احتمال تجدیدنظر در روابط اتحادیه اروپا با مصر

در پی افزایش فشارهای افکار عمومی در اروپا و دیگر نقاط جهان متعاقب بی توجهی کشورهای اروپایی به تداوم خشونت ها در مصر، مسئولان اتحادیه اروپا با برگزاری نشستی اضطراری روابط با مصر را مورد بازبینی قرار خواهند داد.
کد خبر: ۲۲۳۰
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۸ - 20August 2013

احتمال تجدیدنظر در روابط اتحادیه اروپا با مصر

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، در شرایطی که حملات هفته گذشته نیروهای دولتی در مصر علیه تظاهرکنندگان با تلفات زیادی همراه شد و بی توجهی و واکنش دیرهنگام کشورهای اروپایی را به همراه داشت، مسئولان اتحادیه اروپا پس از گذشت حدود یک هفته از این کشتارها و متعاقب افزایش فشار افکار عمومی از سوی مردم، اعلام کرده اند که با برگزاری نشستی اضطراری روابط با مصر را مورد بررسی قرار خواهند داد و با توجه به افزایش فشار افکار عمومی برای اتخاذ واکنشی علیه اقدامات خشونت آمیز ارتش مصر علیه مردم، امکان تجدید نظر در روابط اتحادیه اروپا با مصر وجود دارد.


خبرگزاری "شینهوا" چین گزارش داد: وزیران خارجه 28 کشور عضو اتحادیه اروپا با برگزاری نشستی اضطراری در روز چهارشنبه در بروکسل به عنوان مقر اتحادیه اروپا، روابط کشورهای خود و این بلوک اروپایی را با مصر مورد بازبینی قرار خواهند داد.


برنامه اتحادیه اروپا برای بازبینی و بررسی روابط با مصر پس از نشست دیپلمات های ارشد کشورهای عضو این اتحادیه در روز دوشنبه و پس از واکنش کشورهای مختلف و محکومیت جهانی اقدامات ارتش مصر علیه طرفداران مرسی اتخاذ شده است.


در واقع در شرایطی که بیشتر کشورهای جهان و همچنین سازمان های بین المللی اقدامات ارتش در حمله به تظاهرکنندگان مصری را محکوم کرده اند، قدرت های اصلی اروپایی به همراه امریکا با واکنش دیرهنگام به این خشونت ها تحت فشار افکار عمومی و مورد انتقادهای زیادی از سوی گروه های سیاسی قرار گرفته اند. لذا برای پاسخ به این انتقادات و و اتخاذ موضعی هماهنگ، اعضا اتحادیه اروپا توافق کرده اند که نشستی اضطراری با حضور وزرای خارجه کشورهای عضو برای بررسی و احتمالا تجدیدنظر در روابط اتحادیه اروپا با دولت مصر برگزار نمایند.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار