سردار مقیمی:

انتقال تجربه به نسل جوان در کشف جرايم موثر است/ توجه ويژه به آموزش چهره به چهره کارکنان

رئیس پلیس آگاهی کشور گفت: انتقال تجربه از طريق آموزش به نسل جوان و همچنين انجام تحقيقات کارآگاهی در کشف جرايم بسيار مورد توجه است.
کد خبر: ۲۲۴۳۱۸
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۷ - 30January 2017
انتقال تجربه به نسل جوان در کشف جرايم موثر است/ توجه ويژه به آموزش چهره به چهره کارکنانبه گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، سردار «محمدرضا مقيمی» رئیس پلیس آگاهی کشور در کارگاه آموزشی روسای ادارات عمليات ويژه پليس آگاهی استان‌های سراسر کشور با اشاره به فرامين ابلاغی فرماندهی معظم کل قوا(مدظله العالی) در حوزه مبارزه با سرقت و تحقق سياست‌های کلی برنامه ششم توسعه، اظهار داشت: برنامه ريزی برای کاهش جرم و جنايت با هدف کاهش 10 درصدی سالانه مورد هدف ما است، که بايد اجرايی شود.

وی به برقراری و توسعه تعاملات بين مرکز و استان‌ها جهت اجرای عمليات همزمان اشاره و تصريح کرد: به دست آوردن نقاط ضعف و قوت عملکرد ادارات عمليات ويژه استان‌ها و ارائه راهکار برای آنها بسيار پراهميت است.

رئيس پليس آگاهی ناجا با اشاره به اولويت‌های پليس آگاهی، افزود: آنچه که در سال 96 پر اهميت می‌باشد، اين است که بتوانيم به صورت جهادی «دانش پايه» باشيم که اين امر مبتنی بر آينده نگری، اتکا بر اقتصاد مقاومتی و انضباط در اجرای ماموريت‌ها است.

وی تقويت بنيه عملياتی و ارتقاء آمادگی ماموريتی به ويژه در مرزهای جغرافيايی کشور، مبارزه با قاچاق کالا، جرايم مهم و خشن و سرقت را از اولويت‌های پليس آگاهی عنوان کرد.

** بالا بردن بهره‌وری و کيفيت عملکرد

سردار مقيمی با تاکيد بر لزوم ارتقاء بهره‌وری و کيفيت عملکرد، تاکيد کرد: ارتقاء و تعميق معنويت، روحيه بصيرت و سلامت در سازمان و کارکنان از اولويت‌های پليس آگاهی در سال آينده است.

وی به تداوم توجه به آموزش فردی، يگانی و ارتقاء دانش و مهارت‌های رفتاری و حرفه‌ای اشاره و بيان کرد: توسعه و پايدار سازی مشارکت مردمی و مسئول سازی دستگاه‌های عمومی و دولتی از اهميت خاصي برخوردار است.

رئيس پليس آگاهی ناجا، تقويت و توسعه فعاليت‌های اطلاعاتی و بهره‌گيری از تجهيزات و آزمايشگاه‌ها را در کشف علمي جرم موثر دانست و افزود: مسئول سازی ساير دستگاه‌ها يکی از موضوعاتی است که در عمليات ويژه مورد اهميت ما است، به طوری که بايد مشارکت همه ارگان‌های داخلی و بيرونی را جذب کرد.

رئيس پليس آگاهی ناجا با اشاره به اهميت توجه ويژه به آموزش چهره به چهره کارکنان، مطرح کرد: انتقال تجربه از طريق آموزش خصوصا به نسل جوان و همچنين انجام تحقيقات کارآگاهی در کشف جرايم بايد مورد توجه قرار گيرد.

وی با اشاره به آموزش تيراندازی حرفه‌ای در تمام سطوح و جايگاه‌های مديريتی، خاطر نشان کرد: در حال حاضر تست‌های تيراندازی و آمادگی جسمانی به صورت استانی است، اما در سال آينده اين ارزيابی به صورت کشوری محاسبه می‌شود.

سردار مقيمی با تاکيد بر تکريم ارباب رجوع، گفت: بايد خدماتي که در پليس آگاهی باعث رضايتمندی مردم می‌شود را ارتقاء دهيم.

اين مقام ارشد انتظامی عنوان کرد: فرهنگ سازی و نهادينه کردن احترام به هم نوع و حفظ کرامت انسانی از مهم ترين مطالبات ما از کارکنان است.

رئيس پليس آگاهی ناجا با اشاره به نحوه تشکيل پرونده، انجام تحقيقات و همچنين مسدود کردن راه‌های فرار متهمان از چنگال عدالت، تصريح کرد: کشف 100 درصدی پرونده‌ها در عمليات ويژه مورد انتظار است و بايستی تمامی پرونده‌هايی که به عمليات ويژه ارجاع می‌شود، کشف شوند.

** موفقيت روسای عمليات ويژه در ارتقاء اطلاعات تخصصی

در ادامه سرهنگ کارآگاه «سهراب بهرامی» رئيس مرکز عمليات ويژه پليس آگاهی ناجا نيز در تشريح اهداف کارگاه آموزشی روسای ادارات عمليات ويژه استان‌های سراسر کشور، گفت: استفاده از فناوری‌های نوين و همچنين استفاده از آخرين ظرفيت‌ها براي نتيجه يابی مطلوب به پرونده‌ها از جمله اهداف اين نشست بوده است.

اين مقام انتظامی در ادامه به آموزش تخصصی و اقدامات اطلاعاتی در جهت کشف جرم اشاره کرد و گفت: آموزش تاثير بسزايی در ترقی و رشد ماموريت‌های پليس دارد که لازم است اين دوره‌ها به صورت مستمر ادامه داشته باشد.
 
انتهای پیام/211
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار