بزرگداشت واقعه ۲۷ دی «چهارشنبه سیاه اهواز» برگزار می شود

مراسم بزرگداشت واقعه ۲۷ دی ۵۷ «روز اهواز» و گرامی داشت شهدای این حادثه فردا در مسجد اعظم اهواز برگزار می شود.
کد خبر: ۲۲۱۹۲۰
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۶ - 15January 2017
به گزارش دفاع پرس از خوزستان، حجت الاسلام اقبــال مهدوی راد، مسئـول اجرای مراسم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان، با بیان این مطلب اظهار داشت: 27 دی 57 یک روز پس از فرار شاه از کشور است و درست زمانی که مردم از شنیدن این خبر به کوچه ها و خیابان ها آمده و جشن گرفته بودند، نظامیان که موقعیت خود را در خطر و سقوط رژیم پهلوی را نزدیک می دیدند، آخرین حربه خود را به کار بستند و با حمله مسلحانه به مردم بی دفاع، بسیاری را شهید و مجروح کردند.

وی با بیان اینکه از آن زمان این روز «چهارشنبه سیاه» نامیده شد که در اهواز بیش از 22 نفر شهید و بیش از 80 نفر زخمی شدند، افزود: در صدد هستیم که یکی از مناسبت های انقلاب اسلامی را به نام روز اهـواز در تقویم ثبت کنیــم که بهترین مناسبت 27 دی 57 روز چهارشنبه سیاه است.

حجت الاسلام مهدوی راد، با اشاره به اینکه این روز از سوی سپاه ولی عصر(عج) خوزستان پیشنـــهاد شده است، تصریح کرد: قــرار است مراتب قانونی نامگذاری این رویداد در شورای فرهنگ عمومی استان انجام و برای ثبت در تقویم کشور در تهران دنبال شود. 

وی ابراز امیدواری کرد در صورت تصویب هر ساله در این روز با مقام معظم رهبری دیدار داشته باشیم، اضافــه کرد: بر این اساس برنامــــه ریزی شده که فردا (27 دی)  مراسم روز اهواز و گرامی داشت شهدای این واقــعه از ساعت 9:30 تا 11:30 در حسیــنیه اعظم اهواز واقع در خیابان طالقانی برگزار شود.

مســئول اجرای مراسم شورای هماهنگــی تبلیغات اســلامی خوزستان، با بیان اینکه در این مراسم که با حضور خانواده شهدا برگزار می شود یکی از ائمه جمعه اهواز پیرامون این رویداد سخنرانی خواهد کرد، اذعان داشت: علاوه بر آن از خانواده های شهدای این حادثه تقدیر می شود.

 انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار