برگزاری آیین بزرگداشت مرحوم «آیت الله شیخ محمد تقی بافقی»

آیین بزرگداشت مرحوم «آیت الله شیخ محمد تقی بافقی» امروز پس از نماز مغرب و عشاء در مسجد جامع حرم مطهر حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) برگزار می‌شود.
کد خبر: ۲۲۰۲۷۸
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۴ - 04January 2017

برگزاری بزرگداشت مرحوم «آیت الله شیخ محمد تقی بافقی»به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، مراسم بزرگداشت «آیت الله شیخ محمد تقی بافقی» در قالب سلسله نشست‌های ستارگان محراب برگزار خواهد شد.

بنابراین گزارش، این مراسم روز چهارشنبه (15 دی ماه) همزمان با نماز مغرب و عشاء در مسجد جامع حرم مطهر حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین «حسینی قمی» برگزار می‌شود.

«شیخ محمد تقی بافقی» تا قبل از مشروطه از شاگردان «محمد كاظم خراسانی» و «سید محمد كاظم یزدی» بود و از محضر آن دو نابغه علمی استفاده فقه و اصول می‌كرد. در علم حدیث و درایه از یگانه استاد این فن «سید حسن صدر كاظمینی» استفاده كرد و از «آیت الله مرعشی نجفی» هم اجازه روایت و حدیث داشت.

مرحوم بافقی در اثر ظلم رضاخان به آستان مقدس حضرت عبدالعظیم در شهر ری تبعید شده و در سال 1365 (ه . ق) مسموم شده و از دنیا رفت؛ در حالی که نمونه‌ای بارز و جامع از حالات یک منتظر راستین را داشت و یک تنه در برابر ظلم و ستم رضاخانی ایستاد.

انتهای پیام/ 131


نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار