گزارش دفاع پرس از افتتاحیه هفتمین جشنواره عمار؛

طالب‌زاد: مستندسازان انقلابی به اندازه ده وزیر کارایی دارند/ جنگ نرم نیاز به ابتکار عمل و نوآوری جوانان دارد

دبیر جشنواره عمار با بیان اینکه جنگ نرم نیاز به ابتکار عمل و نوآوری جوانان دارد،‌ گفت: به اعتقاد من کار مستند سازهای انقلابی از کار ده وزیر مؤثر‌تر است.
کد خبر: ۲۱۹۶۶۷
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۱ - 29December 2016

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، آیین افتتاحیه هفتمین جشنواره مردمی فیلم عمار شب گذشته در سینما فلسطین برگزار شد.

نادر طالب‌زاده دبیر این جشنواره در سخنانی اظهار داشت: خدا را شکر می‌کنم که توانستیم برای هفتمین دوره جشنواره عمار را برگزار کنیم. خدا را شکر می‌کنم که جریان مستندسازی بچه‌های انقلابی راه افتاده است. به اعتقاد من کار مستند سازهای انقلابی از کار ده وزیر مؤثر‌تر است. مستندسازان جوان عمار با تولیدات خود می‌توانند برنامه‌های چندین شبکه تلویزیونی را تامین کنند. دوره‌های اول جشنواره عمار تعجب می‌کردم که افراد مختلف برگزاری این جشنواره را تبریک می‌گفتند؛ حالا کیفیت آثار بالا رفته است و ما از این اتفاق خوشحالیم.

وی افزود: بچه‌های مستند ما برای تولیدات دانشگاهی الگو شده‌اند و این‌ها افرادی هستند که با عقیده مستندسازی می‌کنند و این را مرهون هدایت خداوند می‌دانیم. ما باید با هوش پیش برویم و همه این‌ها به کارهای جوانان مربوط می‌شود. امروز این فرصت برای جوانان وجود دارد که با ساخت آثار مناسب مسئولان را به چالش بکشند. زمان رشد فرهنگ اسلام ناب محمدی رسیده است؛ باید مسئولان کم کار و خطا کار را به چالش کشید.

دبیر جشنواره عمار با اشاره به پیشرفت‌های روز افزون این رویداد سینمایی گفت: بحمدالله هر ساله شاهد افزایش کمی و کیفی آثار جشنواره هستیم. جنگ نرم نیاز به ابتکار عمل و نوآوری دارد و جوانان با فن و تکنیک خود تحولات وضعی جامعه را به عرض مردم برسانند.

طالب‌زاده با بیان اینکه در برهه کنونی دشمنان ایران اسلامی با خودشان درگیر شده‌اند و زمان رشد و ترقی ایران اسلامی است، اظهار داشت: فرصتی برای جوانان پدید آمده تا با سوژه یابی‌های بی‌نظیر خود داشته‌ها و دستاوردهای انقلاب را به رخ بیگانگان بکشند.

در ادامه این مراسم کلیپ معرفی هیئت داوران بخش‌های «مقالات و نقد سینمایی»، «لوح نگار» و «تیزر و پوستر» پخش شد و سپس برگزیدگان این بخش‌ها مورد تقدیر و تجلیل قرار گرفتند. هیئت داوران در بخش مقالات،‌ نقد و پژوهش‌‌های سینمایی از اثر «حل و فصل کاذب بحث واقعی» به نویسندگی محمد رضوانی‌پور و اثر «آسیب شناسی اقتباس از خاطرات دفاع مقدس برای نگارش فیلم‌نامه بررسی موردی سریال سیمرغ» به نویسندگی «محدثه پور زنگی آبادی» تقدیر و لوح تقدیر این بخش را به اثر «مبنای فطری سینمای دینی (تبیین مبانی نظری شهید آوینی)» به نویسندگی آقای «مرتضی راوش » تقدیم کردند.

هیئت داوران در بخش لوح نگار ضمن تقدیر از اثر «سلسله نشست رویش فرهنگی هدف‌گیری، برنامه ریزی و مدیریت فرهنگی از منظر مقام معظم رهبری» به نویسندگی «حمزه جعفری» و اثر «تربیت اقتصادی کودک» به نویسندگی «پریسا میرزایی»، لوح تقدیر این بخش را به اثر «فتح خرمشهر» به نویسندگی «جواد خدابین» به دلیل پرداختن به یک موضوع جدید و ارائه تحلیل‌های مستند تقدیم کرد.

در ادامه این مراسم جایزه دستکش ننه عصمت که همه ساله به فیلمسازان جبهه فرهنگی انقلاب اهداء می‌شود، به محسن اردستانی تعلق گرفت.

اردستانی در سخنانی گفت: وقتی وارد فضای رسانه شدم، آمدم کمی ثواب ببرم. مستند «در حصار» را ساختم برای اینکه بیان کنم 30 هزار شیعه در فوعه و کفریا در محاصر هستند. مادران شهدا دعا کنند تا از این محاصره خارج شوند. خواسته دوم من این است که دعا کنید پیکر شهید مدافع حرم سلیمی که هنوز به ایران بازنگشته پیدا شود. سومین خواسته‌ام این است که دعا کنید تا عاقبت بخیر شوم و فیلم بلند داستانیم را بسازم.

در ادامه ضمن پخش کلیپی از حاج آقا صدیقی فردی که مقام معظم رهبری در سخنرانی مشهور خود معروف به عوام؛ خواص از او یاد کرده بودند این چهره مردمی به بالای سن آمد و ضمن یاد خاطره‌ای از تبعید رهبری به ایرانشهر جایزه دستکش ننه عصمت را به محسن اردستانی تقدیم کرد.

برگزیدگان بخش فیلم ما

در ادامه این مراسم از برگزیدگان بخش «فیلم‌ ما» تقدیر به عمل آمد؛ هیئت داوران این بخش ضمن تقدیر از اثر «نهال» به کارگردانی آقای «وحید صیرفی افخم» به‌دلیل نشان دادن تصویری بدیع از فعالیت‌های قرآنی در فضای شهری لوح تقدیر این بخش را به اثر «آرزوها گم می‌شود» به کارگردانی خانم «غزل شیخ زاده» به‌دلیل پرداخت دانش آموزی به یک مسئله راهبردی و اثر «صفرکیلومتر» به کارگردانی آقای «امیدحنطوش زاده» به‌دلیل رعایت اصول و قواعد سینمای مستند در یک مسئله بومی اهدا کرد.

همچنین فانوس بخش فیلم ما به اثر «خداحافظ رفیق» به کارگردانی آقای «بنیامین رحیمی» به دلیل پرداخت مبتکرانه و خلاقانه به شهدای مدافع حرم تقدیم شد و در نهایت هیئت داوران یکی از آثار را شایسته دریافت جایزه ویژه این بخش را اعلام کرد و فانوس ویژه جشنواره را به اثر «اسوه» به کارگردانی خانم «محدثه باقری» و آقای «علی سرو» به‌دلیل تلاشی متفاوت برای رساندن دختری قهرمان به آرزوی خود و ارائه تصویری تأثیر گذار از دختران و همسران برومند شهدای مدافع حرم اهدا کرد.

برگزیدگان بخش نماهنگ

سپس بهترین آثار بخش نماهنگ نیز معرفی شدند که هیئت داوران ضمن تقدیر از اثر «آزادی» به کارگردانی آقای «مهران علوی» و اثر «مرکز دنیا» به کارگردانی آقای «محمد صادق حیدری» به‌دلیل خلاقیت تصویری و فرم روایت جذاب، لوح تقدیر این بخش را به اثر «تخریب بهشت» به کارگردانی آقای «حسن حبیب زاده» به‌دلیل جسارت در انتخاب موضوع و توفیق در ارائه مطلوب تقدیم کرد.

همچنین هیئت داوران فانوس این بخش را به نماهنگ «سپر» به کارگردانی «وحید امینی» تقدیم کرد و جایزه ویژه خود را به دلیل کارگردانی دو نماهنگ برجسته این دور به نماهنگ‌های «اربعین تا اربعین» و «ارغوان» به آقای «مهدیار عقابی» تقدیم کرد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار