آیت الله آملی لاریجانی:

بصیرت مردم در فتنه 88 از برخی مسئولان بیشتر بود/ شورای نگهبان به قانون متعهد است، نه به افراد

رئیس قوه قضاییه، ایمان به خدا، بصیرت و جهاد فی سبیل الله را رمز استواری نظام و سعادت اخروی برشمرد و گفت: در جریان فتنه 88، بصیرت مردم از برخی مسئولان که نامه بی سلام به مقام معظم رهبری نوشتند، بیشتر بود.
کد خبر: ۲۱۹۷۲۶
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۱ - 30December 2016

در فتنه 88 بصیرت مردم از برخی مسئولان بیشتر بود/ شورای نگهبان به قانون متعهد است، نه به افرادبه گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، آیت الله «صادق آملی لاریجانی» رییس قوه قضاییه در همایش بزرگداشت یوم الله 9 دی و یادواره شهدای روحانی که در مصلای آمل با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد، با گرامیداشت سالروز حماسه مردمی 9 دی و بزرگداشت یاد و خاطره شهدا تصریح کرد: فیض شهادت، عنایت خاصی از ناحیه حق تعالی است که به سادگی نصیب هر کسی نخواهد شد بلکه نیازمند استعداد و قابلیت در وجود انسان است.

رئیس دستگاه قضایی شهادت و جهاد را از بزرگترین سعادت‌های بشری دانست و افزود: خداوند در ازای جان و مال، بهشت و مقامات بهشتی را به شهدا ارزانی می‌دارد و فوز عظیم را به آنان عطا می‌کند.

آیت الله آملی لاریجانی با اشاره به آیه شریفه «ولا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون» اظهار کرد: بر اساس این آیه، شهدا زنده‌اند و بالاتر از این حیات، نزد خدا روزی دارند و از آنچه خدا به آنان می‌دهد، خشنودند.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه حجاب غفلت‌ها و مادیات مانع از درک نورانیت و حقیقت شهادت است، بر لزوم تکریم خانواده‌های معظم شهدا تاکید کرد.

آیت الله آملی لاریجانی گفت: در طول تاریخ انقلاب هر جا ردی از جهاد و شهادت است، پیروزی است و عقبات دشوار انقلاب تنها با جهاد در راه خدا و شهادت طی شده است. امروز هم این کشور نورانی امام زمان و نظام مقدس جمهوری اسلامی با وجود تمام دشمنی‌ها به برکت اسلام، ارزشهای اصیل اسلامی، جهاد جهادگران و شهادت در راه خدا حرف اول را در منطقه می زند.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به نامه 30 تن از عناصر ضدانقلاب به دونالد ترامپ و تقاضای تشدید تحریم‌ها علیه ملت ایران خاطرنشان کرد: خباثت خائنان و دشمنی دشمنان امروز دست به دست هم داده تا در عزم ملت ایران خلل ایجاد کند؛ غافل از اینکه مردم ما با اتکا به فرهنگ جهاد و شهادت همواره در برابر فشارهای دشمن مقاومت کرده‌اند و امروز کشور ما به برکت همین استقامت و رهبری داهیانه مقام معظم رهبری مقتدرتر از هر زمان دیگری حرف اول را در منطقه می‌زند و پناه همه مظلومان است.

آیت الله آملی لاریجانی با بیان اینکه جمهوری اسلامی در حد وسع و امکانات خود، فریاد «یاللمسلمین» هیچ مظلومی را بی پاسخ نمی‌گذارد، به حضور مستشاری ایران در عراق و سوریه اشاره کرد و گفت: آزادی حلب به یمن جهاد جهادگران ایرانی و برادران سوری به دست آمد و امروز سربلند و افتخارآمیز ایستاده است نا پیام روشنی برای غرب و حکومت‌های مرتجع منطقه باشد.

رئیس قوه قضاییه، بصیرت را در کنار جهاد و شهادت از نعمات بزرگ الهی دانست و افزود: در روز 9 دی، بصیرت مردم عزیز ایران بود که بساط فتنه را برچید. فتنه گران با بهانه های واهی تلاش داشتند رای مردم را با زور تصاحب کنند و به ادعای صیانت از آرا مسیر انتخابات را منحرف سازند. پشت ادعای تقلب، اهداف دیگری بود و آنها با ادعای دموکراسی در پی خودکامگی بودند. کسی که وارد رقابت انتخاباتی می شود یعنی اصول انتخابات و نظام را پذیرفته است اما فتنه گران نخواستند از طریق ساز و کارهای قانونی ادعای خود را پیگیری کنند.

آیت الله آملی لاریجانی با اشاره به عدم پذیرش پیشنهاد شورای نگهبان مبنی بر بازشماری برخی از صندوق‌ها در سال 88 از سوی کاندیداهای معترض به رغم عدم وظیفه شورای نگهبان در این زمینه، جلسه مقام معظم رهبری با نمایندگان کاندیداها را ناشی از درایت و ملاطفت معظم له دانست و تصریح کرد: شورای نگهبان فقط به قانون متعهد است و هیچ تعهدی در قبال افراد و جریان‌ها ندارد.

رئیس دستگاه قضا افزود: امروز وقتی به گذشته نگاه می‌کنیم به روشنی در می‌یابیم که ادعای تقلب، صرفا بهانه بود زیرا غربی‌ها در سطوح مختلف از رئیس جمهور گرفته تا وزیر امور خارجه در آن دوران، تمام قد از آشوبگران و فتنه گران حمایت می‌کردند تا بلکه راهی برای نفوذ به داخل بیابند و مدل انقلاب‌های رنگین در منطقه را در مورد ایران اجرا کنند اما عمق وفاداری مردم به نظام و درجات ایمان مردم ما را محاسبه نکرده بودند.

رئیس قوه قضاییه، بزرگترین جرم فتنه گران را هزینه سازی و فرصت سوزی برای نظام دانست و اظهار کرد: فتنه گران با اعمال خود به دشمنان اعلام کردند که میان مردم شکاف ایجاد شده و الان زمان تشدید تحریمها و وارد آوردن فشار برای فروپاشی نظام از درون است اما فراموش کرده بودند که ملت ما ملت جهاد و شهادت است و از تحریم و تهدید هراسی ندارد.

آیت الله آملی لاریجانی با اشاره به تشدید فعالیتهای فرهنگی دشمن در دوران فتنه از جمله افزایش ساعت فعالیت شبکه های ماهواره ای فارسی زبان و گزارش لحظه به لحظه از آشوبها در کشور، بصیرت مردم با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب را در شکست این توطئه ها، اصلی ترین و مهمترین مولفه برشمرد و خاطرنشان کرد: مردم ما در این جریانات از برخی مسئولان به مراتب با بصیرت تر رفتار کردند. آیا مسئولی که بعد از سالها حضور در فراز و نشیبهای انقلاب و در روزهایی که باید حامی و یار رهبر انقلاب باشد در گرماگرم فتنه دست به قلم می شود و نامه بدون سلام به مقام معظم رهبری می نویسد، بصیرت دارد یا مردمی که بی هیچ طمع و چشمداشتی با حضور آگاهانه خود بساط فتنه گران را جمع کردند و نقشه های دشمنان را خنثی ساختند؟

رئیس دستگاه قضایی تاکید کرد: جهاد همیشه شمشیر زدن نیست بلکه گاهی دشمن شناسی، شناخت ضربات و حربه های دشمن و آگاهی از مسیر مقابله با دشمن است.

آیت الله آملی لاریجانی با اشاره به شعب گوناگون بصیرت، تصریح کرد: بصیرت در مقام اجرای احکام دین، شناخت به موقع انحرافات، فتنه ها و دشمنیهاست. در روزگار فتنه، حق و باطل زیر غبار مدفون است و فقط با بصیرت است که می توان حق را از باطل بازشناخت.

رئیس قوه قضاییه راه اندازی شبکه های ماهواره ای فارسی زبان در دوران فتنه را در جهت مسموم سازی فضای فکری جامعه ارزیابی کرد و با بیان اینکه تنها بصیرت بود که به داد مردم رسید، خاطرنشان کرد: امروز همگی باید به هوش باشیم که سرمایه های انقلاب با این میزان از تبلیغات مسموم دشمن، آسیب نبیند. این کانالها تیرهای زهرآگین شیطان هستند که علیه اسلام و ارزشهای اخلاقی از چله کمان دشمن رها می شوند. آنها به خوبی می دانند که تا وقتی ایمان در قلبهای مردم است، این جامعه و نظام سیاسی آن بیمه خواهد بود و تا وقتی بصیرت هست نمی توان این مملکت را تسخیر کرد. بر همین اساس دیگر از مرحله جنگ سخت عبور کرده اند و با در پیش گرفتن اهداف خود در قالب جنگ نرم به دنبال نفوذ به خانه ها و خانواده های ما و فروپاشی نظام اخلاقی و ارزشی جامعه هستند.

آیت الله آملی لاریجانی، اباحه گری و عادی سازی گناه و معصیت را اصلی ترین ماموریت شبکه های ماهواره ای دانست وافزود: امروز غرب در منجلاب ارزشهای خودساخته اش فرو رفته و ما از شر نسخه هایی که برای ما می پیچند باید به خدا پناه ببریم.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به ذکر مفهوم بصیرت در برخی ادعیه و در کلام امیرالمومنین علی(ع) تاکید کرد: تنها راه زنده ماندن ما و قدرت و اقتدارمان رجوع به کلام حق تعالی است و باید به یاد داشته باشیم که ایمان به خدا، جهاد در راه او و بصیرت، سه مولفه مهمی است که موجب استواری نظام و سعادت اخروی است.

آیت الله آملی لاریجانی با اشاره به آیه ای از سوره مبارکه تغابن بر لزوم هوشیاری در برابر غفلتهای ناشی از حب مال و فرزند تاکید کرد و گفت: نگاه توحیدی و استقامت در راه خدا، رمز پیروزی و موفقیت ابدی و همیشگی ما خواهد بود.

بر اساس این گزارش، رئیس قوه قضاییه پس از ایراد سخنان خود از تمبر یادبود یوم الله 9 دی رونمایی کرد و در حاشیه آن نوشت:

باسمه تعالی

در روز یوم الله نهم دی ماه در محضر مردم متدین و ولایتمدار شهرستان آمل، این حضور برای اینجانب افتخاری است و همه را به یاد خدا توصیه می کنم.

قل الله ثم ذرهم.

صادق لاریجانی

انتهای پیام/211
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار