، نگاه استقلالی به اسباب ندارد و نگاه به این که اسباب و نه قدرت حق متعال نتایج را خلق می کنند، استقلالی نیست.

وی همچنین خاطرنشان کرد: نگاه توحیدی در همه ساحت های زندگی فردی، اجتماعی و حرفه ای دخالت می کند و آثار عجیبی دارد. زندگی و حیات بشر در روزگار ما با کثرت‌هایی روبرو است.

آیت الله آملی لاریجانی خاطرنشان کرد: کثرت ها موجب غفلت هستند و هرچه دنیا به سوی فرصت ها و امکانات جدید سیر می کند، این غفلت بیشتر می‌شود. گاهی کثرت‌ها در ساحت دین هم اثر می گذارند و موجب غفلت انسان مومن می شوند.

وی با بیان اینکه نگاه توحیدی می تواند حجاب غفلت ها را بدرد، عنوان کرد: ما خدا و پیامبر (ص) را قبول داریم، اما به میزانی این اعتقاد در ذهن و عمل ما متجلی خواهد بود که به کنار زدن غفلت ها بپردازیم.

رییس قوه قضاییه گفت: اصل این است که انسان به حقیقت مطلق توجه داشته باشد که همه قدرت ها و وجودها به او قائم هستند. همه چیز از او منشا می گیرد و سلطان حقیقی اوست. او مالک تمام ملک است و مالکیت خداوند حقیقی است و اعتباری نیست.

وی ادامه داد: آیت الکرسی و آیه نور در قرآن کریم به روشنی بیانگر توحید هستند. در آیه نور آمده است که خداوند نور آسمان ها و زمین است. نور باید پیدا باشد و در قرآن هیچ سخن باطلی نیست. ما همه چیز را با نور می بینیم و این نور خود ظاهر است، اما چرا نمی بینیم.

آیت الله آملی لاریجانی تصریح کرد: ما به دست خودمان کاری می کنیم که قلوبمان زنگار بگیرند و در حجاب بمانند. در ادعیه آمده است که خداوند در حجاب کسی نیست.

رییس قوه قضاییه گفت: عزت مال خداست و عزت پیامبر و مومنین نیز از اوست و هرکس به محتوای اسلام عمل کند، عزت نصیبش می شود.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه اشتغال و حرفه انسان نیز تاثیرپذیر از نگاه توحیدی است، تصریح کرد: شما پزشکان اگر به بیماری که مراجعه می کند، این نگاه را داشته باشید که او مخلوق خدا و منتسب به اوست، عمل و خدمتتان فرق می کند، آن وقت نگاهتان به پاداش هم این خواهد بود که پاداش حقیقی در عالم ظهور اعمال انسان است.

انتهای پیام/211
نظر شما
پربیننده ها