گلشنی در گفت‌و‌گو با دفاع پرس:

فعالیت علمی؛ قدم نخست کنگره «فرهنگ حماسه»/ کار نمایشی و همایشی را تعطیل می‌کنیم

دبیر اجرایی کنگره «فرهنگ حماسه» با تاکید بر پیگیری فعالیت‌های علمی در قدم نخست برگزاری این کنگره گفت: نمی‌خواهیم کار، نمایشی و همایشی شود. اگر به این سو پیش برویم، کار را تعطیل می‌کنیم.
کد خبر: ۲۱۹۳۱۴
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۳ - 27December 2016

فعالیت علمی قدم نخست کنگره فرهنگ حماسه/  کار نمایشی و همایشی را تعطیل می‌کنیمدکتر «ایرج گلشنی» دبیر اجرایی کنگره فرهنگ حماسه در گفت‌وگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، با اشاره به تشکیل شورای هماهنگی و برنامه ریزی کنگره فرهنگی حماسه و ایجاد دبیرخانه ای دائمی اظهار داشت: مذاکره با سازمان ها انجام شده است، تا بتوانیم همه سازمان ها را برای برگزاری بهتر این کنگره ادغام و در یک محور مشترک حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه تاکنون جز در مقوله دفاع مقدس نتوانسته ایم، فرهنگ ایثار را در بین مردم نهادینه کنیم، افزود: قرار است تا در موضوع «حماسه» کار علمی بزرگی صورت بگیرد. 90 درصد فعالیت این کنگره کار علمی خواهد بود و بنا داریم تا دانشمندان برتر همه علوم را به همراه منابع موجود به دور میزهای علمی جمع کنیم.

دبیر اجرایی کنگره فرهنگ حماسه تصریح کرد: بخش دوم فعالیت های این کنگره، «حماسه نوازی» است که شامل، حماسه خوانی، موسیقی و تولید سرود می شود. همچنین دو بخش شعر و متن حماسی را برای شروع کار در نظر گرفته ایم.

گلشنی ادامه داد: بخش های تکمیلی تحت عنوان «نشاط و حماسه» با همکاری سازمان هایی چون شهرداری تهران انجام می شود تا مقوله فرهنگ حماسه را در بطن مردم ببرد. تجلیل از چهره ها و مفاخر بزرگ حماسی همچون زنده یاد «حمید سبزواری» و مابقی بزرگان عرصه هنر و حماسه از دیگر برنامه ها است.

وی از تدوین دایره المعارف فرهنگ حماسه خبر داد و گفت: فرهنگ اساطیری، پرده خوانی، عرفان، سیاست و اقتصاد و حتی طنز از مقوله هایی است که می توان به آن ها را از جنبه حماسی نگاه کرد.

دبیر اجرایی کنگره فرهنگ حماسه گفت: گفتمانی که امروز آغاز شده است، نباید تمام شود و نمی خواهیم کار نمایشی و همایشی شود، اگر به این سو پیش برویم، باید کار را تعطیل کنیم.

وی با تاکید بر کیفیت فکر و کار مشترک بیان داشت: نمی خواهیم کنگره ای مقطعی داشته باشیم و در قدم اول، جز، کار پژوهشی و علمی اقدامی نخواهیم کرد.

گلشنی همچنین با اشاره به ضمانت اجرایی کنگره در سال های بعد عنوان کرد: کار مربوط به یک نهاد نیست، همه سازمان ها در این پروژه مشارکت خواهند داشت و پیگیر جدی پیشرفت کار هستند.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار