رحیم مخدومی به دفاع مقدس خبر داد

آغاز طرح "جهاد خاطره‌نویسی" در سراسر کشور برای ثبت خاطرات دفاع مقدس

مسئول موسسه رسول آفتاب گفت: جمع آوری خاطرات دفاع مقدس نیازمند حرکتی جهادی است که در طرح "جهاد خاطره نویسی" اجرایی خواهد شد.
کد خبر: ۲۲۰۲۲
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۳ - 21June 2014

آغاز طرح

رحیم مخدومی نویسنده مطرح ادبیات پایداری و دفاع مقدس و مسئول موسسه رسول آفتاب در گفتوگو با خبرنگار ما با اشاره به وظایف فعالان فرهنگی جبهه انقلاب اسلامی با توجه به نام گذاری سال جدید و دغدغههای مقام معظم رهبری در این حوزه اظهار کرد: طرحی را در حوزه کتاب و خاطره نویسی دفاع مقدس از اواخرسال ۹۲ شروع کردیم و خوشبختانه زمینهای فراهم شد تا گام اول آن را در ابتدای سال ۹۳ بر داریم.

وی در ادامه با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در این باره اظهار کرد: نگاه مقام معظم رهبری به خاطرات دفاع مقدس این است که ادین ادبیات هم از بعد تعلیم و تربیت و انسان سازی برای نسل امروز و فردای جامعه ما بسیار مفید است و هم ظرفیت صدور انقلاب دارد.

نویسنده کتاب "من مدیر جلسهام" تعبیر مقام معظم رهبری را یک نگاه عالمانه دانست و گفت: این تعیبر بسیار شگفت که حضرت اقا فرمودند با همین کتابهای دفاع مقدس میشود انقلاب را صادر کرد یعنی ما با ادبیاتمان هم میتوانیم داخل را بسازیم و هم پیام انقلاب را به خارج ازکشور منتقل کنیم.

مخدومی در ادامه خاطر نشان کرد: منابع ادبیات دفاع مقدس کسانی هستند که این خاطرات در سینههایشان است و در اثر گذر زمان این خاطرات از دست میروند. بسیاری از پدران و مادران شهدا که حرفهای ناگفته زیادی داشتهاند امرزو در میان ما نیستند، تعداد کم نویسندگان و پژوهشگران نیز قادر نخواهند بود در طول تمام عمرشان بخش قابل توجهای از این خاطرات را ماندگار کنند.

وی افزود: جمع آوری خاطرات دفاع مقدس نیازمند حرکتی جهادی است که در طرح "جهاد خاطره نویسی" که در موسسه رسول آفتاب مطرح شده، اجرایی خواهد شد. با این توضیح که هرکسی که در هر نقطه کشور است اگر آمادگی دارد میتواند در ماندگار کردن خاطرات رزمندگان سهیم باشد.

نویسنده کتاب "من مدیر جلسهام" خاطر نشان کرد: علاقمندانی که در هر جای کشور به این طرح لبیک بگویند ما برای راهنمایی و کمکشان تلاش خواهیم کرد تا آثار را جمع آوری کرده و در قالب کتاب و نرمافزار ثبت کنیم.

نظر شما
پربیننده ها