عملیات گسترده برای پاکسازی مناطق غربی الانبار از لوث داعش

منابع عراقی از آغاز عملیات گسترده برای پاکسازی مناطق غربی الانبار از لوث گروه موسوم به دولت اسلامی عراق و شام خبر دادند.
کد خبر: ۲۲۳۱۶
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۴ - 24June 2014

عملیات گسترده برای پاکسازی مناطق غربی الانبار از لوث داعش

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه النهرین، یک منبع وابسته به عملیات الانبار بیان کرد: نیروهای مشترک ارتش و پلیس، نیروهای سوات و نیروهای عشایری عملیات نظامی گسترده ای را برای پاکسازی مناطق غربی و گذرگاه های مرزی در غرب الانبار از لوث داعش شروع کرده اند.
 
این منبع که خواست نامش فاش نشود تاکید کرد: عملیات نظامی که لحظاتی قبل آغاز شده است به منظور پاکسازی القائم، عانه، راوه، الرطبه و نواری مرزی میان عراق با سوریه و صحرای غربی است.
 
به گفته این منبع تمامی دشت ها، غارها و دیگر مناطق از سوی نیروهای امنیتی مورد حمله قرار می گیرد.
 
از سوی دیگر اسماعیل المحلاوی رئیس پلیس الانبار اعلام کرد: نیروهای امنیتی دستاوردهای مهمی را در جنگ علیه تروریسم به دست آورده اند که در ایجاد ثبات در الرمادی موثر بوده است و بیشتر مناطق این شهر از تروریست ها پاکسازی شده است.
 
وی افزود: مناطق غربی الانبار شامل القائم، الرطبه، عانه، راوه به زودی از لوث تروریست ها آزاد خواهد شد و تروریست ها نمی توانند در برابر آمادگی نیروهای ارتش و پلیس دوام بیاورند.
 
المحلاوی تاکید کرد: نیروهای کمکی همچنان به الرمادی، حدیثه، هیت، عامریه فلوجه و هر منطقه ای دیگر اعزام می شود و طرح های نظامی به اجرا در می آید.
 
رئیس پلیس الانبار بیان کرد: نیروهای پلیس تجربه جنگی دارند که نمی توان آن را نادیده گرفت و نبردهایی که طی روزهای گذشته در الرمادی و فلوجه انجام شده است شجاعت نیروهای امنیتی و توان جنگی بالای آنها را نشان داد.
 
المحلاوی اعلام کرد: اوضاع امنیتی در النخیب با ثبات است و نفوذ تروریست ها به منطقه النخیب خنثی شده است و تروریست ها جنایتکار به مخفی گاه های خود در صحرا بازگشته اند و ما در تعقیب آنها هستیم.
 
همزمان منابع عراقی از حضور960 جنگجوی عشایری برای حمایت از نیروهای امنیتی به مناطق غربی استان الانبار خبر دادند و افزودند: نیروهای بیشتری از سوی عشایر به این مناطق اعزام خواهد شد.
 
این در حالی است که حسن السنید عضو ائتلاف دولت قانون اعلام کرد: گروه تروریستی داعش از شکاف های سیاسی موجود در عراق نهایت بهره را برد و مناطقی را اشغال کرد.
 
وی از همه گروه های سیاسی عراقی خواست که در راستای از بین بردن شکاف ها تلاش کنند و به طور یکپارچه به جنگ با داعش بروند و امنیت را در کشور برقرار کنند.
 
از سوی دیگر منابع عراقی از نشست امنیتی در الرمادی با حضور فرماندهان امنیتی، شیوخ عشایر الانبار و فرماندهان شورای بیداری به منظور بررسی اوضاع در الانبار وحدت کلمه و اتخاذ موضع واحد در جنگ با داعش خبر دادند.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار