مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس البرز:

استان البرز در دفاع مقدس ۴۶۰۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرد

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز گفت: استان البرز در دوران دفاع مقدس با تقدیم ۴۶۰۰ شهید نقش بسیار مهمی در آن دوران داشت و این مرهون حضور داوطلبانه مردم کرج و مناطق دیگر در دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی است.
کد خبر: ۲۲۰۲۳
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۱ - 21June 2014

استان البرز در دفاع مقدس ۴۶۰۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرد

سردار «ابوالفضل اسلامی» از فرماندهان دوران دفاع مقدس لشگر ده حضرت سیدالشهداء(ع) در گفتوگو با خبرگزاری دفاع مقدس در مورد نقش این لشکر در دفاع مقدس و ارتقاء آن از تیپ به لشکر، بیان کرد: این یگان برای اولین بار در سال ۶۱ به فرماندهی سردار شهید محسن وزوائی تأسیس شد که پس از شهادت شهید وزوائی، شهید علی موحد دانش فرمانده این تیپ شد.

وی افزود: اما در تاریخ ۲۸خرداد ۶۵ با توجه به افزایش توان رزمی، عملیاتی و استعداد نیروی انسانی و حماسه آفرینیهای این تیپ در عرصه نبرد با تصویب فرمانده وقت کل سپاه این تیپ به لشکر ارتقاء پیدا کرد و فرماندهی آن هم به عهده سردار حاج علی فضلی گذاشته شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس البرز درباره برنامههای این اداره کل برای ثبت و ماندگاری خاطرات و اسناد لشکر ده حضرت سیدالشهدا(ع) در دوران دفاع مقدس هم گفت: یکی از کارهایی که اخیرا با تشکیل جلسات متعدد و با حضور پیشکسوتان و فرماندهان دوران دفاع مقدس این لشگر انجام شده، راه اندازی مجمع مشورتی دفاع مقدس استان با کار گروههای متعدد و اعضاء فعال است به نحوی که اکنون جلسات این کار گروهها و کمیتهها هر هفته به صورت منظم و سازماندهی شده در این اداره کل برگزار می شود.

سردار اسلامی با اشاره به اینکه یکی از فعالیتهای این اداره کل، انتشار ۳۱ جلد کتاب با موضوع نقش این لشکر در دوران دفاع مقدس است، عنوان کرد: در این ۳۱ جلد کتاب سعی کردیم عملیاتهایی که لشکر ده در آنها حضور داشته را با جزئیات کامل گردانهای عمل کننده درج کنیم و آمارها، نقشهها و کالکهای عملیاتی و گزارشات برادران دیده بان، اطلاعات و عملیات را نیز جزء به جزء توضیح دادیم تا خواننده خود را به نوعی در وسط درگیریها تلقی کند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان البرز گفت: استان البرز در دوران دفاع مقدس با تقدیم ۴۶۰۰ شهید نقش بسیار مهمی در آن دوران داشت و این مرهون حضور داوطلبانه مردم کرج و مناطق دیگر در دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار