رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کرمان:

آئین گرامیداشت شهدای هفت تیر در کرمان برگزار می‌شود

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت: شهدای هفتم تیر استوانه‌های نظام و انقلاب بودند.
کد خبر: ۲۲۰۳۶
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۳ - 21June 2014

آئین گرامیداشت شهدای هفت تیر در کرمان برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از کرمان، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان شهدای هفتم تیر را استوانههای محکم برای نظام و انقلاب معرفی و از همه اقشار مختلف مردم خواست در گرامیداشت این روز و همچنین هفته قوه قضائیه مشارکت کنند.
 
مهدی صدفی در جلسه جمع بندی برنامههای هفتم تیر سالروز شهادت شهید بهشتی و 72 تن از یاران انقلاب به بیان ویژگیهای اخلاقی این شهید بزرگوار پرداخت و افزود: بسیاری از اصول قوه قضائیه، دادرسی و قضا در نظام اسلامی توسط این مرد بزرگ در انقلاب پایه گذاری شد.
 
وی با اشاره به فرمایشات رهبر کبیر انقلاب درباره شهید بهشتی تصریح کرد: همانگونه که امام خمینی(ره) فرمودند بهشتی مظلوم زیست، مظلوم مرد و خار چشم دشمنان انقلاب بود و این یک واقعیت انکار ناپذیر است.

صدفی به اخلاص و تدین شهید بهشتی تاکید کرد و ادامه داد: بهشتی فقط برای خدا کار می کرد و به همین دلیل تهمت ها و فشارها نتوانست او را از راهی که در آن حرکت می کرد منصرف کند و در نهایت پاداش همه تلاش های خود را  نیز با شهادتش از خداوند گرفت.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ویژگی های شهید بهشتی در توجه به خانواده اش تصریح کرد: این مرد بزرگ برای نهاد خانواده اهمیت خاصی قائل بود و امروز این ویژگی های اخلاقی و تربیتی او می تواند الگویی برای نسل جدید باشد.
 
صدفی با تاکید بر نیاز امروز نسل جوان به معرفی الگوهای برتر اظهارداشت: شهید بهشتی با توجه به ویژگی های برجسته اخلاقی و عرفانی که داشت یک الگوی مناسب برای همه آزادیخواهان جهان و بالاخص جوانان امروز است. وی ادامه داد: شهید بهشتی علاوه بر طراحی و برنامه ریزی در ارکان مهمی چون قانون اساسی و مجلس خبرگان در تثبیت جایگاه ولایت فقیه در کشور نیز نقش مهمی داشت  که امروز او را به عنوان یک شخصیت برجسته معرفی کرده است.
 
وی تشکیل ستاد گرامیداشت هفتم تیر را در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و معرفی شخصیت شهید بهشتی و 72 تن از یاران ایشان عنوان کرد و گفت: تعداد شهدای هفتم تیر با تعداد شهدای کربلا برابر است و هر کدام از این شهدا استوانه هایی برای نظام و انقلاب بودند.
 
صدفی در ادامه سخنان خود با دعوت از همه دستگاه ها و نهادهای اداری و اجرایی در برگزاری هر چه بهتر برنامه های هفتم تیر و معرفی شخصیت شهید بهشتی تصریح کرد: نقش همه دستگاه های دولتی در معرفی هر چه بیشتر شخصیت این شهید بزرگوار به نسل جوان تاثیرگذار است.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود به اعلام برنامه های هفتم تیر پرداخت و افزود: برنامه محوری در شب هفتم تیر و با سخنرانی حجه الاسلام و المسلمین علی ثمری در تکیه عباسعلی کرمان برگزار می شود.
 
وی چاپ ویژه نامه، کتابچه از سخنان رهبری پیرامون شخصیت شهید بهشتی، انتشار نرم افزار زندگینامه این شهید بزرگوار، برگزاری مراسم دعای کمیل و ندبه و مراسم ویژه در گلزار شهدای شهر کرمان و همچنین برگزاری مراسم در مساجد، هیئات مذهبی، دستگاههای اجرائی، نهادها، سازمانها و نیروهای مسلح و همچنین قبل از خطبه های نماز جمعه در محل مصلی بزرگ امام علی (ع) کرمان را از دیگر برنامه های ستاد بزرگداشت سالگرد شهادت شهید بهشتی و 72 تن از یاران امام و انقلاب عنوان کرد.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار