یادواره شهدای «27 دی» در اهواز برگزار می‌شود

مراسم بزرگداشت «شهدای دی» امروز دوشنبه 27 دی‌ماه در اهواز برگزار می‌شود.
کد خبر: ۲۲۱۹۶۷
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۰ - 16January 2017
یادواره شهدای «27 دی» برگزار می‌شود

به گزارش دفاع پرس از اهواز، مراسم گرامی‌داشت شهدای بیست و‌ هفتم دی، ساعت 9:30 صبح امروز (دوشنبه 27 دی‌ماه) در حسینیه اعظم اهواز واقع در خیابان طالقانی برگزار می‌شود.

این مراسم با حضور خانواده‌های معزز شهدا، جانبازان و ایثارگران همراه با مدیحه‌سرایی ذاکرین اهل بیت(ع) برگزار می‌شود.

گفتنی است که درست يك روز پس از خروج‌ شاه، نظاميان در اهواز فاجعه آفريدند. آن‌ها كه با فرار شاه كاخ آمال و آروزهای خود را به باد رفته می‌ديدند، با خروج از پادگان‌ها و حمله مسلحانه با تانک و ادوات زرهی، شهر و مردم بی‌دفاع را به خاک و خون كشيدند.

پيش از ظهر روز چهارشنبه 27 دی‌ماه 1357، نظاميان در خيابان‌های اصلی اهواز به تظاهرات و حمايت از شاه پرداختند. تيراندازی‌های نظاميان به سوی مردم آغاز شد و ده‌ها نفر كشته و زخمی شدند. نظاميان به حسينيه اعظم و دانشگاه‌ جندی‌ شاپور هجوم آوردند و زخميان زيادی به بيمارستان‌ها و مراكز درمانی منتقل شدند. صدای تيراندازی در خيابان‌های اهواز بلند بود.

از ساعت 10 صبح چهارشنبه، تانک‌ها وارد خيابان‌ها شده و مغازه‌ها و اتومبيل‌ها را به آتش كشيدند. هجوم وحشيانه نظاميان طرفدار شاه خائن تلفات بسياری به همراه داشت. حادثه خونين چهارشنبه 27 دی‌ماه 1357 در اهواز بيش از صدنفر كشته و زخمی بر جای گذاشت. آن روز اهواز 22 شهید و 80 مجروح را در خود دید.

انتهای پیام/ 151
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار