وزیر کشور تأکید کرد

تقویت ساماندهی سواحل و لزوم ایجاد تمهیدات رفاهی برای مسافرین

وزیر کشور در نشست شورای اجتماعی کشور بر ساماندهی سواحل و فراهم کردن امکانات و تمهیدات لازم به منظور ایجاد آسایش و امنیت برای مسافرین تأکید کرد.
کد خبر: ۲۲۲۷۷
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۰ - 24June 2014

تقویت ساماندهی سواحل و لزوم ایجاد تمهیدات رفاهی برای مسافرین

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، "عبدالرضا رحمانی فضلی" وزیر کشور در شصت و پنجمین جلسه شورای اجتماعی کشور که پیرامون بررسی مباحث مربوط به ساماندهی سواحل در محل وزارت کشور برگزار شد، از آمادگی و فعالیت همه کمیتهها، استانداران و دستگاههای اجرایی در پیرامون موضوع جلسه خبر داد و گفت: آتیترین تصمیم بر این است که تمهیدات لازم را برای ایجاد فضایی مناسب و برای اینکه بتوانیم حداقل رفاه نسبی را برای اوقات فراقت مردم در فصل تابستان صورت پذیرد.

وی تصریح کرد: در این خصوص برنامهریزیها و سازکارهای لازم جهت فراهم کردن امکانات به هموطنان در سواحل انجام شده است و مهم این است که نیت ما خدمت به مردم باشد و خود را به نوعی شریک شادیهای های آنان بدانیم و همچنین بر این موضوع اهتمام لازم را داشته باشیم تا کاری نکنیم که با رفتار نامناسب شرایطی را برای وقوع یک خاطره تلخ برای مردم فراهم آوریم.

وزیر کشور با اشاره به ضرورت بررسی و انجام تمهیدات لازم جهت نظافت در سواحل و اینکه برخی از مسائل نیاز به سرمایه گذاری ندارند بلکه مدیریتی اداره می شوند، گفت: نظافت و یا بعضا آسفالتریزی محل های پارک اتومبیل در سواحل، از سوی شهرداری هزینه زیادی نخواهد داشت؛ بلکه میتواند درآمدزا نیز باشد.
 
وی با اشاره به تعداد قابل توجه غرق شدگان در سواحل شمالی کشور طی سال گذشته که خود موجب تعاملات روحی بسیاری برای مردم است، گفت: درصورتی باز بودن طرح سواحل برای عموم، میباید سعی ما بر این باشد که امنیت نسبی را برای هموطنان ایجاد کنیم و حجت را با خود و خداوند در جهت تلاش برای حفظ جان و سلامتی مردم تمام کنیم.
 
رحمانی فضلی درخصوص رعایت مسائل بهداشتی و نظافتی درسواحل خواستار ارائه مدل طراحی شده و مشخصی که همه بتوانند از آن تبعیت کنند شد و گفت: همانطور که می دانیم ما مجاز نیستیم که ارزش های دینی و اخلاقی را زیر پا بگذاریم و از طرفی رعایت مسائل فرهنگی در سواحل به معنای کدورت و لجبازی نیست؛ بلکه باید رعایت شود.
 
وزیر کشور با اشاره به مباحثی نظیر ترافیک، حمل و نقل و اسکان مسافرین در استان های شمالی کشور بر تعیین مکانی مشخص برای نصب چادر مسافرتی هموطنان با در نظر گرفتن رعایت حدنصاب فاصله و حریم بین چادرها تأکید کرد.
 
ایجاد ودر نظر گرفتن امکانات و سرویس های بهداشتی آن هم متناسب با حجم جمعیت ساکن در منطقه اسکان موقت برای مسافرین و هموطنان از دیگر تأکیدات وزیر کشور در این نشست بود.
 
رحمانی فضلی با اشاره به نکات مثبت همکاری بخش خصوصی به منظور بهرهمندی بهتر مردم از خدمات رفاهی آن را به نوعی اشتغالزایی در استان برشمرد و از استانداران خواست تا شرایط واگذاری سواحل به بخش خصوصی را به منظور ایجاد شرایط خوبی و مناسب برای مسافرین سهل بگیرند.
 
وزیر کشور در خصوص بحث امنیت در مناطق ممنوعه درسواحل کشور گفت: باید مکان هایی که امکان غرق شدن در آن وجود دارد مسدود شده و به طول 5 تا 10 کیلومتر پس از آن به تناسب رعایت فاصله و حریم ، طرح سواحل را برای عمومی مردم ایجاد شود.
 
وی با اشاره به لزوم فراهم کردن زیرساختهای لازم در سواحل منابع کمک دولت دریافت تسهیلات از بانک ها، بهرهمندی از ماده 10 ستاد مدیریت بحران بهعنوان پیشگیری برای تأمین منابع استفاده شود و امسال به عنوان طرح پایلوت بتوانیم تجربیات خود را ضبط و انشاءالله پس از پایان فصل از همه این تجربیات مستندسازی کنیم.
 
رحمانی فضلی تأمین استانداردهای لازم، ارانه طرح جامع به مناطق را نیز از دیگر اقدامات انجام شده در این خصوص برشمرد.
 
در این نشست میرباقری، قائممقام وزیر کشور در امور اجتماعی، هاشمی استاندار تهران، حجتالاسلام خاموشی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و سردار علی فضلی جانشین سازمان بسیج مستضعفین شرکت کردند.

در شصت و پنجمین نشست شورای اجتماعی کشور، ساماندهی سواحل کشور با حضور استانداران 3 استان شمالی بررسی شد و سازمان بسیج مستضعفین، نیروی انتظامی و سازمان مدیریت، برنامهریزی و نظارت راهبردی به تشریح گزارشهای سازمانهای متبوع خود پیرامون ساماندهی سواحل کشور پرداختند.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار