ابوشریف در هفتمین همایش «غزه نماد مقاومت»:

ایران تنها دولتی است که در کنار مقاومت قرار دارد/ برخی دولت‌های اسلامی پول‌های کلانی خرج نابودی امت اسلامی کردند

نماینده جنبش جهاد اسلامی در ایران گفت: ایران تنها دولت و برادری بوده که همیشه در کنار مقاومت فلسطین قرار داشته و دارد.
کد خبر: ۲۲۱۷۳۲
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۴ - 14January 2017
به گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس، ناصر ابو شریف نماینده جنبش جهاد اسلامی در ایران در هفتمین همایش «غزه نماد مقاومت» که در تالار اندیشه حوزه هنری در حال برگزاری است، اظهار داشت: در اولین روز در جنگ ۲۲ روزه هواپیماها و بالگردهای صهیونیست ها غزه را موشک باران کردند که طی آن ۳۰۰ نفر شهید و ۷۰۰ تن دیگر مجروح شدند.

وی افزود: هنگام خروج دانش آموزان از مدارس بمباران آغاز شد؛ در این بمباران ها ۱۰۰ هزار کیلوگرم مواد منفجره در بکار رفت که شامل فسفر و اورانیوم بود.

ابوشریف با بیان اینکه هدف صهیونیست ها واضح بود و جدید نبود، تصریح کرد: هدف، از بین بردن هر نوع مقاومت در برابر اسرائیل و آمریکا در نوار غزه بود البته این را می توان جزئی از نبرد علیه فلسطین، لبنان، ایران و عراق برشمرد؛ سال ۱۹۸۲ مقاومت اسلامی از سرزمین لبنان آغاز شد و سپس در سال ۲۰۰۱ نیز حملاتی علیه امت اسلام در عراق و افغانستان روی داد که هدف اصلی از آنها در واقع ضربه زدن به ایران و سپس سوریه بود.

وی گفت: در جنگ ۳۳ روزه لبنان که با پشتیبانی ائتلاف بین المللی و منطقه ای همراه بود، شکست سختی از حزب الله لبنان خوردند؛ پس از شکست در لبنان به سراغ غزه آمدند که ضعیف ترین حلقه مقاومت بود؛ در این میان برخی مقامات مانند وزیر خارجه اسبق مصر، حزب الله و مقاومت فلسطین را متهم به جنگ افروزی در منطقه کردند که به هیچ وجه صحیح نبود؛ زیرا ما نیروی های مقاومت آغازگر جنگ نبودیم و نیستیم؛ بلکه دشمن صهیونیستی آغازگر جنگ بوده و هست.

نماینده جنبش جهاد اسلامی در ایران با بیان اینکه حزب الله و غزه نماد مقاومت هستند، عنوان کرد: با این وجود برخی دولت های اسلامی پول های کلانی خرج نابودی امت اسلامی کردند، اگر این پول ها به دست نیروهای حزب الله و مقاومت فلسطین می رسید آنان تا چین پیشروی می کردند؛ این در حالی است که امام خمینی (ره) به تعبیر قرآن کریم در مورد اشغالگران بنی اسرائیل افتخار می کرد که از دشمنان آنان به «عباد لنا» تعبیر کرده است.

وی در پایان با تشکر از جمهوری اسلامی ایران افزود: ایران تنها دولت و برادری بوده که همیشه در کنار مقاومت فلسطین قرار داشته و دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار