با امضای تفاهم‌نامه؛

قرآن‌های فضای مجازی تصحیح می‌شود

سرپرست معاونت نظارت بر چاپ و نشر قرآن سازمان دارالقرآن از امضای تفاهم‌نامه برای تصحیح قرآن‌های فضای مجازی خبر داد.
کد خبر: ۲۲۱۲۰۶
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۷ - 09January 2017
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، «احمد زرنگار» سرپرست معاونت نظارت بر چاپ و نشر قرآن سازمان دارالقرآن در گفت‌وگویی با گفت: متن قرآن‌های موجود در فضای مجازی دارای اغلاط بسیاری است و از سوی دیگر نرم‌افزارهای گوناگون قرآن نیز از سوی شرکت‌های مختلف تولید می‌شود که بر روی متن آنها نظارتی صورت نمی‌گیرد.

وی افزود: با توجه به اینکه مجوز فعالیت این نرم‌افزارها از سوی مرکز رسانه دیجیتال صادر می‌شود؛ از این‌رو سازمان دارالقرآن در راستای ساماندهی متن قرآن‌های فضای مجازی تفاهم‌نامه‌ای را با این مرکز امضاء می‌کند.

زرنگار ادامه داد: از مفاد مهم این تفاهم‌نامه تصحیح قرآن‌های فضای مجازی است که از این پس توسط سازمان دارالقرآن انجام می‌شود و با تأیید سازمان دارالقرآن، قرآن‌های دیجیتال مجوز دریافت می‌کنند.

سرپرست معاونت نظارت بر چاپ و نشر قرآن سازمان دارالقرآن یادآور شد: امضای تفاهم‌نامه چهارشنبه 22 دی‌ماه ساعت 14 در سازمان دارالقرآن و با حضور رئیس سازمان دارالقرآن و رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام می‌شود.

گفتنی است؛ از اهداف این تفاهمنامه می‌توان به هم‌افزایی در ترویج و گسترش و تعمیق فعالیت‌ها و برنامه‌های قرآنی، همگرایی و بسترسازی برای غنی‌سازی فرهنگ عمومی با آموزه‌های قرآنی در فضای مجازی و هم‌افزایی در ساماندهی و نظارت بر چاپ و نشر متون قرآنی (خطوط و فونت‌های مختلف) در فضای مجازی و در قالب‌های گوناگون و نرم‌افزارها اشاره کرد.

منبع: ایکنا

نظر شما
پربیننده ها