در راستای مقابله با روسیه صورت گرفت؛

اعزام تانک‌ها و ادوات نظامی آمریکایی به اروپا

نیروها و تجهیزات نظامی ناتو قرار است از آلمان به اروپای شرقی منتقل شده تا در مرز با روسیه مستقر شوند.
کد خبر: ۲۲۰۵۷۲
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰ - 07January 2017

به گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس شب‌گذشته یک فروند کشتی آمریکایی حامل صدها دستگاه تانک، کامیون و تجهیزات سنگین نظامی آمریکایی وارد بندر «برمرهاون» آلمان شد. دویچله‌وله همچنین اعلام کرد که دو کشتی دیگر به‌زودی وارد آلمان خواهند شد. این تجهیزات قرار است از طریق زمینی و ریلی به لهستان منتقل شود.

راشا تودی در ادامه به نقل از رویترز نوشت: آمریکا به دنبال انتقال 87 دستگاه تانک آبرامز، 20 دستگاه خودروی توپخانه‌ای «پالادین» و 136 دستگاه خودروی رزمی «برادلی» به اروپای شرقی است. 4هزار نظامی آمریکایی نیز به‌زودی در لهستان، کشورهای حوزه دریای بالتیک، بلغارستان و رومانی مستقر خواهند شد.

در همین راستا آمریکا و لهستان اعلام کرده‌اند که در اواخر این ماه مناورهای مشترکی را به‌صورت فشرده در خاک لهستان اجرا خواهند کردند. ناتو دلیل این موضوع را دادن اعتماد به متحدان اروپایی خود در برابر آنچه «رفتار خشونت‌آمیز روسیه» نامید، اعلام کرد.

آمریکا همچنین اعلام کرد: یگانی متشکل از تیپ دهم ضربت هوایی متشکل از 50 فروند بالگرد «بلک هاوک»، 10 فروند بالگرد ترابری «شنوک» و هزار و 800 نفر نظامی را به همراه گردان ضربت متشکل از 24 بالگرد آپاچی و 400 نفر نظامی را عازم اروپای شرقی خواهد کرد. همچنین آلمان، کانادا و انگلیس در راستای تقویت حضور ناتو و نیروهای آمریکا در اروپای شرقی، به‌زودی هزار نفر از نیروهای نظامی خود را عازم استونی، لتونی و لیتوانی خواهند کرد.

ناتو مدعی است که این حجم از تقویت نیروها در اروپای شرقی در مواجهه با حوادثی نظیر الحاق جزیره کریمه اوکراین به روسیه در 2014 کاملا طبیعی و ضروری به نظر می‌رسد. روسیه در مقابل این اقدامات رو تحریک برانگیز اعلام کرده که تقویت نیروهای ناتو در اروپای شرقی باعث برهم خوردن توازن امنیتی در قاره سبز می شود.

انتهای پیام/421

نظر شما
پربیننده ها