سردار زاهدیان در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛

شناسایی 50 هزار معتاد متجاهر در کشور/ ایجاد دو مرکز مشاوره اعتیاد در پایتخت

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا از ایجاد دو مرکز مشاوره اعتیاد در شرق و غرب تهران در اوایل سال آتی خبر داد.
کد خبر: ۲۲۳۴۱۸
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۱ - 24January 2017
شناسایی 50 هزار معتاد متجاهر در کشور/ ایجاد دو مرکز مشاوره اعتیاد در پایتخت
به گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، سردار سرتیپ دوم مسعود زاهدیان رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر در حاشیه نشست سراسری رؤسای پلیس مبارزه با مواد مخدر در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در خصوص تعداد معتادان کشور اظهار داشت: براساس شناسایی‌ها و جمع‌آوری‌هایی که تاکنون داشته‌ایم و همچنین با توجه به مراجعه افراد به مراکز درمانی، تعداد 50 هزار معتاد متجاهر در سطح کشور وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه در تهران روزانه بین 180 تا 200 معتاد متجاهر توسط پلیس جمع آوری می‌شود، افزود: تعداد معتادین متجاهر در تهران بین 12 هزار تا 15 هزار وجود دارد که در صورت آماده بودن زیرساخت‌ها و وجود مراکز کافی برای نگهداری آنها، در کمترین زمان ممکن افراد جمع آوری می‌شوند.

سردار زاهدیان گفت: برای مقابله با این معضل تمرکز پلیس بر روی سرشبکه‌های قاچاق، توزیع کنندگان و خرده فروشان است.

وی با بیان اینکه اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر از اولویت‌های پلیس مبارزه با مواد مخدر است، گفت: در نظر داریم تا با استفاده از ظرفیت‌های مردمی در بحث مقابله با این معضل اقدامات موثرتری داشته باشیم.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تعامل را در این رابطه یکی از مهم‌ترین اقدامات پلیس مبارزه با مواد مخدر دانسته و افزود: تعامل با دیگر دستگاه‌ها به طور جدی دنبال می‌شود و اعتقاد ما بر این است که اگر این تعاملات نباشد بسیاری از اقدامات در حوزه مبارزه با مواد مخدر به سرانجام نخواهد رسید.

وی تأکید کرد: نیروی انتظامی در جهت مبارزه با مواد مخدر با دستگاه‌های متولی ارتباط نزدیک و تنگاتنگی دارد. در راستای اجتماعی کردن فرآیند مبارزه با مواد مخدر نیز چهار جامعه هدف یعنی خانواده، محلات، مراکز آموزشی و محیط‌های کار را در نظر گرفته‌ایم.

سردار زاهدی همچنین از تاسیس دو مرکز مشاوره اعتیاد در شرق و غرب تهران در اوایل سال آتی خبر داد و افزود: ایجاد این مراکز می‌تواند در کمک‌رسانی به معتادان و خانواده‌های آنان کمک کند، همچنین این مراکز در اقدامات پیشگیرانه موثر است.

رئیس پلیس مبارزه با بیان اینکه تولید مواد مخدر در داخل کشور بسیار محدود است، گفت: تولید مواد مخدر در داخل در حد آشپزخانه‌های خانگی است که قطعا با شناسایی این مراکز برخورد پلیس جدی است و از مردم می‌خواهیم در صورت شناسایی موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

وی بیان کرد: طی 10 ماه گذشته بالغ بر 546 تن و 600 گرم انواع مواد مخدر توسط پلیس کشف شده است.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها