سردار منتظرالمهدی:

پیشگیری در حوزه سیگار یک اقدام مهم و ماهوی است

معاون اجتماعی ناجا گفت: پیشگیری در حوزه سیگار یک اقدام مهم و ماهوی است که باید به آن اهتمام ورزید و توجه ویژه کرد.
کد خبر: ۲۲۵۳۸۳
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۹ - 05February 2017

به گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، جشنواره ایده‌ها و فرصت‌ها که با هدف بهره مندی از ایده‌های جوانان، کار آفرینی اجتماعی و کاهش آسیب‌های اجتماعی و جرایم مختلف توسط معاونت پیشگیری قوه قضائیه با مشارکت معاونت اجتماعی ناجا از 13 بهمن در کیش آغاز بکار کرده بود، پایان یافت.

سردار «سعید منتظر المهدی» معاون اجتماعی ناجا در این جشنواره اظهار کرد: دو مولفه اصلی در ارائه ایده‌ها این است که ایده‌ها می‌بایست مبتنی بر آینده باشد و دوم این که ایده‌ها باید نو باشند. از دانش آموزانی که این ایده‌ها را ارائه کردند، تشکر می‌کنم. در واقع حضور دانش آموزان و ایده‌های آنها فرصتی را برای توجه بیشتر ما به حوزه دانش آموزی ایجاد می‌کند که باید بهره مند شویم اما در حوزه بزرگسالان دو ایده توجه مرا به خود جلب کرد. یکی از آن دو ایده، ایده «سلام زندگی بود» که واقعا اتفاق مهمی در خصوص پیشگیری از سیگار و اعتیاد است. یادمان باشد که حدود یک میلیون سلول مغزی افراد معتاد طی یک سال از بین می‌رود و به راحتی دود می‌شود و هوا می‌رود و حتما ردپایی از سیگار در سابقه زندگی معتادین مشهود است. پس پیشگیری در حوزه سیگار یک اقدام مهم و ماهوی است که باید به آن اهتمام ورزید و توجه ویژه کرد.

وی از طرحی در حوزه بازی‌ها نیز استقبال کرد و افزود: امروز گیم تراپی فصل جدیدی در درمان است و مورد استفاده و تجویز روانشناسان و روانپزشکان برای بچه‌های بیش فعال و بچه‌های بزه دیده شده است و در پیشگیری از آسیب‌ها و جرائم موثر است و می‌بایست به آن توجه کنیم.

وی در پایان با بیان یک مثال بر ضرورت استفاده از فرصت تأکید کرد و گفت: حضرت علی(ع) می‌فرمایند «اضاء الفرصه الفصع» فرصت‌ها که از بین رود غصه ایجاد می‌شود. در واقع باید از فرصت‌ها در زمان خودش استفاده کرد. زمان نیز تنها چیزی است که قابل ذخیره کردن نیست و لاجرم می‌بایست در زمان خودش استفاده شود.

گفتنی است جشنواره ایده‌ها و فرصت ها با هدف فرهنگ سازی و هدایت اندیشه دانش آموزان و نوجوانان، اجتماعی سازی، ترویج فرهنگ پیشگیری از وقوع جرم و استفاده از ایده‌ها، نظرات و استعدادهایی که در حوزه آی تی وجود دارد با حضور هشت تیم برتر برگزار شد.

انتهای پیام/211

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار