روحانی فلسطینی در گفت‌و‌گو با دفاع پرس تاکید کرد؛

لزوم تاسیس مراکز علمی و تربیتی برای مقابله با گسترش تفکر وهابی

روحانی فلسطینی مقیم لبنان با اشاره به خطر جریانات تکفیری، خواستار تأسیس مراکز علمی و تربیتی برای مقابله با گسترش تفکر وهابی شد.
کد خبر: ۲۱۸۶۵۲
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۵ - 25December 2016

شیخ محمد قدوره روحانی فلسطینی ساکن لبنان و رئیس مرکز پژوهشی «بدر بزرگ» در گفت‌و‌گو با خبرنگار بین الملل دفاع پرس با اشاره به گسترش جریان تفکیری در جهان اسلام اشاره کرد: قضیه تکفیر اگرچه قدیمی است اما هر سال تجدید می‌شود. این تفکر در اصل به خوارج بازمی‌گردد. سپس این تفکر به قدری رشد کرد که اکنون در جاهای مختلف شاهد حضور جماعت‌های تکفیری هستیم که هر کدام نام‌های مختلفی دارند مانند القاعده، داعش، فتح الاسلام و... که اسلام ناب محمدی هرگز آن‌ها را قبول نمی‌کند. خدا در قرآن کریم میفرماید: این امت شما امتی واحد است و من پروردگار شما هستم پس مرا بندگی کنید. به همین دلیل این قضیه خطرناک‌ترین موضوعی است که تا امروز با آن مواجه بوده‌ایم. وظیفه همه ما دانشمندان مسلمان این است که همه توان‌مان را برای مقابله با این خطر که نه فقط امنیت و بقای امت اسلامی بلکه تمام جوامع انسانی را هدف گرفته به کار ببریم. به همین دلیل لازم است تفکر وحدت آفرین را در برابر تفکر تکفیری وهابی از طریق مدارس و مراکز عملی جهت نشر این اندیشه گسترش دهیم زیرا این تفکر نابودی هر چیز مقدسی را جایز می‌داند و اگر بتواند حتی به حرم مطهر رسول الله(ص) حمله ور شده و آن را هم تخریب می‌کند!

وی در ادامه در مورد نقش جریان تکفیری در گمرنک کردن قضیه فلسطین افزود: در اندیشه وهابی چیزی به نام فلسطین وجود ندارد. از آنجا که تفکر تکفیری به جان مسلمانان افتاده، اکنون رژیم صهیونیستی در راحت ترین وضع ممکن به سر می برد. ملت فلسطین هیچ جایی در تفکر تکفیری ها ندارد چنانکه پیروان این اندیشه تا امروز هیچ دعوتی به مبارزه با اسرائیل نکرده اند، بلکه اقدام به کشتار مسلمانان در سوریه، عراق، لبنان، یمن و لیبی کرده اند.

وی همچنین ایران را مهم ترین حامی مستضعفان جهان بخصوص در مورد قضیه فلسطین دانست و بر اهمیت جایگاه ایران در وحدت بخشی میان مسلمانان جهان تأکید کرد.

انتهای پیام/421

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار