تجلیل از دو خانواده شهید مدافع حرم شبکه بانک صادرات ایران در مشهد

به مناسبت برگزاری یادواره 95 شهید شبکه بانک صادرات ایران از خانواده شهیدان یاسین رحیمی و محمد قنبریان دو شهید مدافع حرم منتصب به بانک صادرات که در سال جاری در دفاع از حرم آل الله به شهادت رسیدند تجلیل شد.
کد خبر: ۲۲۵۲۳۳
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۸ - 04February 2017

به گزارش دفاع پرس از مشهد، یادوراه 95 شهید شبکه بانک صادرات در سالن بصیرت برج سپهر صادرات مشهد مقدس برگزار شد.

در این مراسم که خانواده معظم شهدای بانک صادرات حضور داشتند علیرضا دلبریان از یادگاران دفاع مقدس با بیان این مطلب که شهدا ناب بودند و گلچین شدند، اظهار داشت: راه شهدا را، خانواده معظم این شهدا استمرار می بخشند.

وی افزود: دشمن شبانه روز برای نابودی نظام مقدس جمهوری اسلامی که ما حصل مجاهدت و تلاش ­های ملت فداکار کشورمان است، کار می کند و ما برای مقابله با این توطئه ­های طرح ریزی شده با برگزاری سمینار و همایش راه به جایی نخواهیم برد.

دلبریان خاطر نشان کرد: آنچه شهدا را بزرگ کرد رفتار آنها بود. امروز هم اگر می­ خواهیم در مقابل توطئه­ های دشمن بایستیم با رفتار و عملکرد صحیح میسر می­ شود.

وی در ادامه با اشاره به این مطلب که شهید جهان آرا با اینکه فرمانده سپاه خرمشهر بود اما در کنار مدافعان خرمشهر نگهبانی می­ داد تأکید کرد: ما در هر مسئولیتی که هستیم باید همچون دفاع مقدس با حضور در کنار نیروهای تحت امرمان روحیه آنها را که لازمه پیشرفت نظام است بالا ببریم.

این یادگار دفاع مقدس در پایان تصریح کرد: حضور حاج قاسم سلیمانی در کنار رزمندگان جبهه مقاومت چه افغان، چه عرب و چه عجم در سوریه و عراق بدون علائم و نشان نظامی باعث محبوبیت و تبدیل شدن این یادگار دفاع مقدس به یک الگو شده است.

در این مراسم از خانواده شهیدان یاسین رحیمی و محمد قنبریان دو شهید مدافع حرم منتصب به بانک صادرات که در سال جاری در دفاع از حرم آل الله به شهادت رسیدند و همچنین مجید اخلاقی از کارکنان بانک صادرات که بعد از بازنشستگی در جبهه مقاومت حضور فعالانه دارد تجلیل شد.

مادر شهید یاسین رحیمی که هنوز اربعین شهادتش نیز نرسیده است در سخنانی اظهار داشت: یاسین در دو نوبت به سوریه اعزام شد. بعد از بازگشت نوبت دوم به او گفتم مادر تو خانم عقد کرده داری دیگر بس است و نمی­ خواهد به سوریه بروی. وی در جوابم گفت مادر در آنجا کار ناتمامی دارم که باید تمامش کنم. این سفر را که بروم و برگردم هم همسرم را به خانه بخت می ­برم و هم شما را برای زیارت به کربلا خواهم برد. اما آن سفر، سفر آخری بود که یاسین رفت و پیکرش را برایم آوردند.

در ادامه همسر شهید محمد قنبریان که دو فرزند دختر و پسرش او را همراهی می­ کردند با بیان این مطلب که شهید قنبریان 20 سال سابقه کار در بانک صادرات را داشت اظهار داشت: شهید قنبریان دو برادرش در دوران دفاع مقدس به شهادت رسیده بودند که یکی از آنها جاوید الاثر است. محمد برای دفاع از حرم خیلی پیگیر و بی تاب بود. تا اینکه در 15 فروردین سال جاری به سوریه رفت و در 26 فروردین به شهادت رسید که از آن تاریخ تا کنون هیچ اطلاعی از او نداریم و جزو شهدای جاویدالاثر مدافع حرم است.

در ابتدای این مراسم پیام مدیر عامل بانک صادرات توسط زراعتی نماینده وی که در این یادواره حضور داشت قرائت شد.

گفتنی است از 95 شهید شبکه بانک صادرات 91 شهید مربوط به دفاع مقدس هستند و 2 شهید در حادثه منا به فیض شهادت نائل آمدند و دو شهید هم در دفاع از حرم در سال جاری آسمانی شدند.

سخنرانی حجت الاسلام ایلخانی، اجرای سرود شهدای بانک صاردات توسط گروه فوائد القرآن، شعر خوانی در رثای شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم توسط احمدی از کارمندان بانک صادرات از دیگر بخش­های این یادواره بود.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار