پایگاه اینترنتی اینفوار گزارش داد

آمریکا و اسرائیل؛ حامیان داعش در سوریه و عراق

یک تحلیلگر مسائل بین‌المللی با اشاره به کمک‌های آمریکا و اسرائیل به تروریست‌های داعش در سوریه و عراق هدف از این امر را بالکانیزه کردن منطقه و کاهش نفوذ ایران و کشورهای عربی می‌داند.
کد خبر: ۲۲۲۹۷
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۷ - 24June 2014

آمریکا و اسرائیل؛ حامیان داعش در سوریه و عراق

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از تسنیم، کورت نیمو، تحلیلگر مسائل بینالمللی در مقالهای در پایگاه اینترنتی اینفووار، با اشاره به حمایتهای آمریکا و اسرائیل از عراق در جریان هشت سال دفاع مقدس، نوشت: "این ذهنیت هماکنون نیز جاری است."
 
وی در ادامه با اشاره به عملیات گروههای تروریستی وابسته به القاعده در سوریه و عراق مینویسد: "اسرائیل و آمریکا میخواهند منطقه را بالکانیزه کرده و تأثیر کشورهای عرب و ایران را کاهش دهند. تعداد زیاد کشتهها و رنجهای میلیونها قربانی در یک مناقشه بلندمدت بین شیعهها و سنیها اهمیتی ندارد."
 
نیمور در تبیین ارتباط بین گروه تروریستی داعش و آمریکا مینویسد: "داعش محصول یک جنگ نیابتی است که توسط آمریکا در سوریه و علیه دولت بشار اسد آغاز شده است. این گروه از نیروهای نظامی آمریکا آموزشهای لازم را دریافت داشته و از طریق لیبی و توسط سازمان سیا و وزارت خارجه آمریکا سلاح دریافت داشته است."
 
"جنگ علیه تروریسم یک فریب ساختگی است. هدف از این جنگ بیرون کشیدن نظمی جدید از هرج و مرج است. این فریب و جنگ بازسازی تلاشهای بریتانیا در یک قرن پیش برای کنترل منطقه دارای منابع غنی خاورمیانه است"
 
نویسنده معتقد است که این استراتژی روزی گریبان رژیمهای حامی تروریستها را خواهد گرفت: "اسرائیل و آمریکا بازی خطرناکی در پیش گرفتهاند. مناقشه کنونی، اگرچه منطقهای است اما این قابلیت را دارد که به ورای مرزها حرکت کرده و کشورهای خارج از خاورمیانه را بالاخص از طریق اخلال در خطوط انتقال نفت خلیج فارس، تحت تأثیر قرار دهد. تأثیر این امر بر بازار جهانی فاجعهبار بوده و بدون شک جرقههای یک جنگ جهانی را خواهد زد."
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار