هفتمین رزمایش مدافعان آسمان ولایت-15/

ایجاد انحراف در پهپادهای متخاصم با استفاده از جمرهای زمین‌پایه/ جلوگیری از اختلالات سایبری توسط سامانه «فکور»

در دومین مرحله از رزمایش مدافعان آسمان ولایت-7، عملیات گسترده جنگ الکترونیک آفندی جهت انحراف پرنده‌های بدون سرنشین نیروی متخاصم با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین جمرهای الکترونیکی و ارتباطی زمین‌پایه با موفقیت انجام شد.
کد خبر: ۲۱۹۳۹۴
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۶ - 27December 2016
ایجاد انحراف در پهپادهای متخاصم با استفاده از جمرهای زمین پایه/ جلوگیری از اختلالات سایبری توسط سامانه فکوربه گزارش خبرنگار اعزامی دفاع پرس به منطقه عمومی هفتمین رزمایش مدافعان آسمان ولایت، سامانه فرماندهی و کنترل «فکور» ضمن هدایت هوشمند عملیات پدافند هوایی، نسبت به پایش دائمی اطلاعات تبادل شده جهت جلوگیری از هرگونه اخلال سایبری اقدام کرد.

براساس این گزارش، ترکیب سامانه‌های کشف راداری ارتش و سپاه و تنوع فرکانسی کشف در باندهای مختلف و نیز توانمندی پست‌های دیده بانی ثابت و سیار گسترش یافته در منطقه عمومی رزمایش از دیگر مواردی بود که در این مرحله از رزمایش مورد سنجش و ارزیابی قرار گرفت.

در این رزمایش که در گستره‌ای به وسعت 496 هزار کیلومتر مربع برگزار می‌شود، تمامی سامانه‌های بومی دفاع هوایی اعم از راداری، موشکی، شنودی و جنگالی در سه ارتفاع کم، متوسط و بالا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در این رزمایش نیمه سراسری، یگان‌های پدافندی ارتش و سپاه، یگان‌های کنترل عملیاتی نداجا و ندسا، واحدهای توپخانه و دیده بانی نزاجا و نزسا و نیروی هوافضای سپاه پاسداران و نیروی هوایی ارتش به همراه یگان‌های پدافندی نیروی انتظامی و بسیج شرکت دارند.

انتهای پیام/221
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار