فرازهای تاریخ ایران به قیمت فداکاری ایثارگران خلق شده است

دبیرخانه شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت به منظور تقدیر از آتش‌نشان‌های ایثارگر بیانیه‌ای صادر کرد.
کد خبر: ۲۲۳۱۹۱
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۵ - 23January 2017

بیانیه دبیرخانه شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در تقدیر از آتشنشان‌های ایثارگربه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع پرس، در پی وقوع حادثه پلاسکو، دبیرخانه شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت بیانیه‌ای صادر کرد. در این بیانیه آمده است:

در کتاب افتخارات تاریخی ملت ایران فراوان است فرازهای تابناکی که، هر یک به قیمت فداکاری ایثارگرانی خلق شده است که به سرانگشت غیرت، خون نگاره شرف را به رسم امانت برای نسل‌های پس از خود به یادگارنهاده اند.

اینک که زبانه‌های سرکش آتش با زلال باران نوع‌دوستی و جانفشانی قهرمانان آتش نشان فرو نشست، بار دیگر ثابت گشت در زمانه‌ای که خودخواهی عزت، و منفعت‌طلبی در فرهنگ و عادات برخی از مدعیان نوع دوستی تلقی می شود، هنوز هم گره گشای اصلی در موقعیت های دشوار نظیر آنچه در حادثه اخیر رخ داد، تأسی از آموزه‌های دین مبین اسلام عینیت بخشی به دگرخواهی و ایثاراست.

افتخار و آفرین بر همّت بلند فرزندان غیور وطن، پر رهرو باد راه و رسم دیرینه فتوت و مردانگی ملت شریف ایران، گل افشان باد دامان پاک مادران غیور مردان آتش نشان که چنین قهرمانانی را پروراندند.

شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت، ضمن عرض تسلیت خدمت مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و مردم فهیم و سوگوار ایران اسلامی و اقصی نقاط جهان، به مناسبت حادثه دردناک و غم انگیز آتش سوزی و تخریب ساختمان پلاسکو و همدردی عمیق با آسیب دیدگان این حادثه ناگوار؛ برای همه آتش‌نشان‌های ایثارگر جان باخته، همنشینی با شهداء را مسئلت می‌کنند.

انتهای پیام/ 131


نظر شما
پربیننده ها