محسنی اژه‌ای در جمع خبرنگاران:

دولت برای شفاف‌سازی شرط و شروط نگذارد/ 200 نماینده مجلس به شفافیت حساب‌های قوه قضاییه شهادت دادند

معاون اول قوه قضاییه گفت: خواهش من از مسئولان این است که اگر حاضر هستند کاری کنند به آن عمل کنند و دیگر شرط و شروطی برای ما نگذارند. اگر آقای روحانی می‌گویند با ایجاد سامانه‌ای در خصوص حساب‌های دولت ایجاد شفافیت می‌کنند کسی جلوی آن‌ها را نگرفته است.
کد خبر: ۲۲۰۲۷۱
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۸ - 04January 2017
دولت برای شفاف‌سازی شرط و شروط نگذارد/ 200 نماینده مجلس به شفافیت حساب‌های قوه قضاییه شهادت دادندبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، حجت الاسلام و المسلمین «غلامحسین محسنی اژه‌ای» معاون اول قوه قضاییه در حاشیه همایش تخصصی معاونین و روسای ادارات مبارزه با سرقت پلیس آگاهی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر شفافیت حساب‌های قوه قضاییه گفت: عملکرد قوه قضاییه کاملا شفاف و روش است. در سال جاری عده کثیری از نمایندگان مجلس آمدند و همه مسائل را از نزدیک دیدند و بیش از 200 نفر از نمایندگان در این رابطه شهادت دادند. وزیر اقتصاد نیز در این رابطه شهادت داد. بسیاری از مسئولان ذیربط نیز در طول 21 سال گذشته در این رابطه شهادت داده‌اند.
 
وی افزود: خواهش من از مسئولان این است که اگر حاضر هستند کاری کنند به آن عمل کنند و دیگر شرط و شروطی برای ما نگذارند. اگر آقای روحانی و یا ترکان می‌گویند با ایجاد سامانه‌ای در خصوص حساب‌های دولت ایجاد شفافیت می‌کنند کسی جلوی آن‌ها را نگرفته است.
 
محسنی اژه‌ای همچنین در خصوص دریافت تسهیلات غیر قانونی از بانک‌ها بیان کرد:  متاسفانه برخی از افراد با تقلب و برخلاف قانون تسهیلاتی را از بانک‌ها دریافت می‌کنند و تسهیلات اخذ شده را در مسیری غیر از آنچه که قید شده است صرف کرده و یا اینکه اقساط را با اینکه تملک مالی دارند پرداخت نمی‌کنند. اگر چه تعداد این افراد کم است اما مبالغش هنگفت و بالاست.
 
معاون اول قوه قضاییه عنوان کرد: بانک مرکزی باید در این رابطه پیش قدم شود و موارد این چنینی را که در آن این سه مورد یعنی دریافت تسهیلات برخلاف مقرارت و قوانین، دوم صرف نکردن تسهیلات در جای خود و سوم عدم پرداخت تسهیلات است، مقابله کند و ضمن پیگیری گزارش‌های لازم را هم از مشتریان و هم از متخلفین بانک بدهد.
 
محسنی اژه‌ای بیان داشت: در اواخر هفته گذشته تعدادی از افراد را بازداشت کردیم که از 600 میلیارد تا هزار میلیارد تومان و مبالغ این چنینی را به عنوان تسهیلات بدون رعایت قانون دریافت کرده‌اند.
 
وی در خصوص همایش که صبح امروز در ستاد ناجا برگزار شد، اظهار داشت: این نشست در راستای هم افزایی نیروی انتظامی و قوه قضاییه برای استفاده بهتر از امکانات و نیروها جهت مبارزه با جرم و سرقت انجام شد. در این نشست مشکلاتی مطرح شد و ما سعی می‌کنیم در راستای حل آن گام برداریم. یکی از موضوعاتی که ناجا به حق عنوان می‌کند این است که ماموران این نیرو بعضی از مجرمین و متهمین به سرقت را با تلاش دستگیر می‌کنند و به قوه قضاییه ارجاع می‌دهند اما برخی از این افراد خیلی زود آزاد می‌شوند و یا مجازات لازم برای آن‌ها صورت نمی‌گیرد و یا مسائلی از این قبیل که قوه قضاییه پیگیری خواهد کرد. البته یکی از مسائل این است که افرادی که شاکی هستند رضایت می‌دهند و بدین ترتیب جنبه خصوصی قضیه از بین می‌رود.
 
محسنی اژه‌ای تصریح کرد: در خصوص بابک زنجانی بسیاری از اموال در داخل و خارج شناسایی و ردیابی شده است و افرادی برای خرید املاک جلو آمده‌اند و این روند ادامه دارد و ان شاالله در آینده نزدیک مفصل به این موضوع خواهیم پرداخت.
 
معاون اول قوه قضاییه در رابطه با اعتصاب غذای برخی از زندانیان تصریح کرد: یکی از مسائلی که کاملا از خارج کشور نشأت می‌گیرد و عده‌ای نیز در داخل آن را دنبال می‌کنند، این است که به نوعی قوه قضاییه را تحت فشار قرار دهند و احساس می‌کنند با جوسازی می‌توانند قوه قضاییه را تسلیم کنند. من همین جا می‌گویم، قوه قضاییه به هیچ وجه تسلیم نخواهد شد.
 
وی با بیان اینکه حتی افراد زندانی هم می‌توانند در چارچوب قانون اعتراض داشته باشند و به اعتراضشان نیز رسیدگی می‌شود، افزود: اگر کسی حرف حقی داشته باشد، قوه قضاییه پیگیر می‌شود اما به هیچ وجه قوه قضاییه با فشار و زور امر خلاف قانون را نمی‌پذیرد. بسیاری از افراد زندانی حتی کسانی که جرم جاسوسی دارند به مرخصی می‌روند و این امری جاری در دستگاه‌های قضایی کشور است.
 
انتهای پیام/221
نظر شما
پربیننده ها